Friday, April 13, 2012

"အေၿခခံလူ႔ကုိယ္က်င့္တရား" အပုိင္း(၂)


“ဒုတိယအေၿခခံ လူ႔ကိုယ္က်င့္”




ၿမန္မာႏွစ္သစ္ကူးအထိမ္းအမွတ္ၿဖစ္ အေၿခခံလူ႔ကိုက်င့္မ်ားအေၾကာင္းကို ႏွစ္ပုိင္းခြဲ၍တင္ၿပေဆြးေႏြးခဲ့ရာ ယၡဳဒုတိယ ပုိင္းကို တင္ၿပေဆြးေႏြးအပ္ပါသည္၊၊ အေၿခခံလူ႔ကုိယ္က်င့္တရားတြင္ ဒုတိယေၿမာက္ကိုယ္က်င့္တရားသည္ အၿခားသူ မ်ား၏ပစၥည္းဥစၥာကိုမခုိးယူရန္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊




ပါဠိေ၀ါဟာရၿဖင့္“အဒိႏၷာဒါန”ဟု ေခၚပါသည္၊၊ အဒိႏၷာဒါနပုဒ္ကုိ“အဒိႏၷ+အာဒါန”ဟုပါဠိသဒၵါနည္းအားၿဖင့္ခဲြခ်မ္းစိတ္ ၿဖာ၍ ၿမန္မာၿပန္ဆုိရပါသည္၊၊ အဒိႏၷ=မေပးေသာအရာကုိ၊အာဒါန=ယူၿခင္း၊၊ ပိုင္ရွင္မွမေပးေသာအရာ၀တၳဳသက္ရွိ သက္မဲ့ကုိယူၿခင္းကုိ ဒုယတိယေၿမာက္ကိုယ္က်င့္ကို က်ဴးလြန္ၿခင္းဟုမွတ္ယူရပါသည္၊၊




ဤအေၿခခံလူ႔ကုိယ္က်င့္တြင္ အၿခားသူမ်ား၏ဥစၥာကို မယူရုံႏွင့္ကိုယ္က်င့္ေကာင္းသူဟူ၍ မေခၚဆုိႏုိင္ေသးေပ၊၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ အၿခားသူမ်ား၏ဥစၥာကုိ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးရန္က်န္ရွိေနေသး ေသာေၾကာင့္ၿဖစ္ပါသည္၊၊ အၿခားသူမ်ား၏ပစၥည္းဥစၥာကို ကိုယ္တုိင္လည္းမယူ၊ အၿခားသူမ်ားမွမယူႏုိင္ေအာင္လည္း ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးႏုိင္ မည္ဆုိလ်င္ ဒုတိယေၿမာက္ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ၿပည့္စုံသူဟု ေခၚဆုိႏုိင္ပါသည္၊၊




ေဖာ္ၿပၿပီးသည့္အတုိင္းသာ လူတုိ႔သည္ဒုတိယေၿမာက္ကိုယ္က်င့္တရားကို ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ၾကလ်င္ လူ တုိင္းလူတုိင္းသည္မိမိတုိ႔၏ပိုင္ဆုိင္မႈမ်ားအတြက္ စိတ္ေအးခ်မ္းသာႏုိင္ၿပီး၊ လူသားၿခင္းယုံၾကည္မႈ ခ်စ္ခင္မႈေလးစားမႈ မ်ားလည္းတုိးတက္လာမည္ၿဖစ္သည့္အၿပင္၊ အၿခင္းၿခင္းတန္ဖုိးထားမႈ မ်ားလည္း တုိးတက္လာမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊




ဓားၿပတုိက္ၿခင္း၊လုၿခင္း၊ လွည့္ပတ္လိမ္လည္၍ယူၿခင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးသည္ အေၿခခံလူကိုယ္က်င့္တရားကို ေဖာက္ဖ်က္ ရာေရာက္သည့္အတြက္ ေစ်းေရာင္းရာတြင္အၿမတ္မ်ားမ်ားလုိခ်င္၍ အေလးခုိးၿခင္း၊ ေစ်းကုိတန္သည္ထက္ပို၍ တင္ထားၿခင္း၊ လိမ္လည္ၿခင္းအမ်ဳိးမ်ဴိးသည္ ဒုတိယေၿမာက္ကိုယ္က်င့္ကို ေဖာက္ဖ်က္ၿခင္းပင္ ဖစ္ပါသည္၊၊




သတိၿပဳရန္မွာ အလုပ္သမားမ်ားအေနၿဖင့္ အလုပ္ကုိလုပ္သင့္သည္ထက္ေလ်ာ့ေပါ၍လုပ္ၿခင္း၊ အလုပ္ရွင္မ်ားအေန ၿဖင့္အလုပ္သမားကို တန္ရာတန္ေၾကးမေပးၿခင္းမ်ားမွာ အဒိႏၵာဒါနကိုယ္က်င့္ကိုလြန္က်ဴးၿခင္းပင္ၿဖစ္၍ ထုိကံကုိလြန္ က်ဴးၿခင္း၏အၿပစ္ကို ခံယူရမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊




ဒုတိယေၿမာက္အေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္ကို က်ဴးလြန္ေဖာက္ဖ်က္ရာတြင္ အဂၤါ(၅)မ်ဳိးစုံညီမွသာလ်င္အမွန္တ ကယ္ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ရာေရာက္သည္ဟု ပါဠိက်မ္းမူရင္းတြင္ေဖာ္ၿပထားပါသည္၊၊




(၁) အၿခားသူပုိင္ေသာဥစၥာၿဖစ္ၿခင္း၊



(၂) အၿခားသူပုိင္ဆုိင္သည့္ဥစၥာဟု သိထားၿခင္း၊



(၃) ခုိးယူလိုစိတ္အမွန္တကယ္ရွိၿခင္း၊



(၄) ခုိးယူရန္လုံ႔လၿပဳၿခင္း၊



(၅) ခုိးယူၿခင္း၊




အထက္တြင္ ေဆြးေႏြးတင္ၿပထားသည့္ အဂၤါငါးမ်ဳိးစုံညီလ်က္ သူတပါး၏ပစၥည္းဥစၥာကိုယူမိလ်င္ ခုိးယူ ေသာကံေၿမာက္သည္ဟု ဆုိပါသည္၊၊ ထုိအဂၤါငါးမ်ဳိးထဲမွအဂၤါရပ္တစ္ခုခုလိုေနခဲ့လ်င္ ကံမေၿမာက္ သည့္အတြက္ ထုိကံ၏ဆုိးက်ဳိးအၿပစ္ကုိ မခံစားရေတာ့ပါ၊၊





