အရွင္ “အလင္း စက္”ဆိုက္တြင္ အာနာပါနသတိႏွင့္စပ္၍ စာတမ္းႏွစ္ခုကို တင္ၿပခဲ့ပါသည္၊ (၁) သတိပ႒ာန္မိတ္ဆက္၊ (၂) အာနာပါနသတိ=ထြက္ေလ+၀င္ေလရႈမွတ္ပုံတုိ႔ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ စာဖတ္သူမ်ားထံမွ အားေပးစကားမ်ားကို ၾကားသိရသည့္အတြက္ အရွင္ ေက်နပ္မိပါသည္၊၊ စာဖတ္သူမ်ားကိုလည္း အထူး ေလးစားမိပါသည္၊၊ ယၡဳတခါ လိုေနေသးသည့္ လမ္းေလွ်ာက္၍ တရားရႈမွတ္ပုံကို စာဖတ္သူသုိ႔ တင္ၿပလုိက္ပါ သည္၊၊ စာဖတ္သူမ်ား လုိအပ္သည့္အခါ ဆရာလြတ္အားထုတ္ႏုိင္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ တင္ၿပခဲ့ၿခင္းမ်ား ၿဖစ္ပါ သည္၊၊ အရွင္ အထက္ပါစာေၾကာင္းတြင္ “လိုအပ္သည့္အခါ”ဆုိသည့္ စကားလုံးကို သုံးလုိက္သည္ကို စာဖတ္ သူ သတိၿပဳမိမည္ထင္ပါသည္၊၊ မွန္ပါသည္၊၊
လူတုိ႔သည္ တရားႏွင့္ေပ်ာ္သည္ထက္ အဆင္သင့္သလို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးေနသည္က မ်ားသည္၊၊ အေပ်ာ္မ်ားခ်ည္း သက္သက္သီးသန္႔ ခံစားခြင့္ရသည့္ေနရာမွာ လူတုိ႔ေနရာမဟုက္ေပ၊ လူသားတုိ႔၏ေနရာ ဤကပၸါတြင္ အေပ်ာ္ေရာ အပ်င္းေရာ၊ သုခေရာ ဒုကၡေရာ၊ အခ်စ္ေရာ အမုန္းေရာ၊ ႏွစ္သက္စရာေရာ မႏွစ္ၿမဳိ႔စရာေရာ၊ ေရာေပါင္းမ်ားစြာ စုၿပဳံေနသည့္ေနရာ ၿဖစ္သည္၊၊ တခါတရံလူတုိ႔အတြက္ ေရႊေငြမ်ားစုပုံ ရွိေန လွ်က္ပင္ အားကိုးရာမရွိ ၿဖစ္ေနတတ္သည္၊၊ ရွိေနသည့္ ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားက ကုိယ့္လိုအပ္ခ်က္ကို ၿဖည့္ဆည္း မေပးႏုိင္သည့္ အေၿခေနမ်ားစြာကို လူတုိင္းၾကဳံဘူးၾကရေပမည္၊ ထုိအခါမ်ဳိးတြင္ ဘာသာေရး တခုခု၏ အဆုံးအမမ်ား က်င့္စဥ္မ်ားက အံ့ၾသဖြယ္ရာ ကိုယ့္အတြက္အားကိုးဖြယ္ရာ ၿဖစ္ေနတတ္သည္၊၊
အာနာပါနသတိ=ထြက္ေလ+၀င္ေလရႈမွတ္မႈသည္ ဗုဒၶ၏ေဟာၾကားခ်က္ၿဖစ္ေသာ္လည္း ဘာသာမေရြး