ထုိ႔ေၾကာင့္ သူငယ္ခ်င္း၏ပစၥည္းကိုခဏယူမိၿခင္း၊ ခင္မင္သၿဖင့္ယူၿခင္း၊ မိသားစုအၿခင္းၿခင္း၏ပစၥည္းကိုယူၿခင္း၊ ပစၥည္း ၿခင္းမွား၍ယူမိၿခင္း၊ ပုိင္ရွင္မရွိသည့္ပစၥည္းဟုထင္သၿဖင့္ယူၿခင္း၊ မိမိ၏ပုိင္နက္အတြင္းသို႔ေရာက္ေနသည့္ပစၥည္းကို ယူၿခင္း၊ ၿပန္ေပးမည္ဟုစိတ္ထားလ်က္ အၿခားသူမ်ား၏ပစၥည္းမ်ားကိုယူမိရာတြင္ ကံမေၿမာက္သၿဖင့္အၿပစ္မရွိေတာ့ ဟု မွတ္ယူရပါမည္၊၊





အေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္ကို က်ဴးလြန္သၿဖင့္ခံစားရမည့္ အက်ဳိးဆက္မ်ားကို ေအာက္ပါအတုိင္းေလ့လာ ရပါသည္၊၊




(၁) ဆင္းရဲႏြမ္းပါးၿခင္း၊



(၂) ကုိယ္စိတ္မခ်မ္းသာရၿခင္း၊



(၃) ဆာေလာင္ငတ္မြတ္ၿခင္း၊



(၄) လိုအပ္ခ်ိန္တြင္ လိုအပ္သည္ကုိ မရတတ္ၿခင္း၊



(၅) ရွိသည့္ပစၥည္းတို႔ ပ်က္စီးဆုံးရႈံးတတ္ၿခင္း၊



(၆) ရန္သူတုိ႔၏ဖ်က္ဆီးမႈကို ခံရတတ္ၿခင္းတုိ႔ၿဖစ္ပါသည္၊၊




ဆန္႔က်င္ဘက္အားၿဖင့္ ဒုတိယအေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္ကုိေစာင့္ထိမ္းလ်င္ အထက္တြင္ေဆြးေႏြးတင္ၿပထားသည့္ဆုိး က်ဳိးမ်ား၏ဆန္႔က်င္ဘက္ ေကာင္းက်ဳိးအမ်ားကိုရရွိတတ္သည္ဟု ေလ့လာရပါသည္၊၊ စာေရးသူ၏အၿမင္အရဒုတိ ယေၿမာက္အေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္သည္ လူသားအၿခင္းၿခင္းယုံၾကည္မႈကို တည္ေဆာက္ေပးသည္ဟု ၿမင္ပါသည္၊၊




အဒိႏၷာဒါနကိုယ္က်င့္ကို ခ်ဳိးေဖာက္ၿခင္းသည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေစတသိက္သုံးတို႔တြင္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ၿဖစ္ေလ့ရွိသည္ဟု ဖြင့္ဆုိထားပါသည္၊၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေတြ႔သမွ်လုိခ်င္မႈ၊ ေဒါသေရွ႔ထားမႈ၊ ေတြေ၀မႈတုိ႔ကိုထိမ္းသိမ္းႏုိင္ရန္ အထူးေရးၾကီးပါသည္၊၊




ေဖာ္ၿပလ်က္ရွိသည့္ကိုယ္က်င့္တရားအမ်ဳိးမ်ဳိးတြင္ ဒုတိယအေၿခခံကိုယ္က်င့္တရားသည္ အထူးအaရးပါသည္ဟု ဆုိရပါမည္၊၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကမၻာဦးလူသားတုိ႔သည္ ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္စီးၾကရာတြင္ ဒုတိယေၿမာက္ ကိုယ္က်င့္တရားသည္ အစဆုံးလြန္က်ဴးခဲ့ၾက၍ ၿဖစ္ပါသည္၊၊




ထုိ႔ေၾကာင့္ အၿခားသူ၏ပစၥည္းဥစၥာကိုမယူၿခင္း၊ လုံၿခဳံေအာင္ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေပးၿခင္းမ်ားသည္ အေၿခခံလူ႔ ကိုယ္က်င့္ကို ေစာင့္ထိမ္းရာေရာက္သၿဖင့္ ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ကမၻာ့လုံၿခဳံစိတ္ခ်ေရးအတြက္အထူးလိုအပ္သည့္ ကိုယ္က်င့္တရားတစ္ခုၿဖစ္ေၾကာင္း တင္ၿပအပ္ပါသည္၊၊





“တတိယအေၿခခံလူ႔ကုိယ္က်င့္”



မရွိမၿဖစ္လုိအပ္ေသာ အေၿခလူ႔ကုိယ္က်င့္အၿခားတစ္ခုသည္ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာေစာင့္ထိမ္းမႈ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ လိင္ပိုင္းဆုိင္ ရာေစာင့္ထိမ္းမႈသည္ လူတို႔၏အရွက္သိကၡာကုိမ်ားစြာ အေထာက္အပံ့ေပးေသာကိုယ္ က်င့္တရားၿဖစ္သည့္အတြက္ မထားရွိမေစာင့္ထိမ္းလ်င္ မၿဖစ္ေသာအရာၿဖစ္ပါသည္၊၊




ပါဠိေ၀ါဟာရအားၿဖင့္ “ကာေမသုမိစၧာစာရ”ဟု ေခၚပါသည္၊၊ “ကာမ+မိစၧာစာရ”ဟု ပါဠိသဒၵါနည္းၿဖင့္ခြဲခ်မ္းစိတ္ၿဖာ၍ ၿမန္မာအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိရပါသည္၊၊ ကာမ=ကာမ/လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ၊ မိစၧာစာရ=မွားယြင္းက်င့္သုံးမႈဟု နားလည္သိမွတ္ရပါ မည္၊၊




“အသက္ႏွင့္ လူလုပ္သည္မဟုတ္၊ အရွက္ႏွင့္ လူလုပ္သည္၊၊”ဟု ေရွးေဟာင္းပညာရွိစကားကို လူတုိင္းၾကားဖူးၾက မည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊ မွန္ပါသည္၊၊ လူေလာကတြင္ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာအေၿခခံကိုယ္က်င့္တရားကုိမလိုက္နာၾကလ်င္ လူ႔ဂုဏ္ သိကၡာဟူ၍ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ေခ်၊၊ လူသားႏွင့္တိရစၧာန္ဟုလည္း ခြဲၿခားရန္မၿဖစ္ႏုိင္ေတာ့ေပ၊၊




ေစာင့္ေရွာက္သူၿဖစ္ေစ၊ ပုိင္ရွင္ၿဖစ္ေစရွိေသာ မိန္းကေလး/ေယာက်ာၤးေလးအား လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ သေဘာတူခြင့္ၿပဳ ခ်က္မရဘဲလြန္က်ဴးၿခင္းကို ကာေမသုမိစၧာစာရ=လိင္မႈဆုိင္ရာ ကိုယ္က်င့္တရားခ်ဳိးေဖာက္ၿခင္းဟုေခၚပါသည္၊၊ တတိ ယေၿမာက္အေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္တြင္ အၿခားသူမ်ား၏သား/သၼီးကို လိင္ပိုင္းဆုိင္ရာလြန္က်ဴးမႈကိုေရွာင္ၾကဥ္ရုံၿဖင့္ အေၿခခံကိုယ္က်င့္ၿပည့္စုံသူဟု မေခၚဆုိႏုိင္ပါေခ်၊၊




မိန္းကေလးအားလုံးႏွင့္ ေယာက်ာၤးေလးအားလုံးတုိ႔အေပၚတြင္ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမစိတ္ဓာတ္ၿဖင့္ ေႏွာက္ယွက္ၿဖက္ ဆီးခံရမႈမ်ားမွကင္းေ၀းေစရန္ ေစာင့္ေရွာက္မႈသည္ တတိယေၿမာက္အေၿခခံလူ႔ကုိယ္က်င့္တြင္ အေရးပါေသာလို အပ္မႈၿဖစ္ပါသည္၊၊ မိမိကိုယ္တုိင္ လိင္မႈဆုိင္ရာလြန္က်ဴးမႈလည္းမရွိ၊ တပါးသူမ်ားလည္းလြန္က်ဴးခြင့္ မရေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးႏုိင္သူကုိ ကိုယ္က်င့္သိကၡာႏွင့္ၿပည့္စုံသူဟု ဆုိရပါသည္၊၊




ပါဠိစာေပမူရင္းတြင္ ၿပည့္တန္ဆာမတစ္ဦးကုိ မိမိအလ်င္အၿခားသူမွ အခေၾကးေငြေပး၍ငွားရန္းထားၿပီးလ်င္ လိင္ပိုင္း ဆုိင္ရာပိုင္ရွင္ရွိၿပီးသူဟု ဆုိထားပါသည္၊၊ ထုိမိန္းကေလးမ်ဳိး၌လြန္က်ဴးလ်င္လည္း ကာေမသုမိစၧာရကိုယ္က်င့္ကို က်ဴးလြန္ရာေရာက္သၿဖင့္ သက္ဆုိင္ရာဆုိးက်ဳိးကို ခံစားရမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊




အၿခားေသာမိဘ ညီကိုေမာင္ႏွမတုိ႔ကေစာင့္ေရွာက္ထားသည့္ မိန္းကေလးမ်ား၌လြန္က်ဴးလ်င္ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ အေၿခခံလူ႔ကုိယ္က်င့္ကို ခ်ဳိးေဖာက္ရာေရာက္သည္မွာ ေသၿခာပါေတာ့သည္၊၊ ဤေနရာတြင္ မိခင္ေစာင့္ေရွာက္ ထားေသာမိန္းကေလး၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွေစာင့္ေရွာက္ထားေသာမိန္းကေလးစသည္အားၿဖင့္ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာမလြန္ က်ဴးအပ္သည့္ မိန္းကေလးအမ်ဳိးအစားေပါင္း(၂၀)မွ်ရွိသည္ဟု ပါဠိစာေပတြင္ေဖာ္ၿပထားပါသည္၊၊




(၁) မိခင္ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ မိန္းမ၊



(၂) ဖခင္ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာမိန္းမ၊



(၃) မိဘေစာင့္ေရွာက္ထားေသာမိန္းမ၊



(၄) အကိုႏွင့္ေမာင္တုိ႔မွေစာင့္ေရွာက္ထားေသာမိန္းမ၊



(၅) ညီမ၊အမတို႔မွေစာင့္ေရွာက္ထားေသာမိန္းမ၊



(၆) ေဆြမ်ဳိးတုိ႔မွေစာင့္ေရွာက္ထားေသာမိန္းမ၊



(၇) မ်ဳိးႏြယ္တူတုိ႔မွေစာင့္ေရွာက္ထားေသာမိန္းမ၊



(၈) သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွေစာင့္ေရွာက္ထားေသာမိန္းမ၊



(၉) ၀မ္းတြင္းမွာကတည္းက ပုိင္ရွင္ရွိၿပီးမိန္းမ၊



(၁၀) မင္းမွတားၿမစ္ထားေသာမိန္းမ၊



(၁၁) အၿခားသူ၀ယ္ထားၿပီးမိန္းမ၊



(၁၂) အလုိတူ၍ အတူေနေသာမိန္းမ၊


(၁၃) ေငြေၾကးေၾကာင့္အမ်ဳိးသားတစ္ဦးအိမ္သို႔ေနထုိင္ေသာမိန္းမ၊



(၁၄) အ၀တ္စားဆင္၍ ေပါင္းသင္းထားေသာမိန္းမ၊



(၁၅) လက္ထပ္ထားၿပီးမိန္းမ၊


(၁၆) အလုပ္ႏွင့္လူကိုလဲလွယ္၍ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးႏွင့္ အတူေနထုိင္ေသာမိန္းမ၊



(၁၇) သိမ္းပုိက္ခံထားရၿပီးမိန္းမ၊



(၁၈) သိမ္းပုိက္ခံထားရေသာအလုပ္သမားမိန္းမ၊


(၁၉) စစ္သုံ႔ပန္းမိန္းမ၊


(၂၀) အခေပး၍ငွားရန္းထားေသာမိန္းမ၊




အထက္တြင္ေဖာ္ၿပထားသည့္အမ်ဳိးသၼီး(၂၀)တုိ႔သည္ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာမလြန္က်ဴးအပ္သည့္ အမ်ဳိးသၼီးမ်ားၿဖစ္ပါသည္၊၊ လြန္က်ဴးမိလ်င္ ဆုိင္ရာဆုိးက်ဳိးကိုခံယူရမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊ နံပတ္စဥ္(၁)မွ(၈)အထိအမ်ဳိးသၼီးမ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏လိင္ ပုိင္းဆုိင္ရာကို ကိုယ္တုိင္ပိုင္ၾကေတာ့ေသာေၾကာင့္ႏွစ္ဦးအလိုတူလ်င္ ေပ်ာ္ပါးခြင့္ရွိပါသည္၊၊




က်န္သည့္အမ်ဳိးသၼီးမ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာကို ကိုယ္တုိင္ပင္မပုိင္ၾကေတာ့ေသာေၾကာင့္ အလုိတူသည့္တုိင္ လြန္က်ဴးၾကလ်င္ ကာေမသုမိစၧာစာရကိုယ္က်င့္တရားကိုေဖာက္ဖ်က္ရာ ေရာက္ပါသည္၊၊




လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာအေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္ကို ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္မိလ်င္ ေအာက္တြင္ေဆြးေႏြးတင္ၿပမည့္ဆုိးက်ဳိးမ်ားကို ခံယူရတတ္ေၾကာင္း ေလ့လာရပါသည္၊၊




(၁) အပါယ္က်တတ္ၿခင္း၊



(၂) ေဘးဆုိးၾကဳံရတတ္ၿခင္း၊



(၃) လူမုန္းမ်ားၿခင္း၊



(၄) ရန္သူမ်ားၿခင္း၊



(၅) လာဘ္နည္းၿခင္း၊



(၆) ဆင္းရဲၿခင္း၊



(၇) အမသတၱ၀ါၿဖစ္ရတတ္ၿခင္း(female)



(၈) က်ား/မ မပီမသၿဖစ္ရၿခင္း၊



(၉) ယုတ္ညံ့သည့္အမ်ဳိး၌ၿဖစ္ရၿခင္း၊



(၁၀) အရွက္ကြဲရၿခင္း၊



(၁၁) ခႏၶာကုိယ္အဂၤါခ်ဳိ႔ယြင္း ေသးသိမ္ရၿခင္း၊



(၁၂) စုိးရိမ္ပူပန္မႈအားၾကီးၿခင္း၊



(၁၃) ခ်စ္သူခင္သူမ်ားႏွင့္ ေ၀းကြာရၿခင္းစသည္တုိ႔ၿဖစ္ပါသည္၊၊




လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာအေၿခခံကိုယ္က်င့္တရားက်ဴးလြန္ရာတြင္ အမွန္တကယ္က်ဴးလြန္ရာ၌ၿပည့္စုံညီညြတ္ရမည့္ အဂၤါရပ္ မ်ားရွိပါသည္၊၊




(၁) မလြန္က်ဴးသင့္သည့္မိန္းမၿဖစ္ၿခင္း၊



(၂) လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာေစာ္ကားလိုစိတ္ရွိၿခင္း၊



(၃) လြန္က်ဴးရန္လုံ႔လၿပဳၿခင္း၊



(၄) လြန္က်ဴးရာတြင္သာယာၿခင္း၊၊




အထက္ပါအဂၤါရပ္ေလးမ်ဳိးကို သုံးသပ္ဆင္ၿခင္ၾကည့္လ်င္ ပုိင္ရွင္ရွိသည္ဟုမသိ၍ေပ်ာ္ပါးမိလ်င္ ေပ်ာ္ပါးသူမိမိတြင္ အၿပစ္မရွိေတာ့ဘဲ ေပ်ာ္ပါးမႈကိုလက္ခံသေဘာတူသည့္မိန္းကေလးတြင္သာ အၿပစ္ရရွိပါသည္၊၊




လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာလြန္က်ဴးရာတြင္ အထက္တြင္ေဆြးေႏြးတင္ၿပထားသည့္ အဂၤါေလးမ်ဳိးလုံးၿပည့္စုံမွ လြန္က်ဴး ရာေရာက္ပါသည္၊၊ အဂၤါတစ္ခုခုမၿပည့္စုံလ်င္ လြန္က်ဴးေဖာက္ဖ်က္ရာမေရာက္ေတာ့ဘဲ သက္ဆုိင္ရာဆုိးက်ဳိးကိုလည္း မခံယူရေတာ့ေၾကာင္းမွတ္သားရပါမည္၊၊




လူတုိ႔အေနၿဖင့္ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာေစာင့္ေရွာက္ထိမ္းသိမ္းမႈ အေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္တရားကို ေစာင့္ထိမ္းႏုိင္ၾကပါလ်င္ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္အတြင္း ၿမင့္ၿမတ္သည့္စိတ္ထားမ်ားႏွင့္ သစၥာတရားတုိ႔ပိုမုိတုိးတက္လာမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ အမ်ဳိးသၼီး အမ်ဳိးသားအၿခင္းၿခင္း၏ အရွက္သိကၡာကိုေလးစားၿခင္းၿဖင့္ ေလးစားမႈမ်ား၊ ၿမတ္ႏုိးတန္ဖုိးထားမႈမ်ားၿဖင့္ လူတုိ႔အၿခင္း ၿခင္းခ်စ္ခင္ပ်ဴငွာသည့္မ်က္၀န္းအစုံတုိ႔ၿဖင့္ ၾကည့္ႏုိင္လာၾကမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊





"စတုတၳအေၿခခံ လူ႔ကိုယ္က်င့္"




စကားတည္ၾကည္ေၿဖာင့္မတ္စြာေၿပာဆုိၿခင္းသည္ စတုတၳလူ႔အေၿခခံကိုယ္က်င့္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ မွန္ကန္သည့္စကားကိုေ ၿပာရၿခင္းႏွင့္ လိမ္ညာစကားေၿပာဆုိၿခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ၿခင္းကုိဆုိလိုပါသည္၊၊




ပါဠိစာေပေ၀ါဟာရအားၿဖင့္“မုသာ၀ါဒ”ဟု ေခၚပါသည္၊၊ “မုသာ+၀ါဒ”ဟု ပါဠိသဒၵါနည္းအားၿဖင့္ခဲြခ်မ္းစိတ္ၿဖာၿပီး ၿမန္မာၿပန္ဆုိရပါသည္၊၊ မုသာ=မွားယြင္းမႈ၊ ၀ါဒ=ေၿပာဆုိၿခင္းဟုအဓိပၸါယ္ကို ေလ့လာသိမွတ္ရပါသည္၊၊




မုသာ၀ါဒကိုယ္က်င့္ကို ေဖာက္ဖ်က္သည္ဆုိရာတြင္ အမွားကိုအမွန္ဟုေၿပာဆုိၿခင္း၊ အမွန္ကိုအမွားဟု ေၿပာဆုိၿခင္းကို ပါဠိေ၀ါဟာရၿဖင့္ “မုသာ၀ါဒ”ဟုေခၚတြင္ၿပီး၊ ၿမန္မာေ၀ါဟာရၿဖင့္ “လိမ္ညာ”ၿခင္းဟု ေခၚ ပါသည္၊၊




အက်ဳိးကိုပ်က္ၿပားေစတတ္ၿပီး အလြဲအမွားသုိ႔ဦးတည္ေစတတ္ေသာ စကားအမ်ဳိးအစားကုိေၿပာဆုိၿခင္းကို မုသာ၀ါဒ ဟုေခၚဆုိေၾကာင္း ပါဠိစာေပတြင္ဖြင့္ဆုိပါသည္၊၊ မုသာ၀ါဒကိုယ္က်င့္တရားသည္ ကုိယ္ႏွင့္ႏႈတ္တုိ႔တြင္ၿဖစ္ေပၚတတ္ သည္ဟု ဆုိပါသည္၊၊




လိမ္ညာေၿပာဆုိၿခင္းသည္ ေလာဘေစတသိက္ေၾကာင့္ၿဖစ္ရသည့္အတြက္ မိမိအက်ဳိးၿဖစ္ထြန္းၿပီး လိမ္ညာခံရသူ၏ အက်ဳိးပ်က္စီးမွသာလ်င္ အေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္ကုိ က်ဴးလြန္ရာေရာက္ပါသည္၊၊ လိမ္ညာခံရသူ၏အက်ဳိးကို မထိခိုက္ လ်င္ကုိယ္က်င့္တရားခ်ဳိးေဖာက္ရာမေရာက္ဘဲ၊ ဆုိးက်ဳိးကိုမခံယူရဟုေလ့လာရပါသည္၊၊




“မုသားမပါလကၤာမေခ်ာ”ဟု ၿမန္မာေရွးရုိးစကားပုံရွိပါသည္၊၊ အမွန္ကိုအမွန္တုိင္းေၿပာရန္ မသင့္ေတာ္သည့္ေနရာႏွင့္ အေၿခအေနမ်ားစြာပင္ ရွိပါသည္၊၊ ထုိကဲ့သို႔ေနရာႏွင့္အေၿခအေနမ်ားတြင္ မွန္သည္၊မွားသည္ကို အဓိကမၾကည့္သင့္ ဘဲသင့္ေတာ္သည္ကိုသာ ေၿပာဆုိရပါမည္၊၊




ထုိကဲ့သုိ႔ သင့္ေတာ္ေအာင္ေၿပာဆိုသၿဖင့္ နားေထာင္ရသူတြင္အက်ဳိးမဆုတ္ယုတ္သည့္အၿပင္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ၊၀မ္းသာ အားရေက်နပ္မႈစသည့္အက်ဳိးမ်ားပင္ၿဖစ္ေပၚလာတတ္သည္ကို ေန႔စဥ္ဘ၀အေတြ႔အၾကဳံမ်ားတြင္ စာဖတ္သူတုိ႔ကုိယ္ တုိင္ၿမင္ေတြ႔ဘူးမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊




အဂၤလိပ္စာေပတြင္white lieဟုရွိပါသည္၊၊ “အၿဖဴေရာင္လိမ္ညာမႈ”ဟု ဘာသာၿပန္ရမည္ထင္ပါသည္၊၊ ဤလိမ္ညာမႈ မ်ဳိးသည္ လိမ္ညာခံရသူတြင္ အက်ဳိးၿဖစ္ေပၚေစသည့္လိမ္ညာမႈၿဖစ္သည့္အတြက္ အၿပစ္ကင္းစင္သည္ဟု ယူဆၾကပါ သည္၊၊




လူတုိ႔၏ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းအားလုံးတြင္ ပါးစပ္ကိုအမ်ားဆုံးအလုပ္ေပးၾကရေသာေၾကာင့္ စကားလုံးသန္းႏွင့္ခ်ီ မွ်ေန႔စဥ္ ေၿပာဆုိေနၾကရပါသည္၊၊ ထုိစကားမ်ားအထဲတြင္ အမွန္ခ်ည္းမဟုတ္သကဲ့သို႔၊ အမွားခ်ည္းသက္သက္ လည္းမဟုတ္ၾကပါ၊၊




မိမိမွ မမွန္သည့္စကားကုိေၿပာလုိက္ေသာ္လည္း နားေထာင္သူတြင္အက်ဳိးမပ်က္စီးလ်င္ အေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္တရား ကို လြန္က်ဴးရာမေရာက္ရုံမွ်မက ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ဆက္ဆံရာတြင္ အလိုက္သိရာပင္ေရာက္ေစတတ္သၿဖင့္၊ စကားေၿပာလိမၼာပါးနပ္သည္ဟု ဆိုရပါသည္၊၊




ထုိသုိ႔မဟုတ္မူဘဲ“ငါအမွန္ကိုေၿပာေနတာပဲ”ဟု အမ်ားနားမခံသာေစေလာက္သည့္ အက်ဳိးကိုမၿဖစ္ေပၚေစေသာ စကားလုံးသီးသန္႔အမွန္မ်ားကိုေၿပာဆုိေနသူၿဖစ္လ်င္ ပတ္၀န္းက်င္၏စက္ဆုပ္မုန္းတီးၿခင္း၊ ၀ုိင္းပယ္ၿခင္းမ်ားကုိခံရ တတ္ေလသည္၊၊




အမွန္ကုိေၿပာသည္ဆုိရာတြင္ ေနရာႏွင့္အေၿခအေန အရိပ္အကဲကုိၾကည့္တတ္ရန္အထူးလိုအပ္ေၾကာင္း သတိၿပဳ ရမည္၊၊ ေနရာမက် အေၿခအေနႏွင့္မသင္ေလ်ာ္၊ အရိပ္အကဲနားမလည္ဘဲ ေၿပာလိုက္မိေသာအမွန္စကားမ်ားသည္ နားေထာင္ရသူကိုနားတြင္းသုိ႔ သံရည္ပူႏွင့္ေလာင္းသကဲ့ၿဖစ္ေစတတ္ ေၾကာင္း ဆင္ၿခင္ရန္အထူးလိုအပ္သည္၊၊




အမွန္စကားပင္ၿဖစ္ေစကာမူ အေၿခအေန၊ ေနရာ၊ အရိပ္အကဲကုိစနစ္တက် ၾကည့္ၿမင္သုံးသပ္ၿပီးမွေၿပာဆုိရန္ အထူး လုိအပ္လွေပသည္၊၊ ပညာတတ္၊သေဘာေကာင္း၊ကိုယ္က်င့္ၿဖဴစဥ္ပါလ်က္ စကားကိုေနရာအေလ်ာက္မေၿပာဆုိမ သုံးႏႈံးတတ္သၿဖင့္ ၀ုိင္းပယ္ခံရသူမ်ားစြာကို ပတ္၀န္းက်င္တြင္မ်ားစြာေတြ႔ရသည္၊၊




အထက္တြင္ေဆြးေႏြးတင္ၿပထားသည္မ်ားမွာ မုသာ၀ါဒအေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္ကိုခ်ဳိးေဖာက္ၾကသည္ မဟုတ္ေသာ္ လည္း စကားေၿပာမႈႏွင့္ပတ္သက္၍သတိၿပဳ ဆင္ၿခင္ဖြယ္ရာမ်ားၿဖစ္ပါသည္၊၊ လိင္ညာေၿပာဆုိရာတြင္အဂၤါရပ္မ်ား ကိုေလ့လာသင့္ပါေသးသည္၊၊




(၁) မွားယြင္းေသာစကားၿဖစ္ၿခင္း၊



(၂) မွားယြင္းေစလုိစိတ္ရွိၿခင္း၊



(၃) အမွားကိုဖြင့္ဟေၿပာဆုိၿခင္း၊



(၄) နားေထာင္သူမွ အမွားကိုမွန္ဟုယုံၾကည္ၿခင္း၊၊




လိမ္ညာစကားကိုေၿပာလိုက္ေသာ္လည္း လိမ္ညာခံရသူတြင္အက်ဳိးမပ်က္စီးလ်င္ မုသာ၀ါဒကိုယ္က်င့္တရားကို ခ်ဳိးေဖာက္ရာမေၿမာက္၊ ကံမေၿမာက္ဟုမူရင္းပါဠိတြင္ ေဖာ္ၿပထားပါသည္၊၊ ကံမေၿမာက္လ်င္ထုိကံ၏ဆုိးက်ဳိးကိုလည္း မခံစားရေၾကာင္းမွတ္ယူရပါမည္၊၊




မုသာ၀ါဒအေၿခခံလူ႔ကုိယ္က်င့္တြင္ အဂၤါရပ္ေလးမ်ဳိးၿပည့္စုံၿပီး၊ မိမိလိမ္ညာသူ၏အက်ဳိးပါပ်က္စီးခဲ့လ်င္ ကုိယ္က်င့္ တရားကိုလြန္က်ဴးရာေရာက္ၿပီး သက္ဆုိင္ရာဆုိးက်ဳိးမ်ားကိုလည္း ခံယူရမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊ အဂၤါရပ္ငါးမ်ဳိးမွတစ္ခုခု မၿပည့္စုံခဲ့လ်င္ သာမန္စကားေၿပာကာမတၱသာၿဖစ္ၿပီး ကိုယ္က်င့္တရားကိုခ်ဳိးေဖာက္ရာမေရာက္ေတာ့ပါ၊၊




အသက္အႏၱရာယ္စသည္အေၾကာင္းမ်ားစြာတုိ႔ေၾကာင့္ လိမ္လည္ရာတြင္ အလိမ္ခံရသူအက်ဳိးပ်က္သည္ၿဖစ္ေစ၊ အက်ဳိးမပ်က္သည္ၿဖစ္ေစ လိမ္ညာသူတြင္ကုိယ္က်င့္မပ်က္ေၾကာင္းကိုလည္း သီးၿခားမွတ္သားသင့္ပါေသးသည္၊၊




လိမ္ညာေၿပာဆုိၿခင္းအေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္ကို ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္သၿဖင့္ ခံစားရႏုိင္ေသာဆုိးက်ဳိးမ်ားကိုေဖာ္ ၿပေဆြးေႏြးအပ္ပါသည္၊၊




(၁) အသံသာယာမႈ/အသံပီသမႈ မရွိၿခင္း၊



(၂) သြားမညီညာၿခင္း၊



(၃) အာခံတြင္းအနံ႔မသန္႔ၿခင္း၊



(၄) အသားမလွၿခင္း၊



(၅) လက္ေၿခ၊ မ်က္စိ၊ နားစသည္တုိ႔ မၾကည္လင္ၿခင္း၊



(၆) ကုိယ္အမူအရာမသန္႔ရွင္းၿခင္း၊



(၇) ၾသဇာမရွိၿခင္း၊



(၈) ႏႈတ္ၾကမ္းၿခင္း၊



(၉) တည္ၾကည္မႈမရွိၿခင္း၊၊




ဤအေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္တြင္လည္း အၿခားကိုယ္က်င့္မ်ားကဲ့သို႔ပင္ လိမ္ညာေၿပာဆုိမႈကိုေရွာင္ၾကဥ္ရုံမွ်ၿဖင့္ ကိုယ္ က်င့္ေကာင္းသူဟုမေခၚဆုိႏုိင္ေသးပါ၊၊ မွန္ကန္သည့္စကားကို ေနရာႏွင့္အေၿခအေန၊အရိပ္အကဲကိုၾကည့္၍ေၿပာဆုိမႈ လိမၼာေရးၿခားရွိမွသာလ်င္ ကုိယ္က်င့္ၿပည့္စုံသူဟု ေခၚဆုိႏုိင္ပါသည္၊၊




မွန္ကန္ၿခင္းကိုယ္က်င့္ကို ၿပည့္စုံလုံၿခဳံစြာထိမ္းသိမ္းႏုိင္လ်င္ ဆုိးက်ဳိးမ်ား၏ဆန္႔က်င္ဘက္ၿဖစ္သည့္ အသံသာယာၿခင္း အသားအေရလွပၿခင္းစေသာ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားစြာကိုရရွိႏုိင္ပါသည္၊၊ မုသာ၀ါဒကိုယ္က်င့္ကိုခ်ဳိးေဖာက္ၿခင္း သည္ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟေစတသိက္သုံးတို႔တြင္တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ၿဖစ္ေလ့ရွိသည္ဟုဖြင့္ဆုိထားပါသည္၊၊




အၿမဲတေစအက်ဳိးရွိ၍ၿဖစ္ေစ၊အက်ဳိးမရွိဘဲၿဖစ္ေစ အမွားကိုခ်ည္းေၿပာဆုိတတ္သည့္လူမ်ားစြာကို ေတြ႔ရဖူးပါသည္၊၊ အၿပစ္ၾကီးမားလွသည္မဟုတ္ေသာ္လည္း ထုိကဲ့သုိ႔သူမ်ဳိးႏွင့္ လုပ္ငန္းၾကီးမ်ားကိုလက္တြဲရန္ခက္ခဲလွေၾကာင္း သတိ ၿပဳမိသည္၊၊ ထုိ႔ေၾကာင့္မွန္သည္ကိုသာ အက်င့္တစ္ခုအေနၿဖင့္ ၿပဳစုပ်ဳိးေထာင္၍ေၿပာဆုိသင့္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးအၾကံၿပဳ ရပါသည္၊၊





“ပဥၥမအေၿခခံ လူ႔ကိုယ္က်င့္”




အေၿခခံလူ႔ကုိယ္က်င့္တြင္ ငါးခုေၿမာက္ကုိယ္က်င့္သည္ မူးယစ္ေစတတ္သည့္အရည္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေသာက္သုံးမႈ မွေရွာင္ၾကဥ္ၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ပါဠိေ၀ါဟာရအားၿဖင့္ သုရာေမရယဟုေခၚဆုိပါသည္၊၊ သုရာ+ေမရယဟုႏွစ္ပုဒ္ခြဲခ်မ္းရ ပါသည္၊၊




လူ၏ပင္ကုိယ္မူလစိတ္အေၿခအေနမွ အၿခားေသာစိတ္အေၿခအေန တစ္မ်ဳိးတစ္ဖုံသုိ႔ေၿပာင္းလြဲၿဖစ္ေပၚေစ တတ္ေသာ ေဆး၀ါးၿဖစ္ေစ၊ အရည္တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကိုၿဖစ္ေစ“သုရာေမရယ”ဟုေခၚဆိုရပါသည္၊၊ ယေန႔ေခတြင္ အရက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ဘီယာအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ေဆး၀ါးအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ရွိၾကပါသည္၊၊




ဘီယာအေပ်ာ့စား အၿပင္းစား၊ အရက္အေပ်ာ့စား အၿပင္းစား၊ ေဆးေၿခာက္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ဘိန္းအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ေဆး၀ါးအမ်ဳိးမ်ဳိး တုိ႔တြင္ မည္သည္ကိုေသာက္သုံးသည္ၿဖစ္ေစ မူလစိတ္အေၿခအေနပ်က္ၿပားၿပီး ပတ္၀န္းက်င္ကိုအေႏွာက္အ ယွက္ေပးရာေရာက္လ်င္ လူ႔အေၿခခံကုိယ္က်င့္ကိုက်ဴိးလြန္သည္ဟု ေခၚပါသည္၊၊ သက္ဆုိင္ရာကိုယ္က်င့္ပ်က္စီး ၿခင္း၏ဆုိးက်ဳိးမ်ားကိုလည္း ခံယူရမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊




ပါဠိစာေပတြင္ သုရာအမ်ဳိးအစားမ်ားစြာႏွင့္ ေမရယအမ်ဳိးအစားမ်ားစြာကို ေဖာ္ၿပထားပါသည္၊၊ အမ်ဳိးအစားနာမည္မွ် ကြာေသာလည္း အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္ပုံမွာနည္းတူခ်ည္းပင္ၿဖစ္၍ အမ်ဳိးအစားမ်ားကို သီးၿခားမတင္ၿပေတာ့ပါ၊၊




(၁) သုရာေမရယၿဖစ္ၿခင္း၊



(၂) မူးယစ္ေပ်ာ္ပါးလိုစိတ္ရွိၿခင္း၊



(၃) ေသာက္သုံးရန္လုံ႔လၿပဳၿခင္း၊



(၄) ေသာက္သုံးမူးယစ္ေပ်ာ္ပါးၿခင္းတုိ႔သည္ ပဥၥမအေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္ကိုဖာက္ဖ်က္လြန္က်ဴးလြန္ရာတြင္ ၿပည့္စုံရ မည့္အဂၤါရပ္မ်ား ၿဖစ္ပါသည္၊၊




အထက္တြင္တင္ၿပထားသည့္ အဂၤါေလးမ်ဳိးတြင္တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးမၿပည့္စုံခဲ့လ်င္ ေသာက္သုံးေသာ္လည္း ကိုယ္က်င့္ ကိုေဖာက္ဖ်က္ရာမေရာက္ဟု မွတ္ယူရပါမည္၊၊ မွန္ပါသည္၊၊ ေဆးအၿဖစ္ေသာက္သုံးၿခင္း၊ က်န္းမာေရးအ တြက္ ေဆးႏွင့္ေရာစပ္၍ေသာက္သုံးၿခင္းမ်ားမွာ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကိုမပ်က္ၿပားေစသည့္နည္းမ်ား ၿဖစ္ပါသည္၊၊




ယေန႔ေခတ္တြင္ အမ်ဳိးသားအမ်ားစုသည္ စီးပြားေရးနယ္တြင္ မိတ္ၿဖစ္ေဆြၿဖစ္ေသာက္သုံးသည္မ်ား၊ အမ်ဳိးသၼီးမ်ား သည္လည္း အေပ်ာ့စားဘီယာအရက္မ်ားကိုေသာက္သုံးသည္မ်ား ရွိပါသည္၊၊ သုရာမရယကုိယ္က်င့္ကို က်ဴးလြန္ ရာကိုေရာက္ပါသည္၊၊ သက္ဆုိင္ရာဆုိးက်ဳိးကိုလည္းခံယူရမည္ၿဖစ္၍ သတိၿပဳဆင္ၿခင္သင့္လွသည္၊၊




သုရာေမရယအေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္ကို ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္သူမ်ားသည္ ေအာက္ပါေဆြးေႏြးတင္ၿပထားသည့္ ဆုိးက်ဳိး မ်ားကိုခံရယူပါသည္၊၊




(၁) စီးပြားပ်က္ၿခင္း၊



(၂) ရန္မ်ားၿခင္း၊



(၃) ေရာဂါမ်ားၿခင္း၊



(၄) မေကာင္းသတင္းၿပန္႔ၿခင္း၊



(၅) အရွက္အေၾကာက္ကင္းပ်က္ၿခင္း၊



(၆) အသိပညာထုံထုိင္းၿခင္း၊



(၇) အပါယ္သုိ႔က်တတ္ၿခင္း၊



(၈) ဆင္ၿခင္မႈမရွိၿခင္း၊


(၉) ပ်င္းရိၿခင္း၊



(၁၀) ေမ့တတ္ၿခင္း၊



(၁၁) ေက်းဇူးမသိတတ္ၿခင္း၊



(၁၂) အရွက္မရွိၿခင္း၊



(၁၃) အမွားကိုၿပဳလြယ္ၿခင္း၊၊




လူသည္ပင္ကိုယ္စိတ္ၿဖင့္ အမွားကိုၿပဳရန္သတိထားႏုိင္ၾကသည္ကမ်ားပါသည္၊၊ မူးယစ္ေစတတ္သည့္အရာတစ္ခုခု ကိုေသာက္သုံးၿပီးလ်င္ ပင္ကုိယ္ကမၿပဳရဲ၊မၿပဳတတ္သည္မ်ားကို ၿပဳရန္၀ံ့ရဲသြားတတ္ပါသည္၊၊




အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္မူ အရွက္သိကၡာမဲ့၊ ဘ၀ပ်က္ရသည္အထိနင့္နာေစႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ေပ်ာ္ရႊင္လုိ၍ၿဖစ္ေစ၊ မိတ္ၿဖစ္ေဆြၿဖစ္ပင္ၿဖစ္ေစ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ် မေသာက္သုံးသင့္ေၾကာင္း ဆင္ၿခင္သင့္ပါသည္၊၊




ပါဠိစာေပတြင္ ဤကိုယ္က်င့္ကိုလြန္က်ဴးၿပီး အမွားၾကီးမ်ားကိုၿပဳၾကသည့္သူမ်ား၏အတၳဳပၸတၱိမ်ားစြာကုိ ေဖာ္ၿပထား ပါသည္၊၊ ၿမန္မာသမုိင္းရာဇ၀င္တြင္လည္း အရက္ေသစာကိုအလြန္အကြ်န္စြဲလန္းမိရာမွ သမုိင္းတြင္က်န္ရစ္မည့္ အမွားၾကီးမ်ားကို ၿပဳခဲ့ၾကသည့္ဘုရင္မ်ား၊ မင္းမ်ား၏သမုိင္းေၾကာင္းမ်ားကို ေလ့လာရပါသည္၊၊




ဖခင္ (သုိ႔မဟုတ္)အကိုႏွင့္ေမာင္မ်ားမူးယစ္တတ္၍ ဂုဏ္သေရရွိမိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို မိမိအိမ္သုိ႔အလည္ မွ်မေခၚ၀ံ့ၾကေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားစြာတုိ႔ကို မ်ားစြာရႈငဲ့သင့္ပါသည္၊၊ အထူးသတိၿပဳသင့္သည္မွာ ဖခင္မ်ားအေနၿဖင့္ အရက္စသည္ေသာက္စားေလ့ရွိလ်င္ မိသားစုတြင္အရွိန္အ၀ါမရွိေတာ့ဘဲ၊ သားသမီးမ်ားတြင္လည္း အတုယူမွား တတ္၊ ေၿပာဆုိဆုံးမသည္ကို နားမေထာင္တတ္သည္ကို သတိၿပဳရမည္၊၊




ဤတြင္ အေၿခခံလူ႔ကုိယ္က်င့္တရားမ်ားအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတင္ၿပမႈအတုိင္းအတာတစ္ခုမွ်ၿပည့္စုံၿပီဟု ယူဆပါ သည္၊၊ ေဆြးေႏြးတင္ၿပခဲ့သည္မ်ားမွာ ဘာသာမေရြးလူတုိင္းတြင္ရွိသင့္ေသာ အေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္ငါးမ်ဳိးၿဖစ္ပါသည္၊၊




“အေၿခခံလူ႔ကိုယ့္က်င့္ငါးမ်ဳိးတြင္ မည္သည့္ကိုယ္က်င့္တရားသည္ အေရးပါဆုံးၿဖစ္သနည္း”ဟု အၾကိမ္မ်ားစြာေမးခံ ရဖူးပါသည္၊၊ ပါဠိစာေပတြင္ မည့္သည့္အေၿခခံကိုယ္က်င့္သည္ အေရးအပါဆုံးၿဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ၿပထားသည္ကိုမေတြ႔ ရပါ၊၊




တခ်ဳိ႔ေသာဇာတ္လမ္းမ်ားတြင္မူ “မုသာ၀ါဒကိုလြန္က်ဴးရဲသူတြင္ မၿပဳလုပ္၀ံ့ေသာအကုသုိလ္မရွိ”ဟု ေဖာ္ၿပထားသည္ မ်ားရွိပါသည္၊၊ ထုိေဖာ္ၿပခ်က္မွာလည္း“မုသာ၀ါဒ”သည္ အၿခားေသာကိုယ္က်င့္တရားမ်ားထက္ပို၍ အေရးပါသည္ဟု ဆုိလိုသည္မဟုတ္ပါ၊၊ အေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္တရားအားလုံးသည္ ညီတူညီမွ်အေရးပါၾကသည္ဟုသာ မွတ္ယူရပါမည္၊၊




“တခ်ဳိ႔ကလည္း သုရာေမရယသည္ အေရးအပါဆုံးၿဖစ္သည္ဟုဆုိၾကၿပန္ပါသည္၊၊”မမွန္ပါ၊၊ ကိုယ္က်င့္တရားငါးမ်ဳိးလုံး သည္ပင္ လူတြင္မက်င့္သုံးလ်င္ လူဟူ၍ေခၚဆုိရန္မၿဖစ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အေရးပါၾကသည္ခ်ည္းၿဖစ္ပါသည္၊၊




“ငါးပါးသီလ”ဟုၿမန္မာတုိ႔ေခၚတြင္ေသာ အေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္တရားမ်ားသည္ လူသားအၿခင္းၿခင္းအၿပန္အလွန္ေလး စားမႈမ်ား၊ရုိေသမႈမ်ား၊ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးမႈမ်ား၊ယုံၾကည္စိတ္ခ်မႈမ်ား၊တန္ဖုိးထားမႈမ်ားကို ၿဖစ္ေပၚလာေစပါသည္၊၊ ထုိ႔အၿပင္ ပတ္၀န္းက်င္ထိမ္းသိမ္းေရး၊ေရာဂါဆုိးမ်ားမွကာကြယ္ေရး၊လူသားတန္ဖုိးၿမွင့္တင္ေရးသည္တုိ႔ကိုလည္းေဖာ္ေဆာင္ေပး ပါသည္၊၊




အေၿခခံလူ႔ကိုယ္က်င့္မ်ားၿပည့္စုံလ်င္ အၿခားေသာေကာင္းၿခင္းမ်ား၊ ေကာင္းေသာအၿပဳမူမ်ား၊ လုိလားဖြယ္အက်ဳိး ဆက္မ်ားၿဖင့္ မိသားစုဘ၀မ်ားသာယာၿငိမ္းေအးၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ပတ္၀န္းက်င့္ႏွင့္၊ ဘ၀မ်ားကိုတည္ေဆာက္ႏုိင္ၾက မည္ဟုယုံၾကည္ပါသည္၊၊




အိႏၵိယႏုိင္ငံသမုိင္း၊ ၿမန္မာသမုိင္းႏွင့္ သီရိလကၤာသမုိင္းမ်ားတြင္ ဤစာတမ္းတြင္ေဆြးေႏြးတင္ၿပထားသည့္ အေၿခခံ လူ႔ကိုယ္က်င့္ငါးမ်ဳိးၿဖင့္ တုိင္းၿပည္ႏုိင္ငံမ်ားကိုအုပ္ခ်ဳပ္သြားၾကသည့္ မင္းမ်ားရွိခဲ့ဖူးေၾကာင္းကို သမုိင္းစာေပသာဓက အခုိင္အမာၿဖင့္ ေလ့လာရပါသည္၊၊




အေၿခံလူ႔ကိုယ္က်င့္မ်ားကို လူတုိင္းႏွင့္ ႏုိင္ငံတုိင္းသာက်င့္သုံးႏုိင္ၾကလ်င္ ႏုိင္ငံေရးစစ္ပြဲၾကီးမ်ား၊ နယ္ေၿမလုစစ္ပြဲမ်ား၊ အႏုိင္က်င့္စစ္ပြဲမ်ား ဘာသာေရးစစ္ပြဲစသည့္ မတရားစစ္ပြဲမ်ားစြာတုိ႔သည္လည္း ၿဖစ္ေပၚလာေတာ့မည္မဟုတ္ဘဲ ကမၻာေလာကၾကီးတစ္ခုလံုး ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ၀ေၿပာမည္ဟု ယုံၾကည္ရပါသည္၊၊




ထုိ႔ေၾကာင့္ အေၿခခံကိုယ္က်င့္တရားငါးမ်ဳိးကို စနစ္တက်ေလ့လာသုံးသပ္၍လိုက္နာက်င့္ၾကံၿပီး၊ တုိးတက္သည့္ဘ၀ မ်ား၊ ႏုိင္ငံသားေကာင္း၊ သမီးၿမတ္မ်ား၊ မိသားစုမ်ား၊ အမ်ားမွေလးစားသည့္ ပုဂၢဳိလ္ေရးကုိယ္က်င့္သိကၡာမ်ားကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ၾကပါေစေၾကာင္း “အလင္းစက္အရွင္”မွဆႏၵၿပဳလ်က္ စာတမ္းကိုအဆုံးသတ္လိုက္ရပါသည္၊၊ ၊၊






(Reference/ ခုဒၵကပါဌအကထာ၊သိကၡာပဒအဖြင့္ႏွင့္၊ ပါရာဇိကဏ္အကထာတုိ႔ကိုကိုးကားလ်က္ ဤစာတမ္း ကိုေရးသားတင္ၿပ၊ ေဆြးေႏြးအပ္ပါသည္၊၊ မွားယြင္းမႈမ်ားေတြ႔ရွိခဲ့ပါလ်င္ အၾကံၿပဳေဆြးေႏြးရန္ေတာင္းပန္အပ္ပါ သည္၊၊)






အရွင္ေက၀လ(အလင္းစက္)


{မဟာ၀ိဇၨာ၊ သီရိလကၤာ}


မကုဋာရာမၿမန္မာေက်ာင္းတုိက္၊


ကိုလံဘုိၿမဳိ့၊ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊၊


(12/04/2012)

1 comments:

aye April 15, 2012 at 5:46 PM  

တပည့္ေတာ္ အေၿခခံ လူ႕က်င့္၀တ္မ်ားကို ဖတ္သြားပါတယ္...အက်ိဳးမ်ားတာမို႕ ေက်းဇူးပါ ဦးဇင္းဘုရား။

Post a Comment

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP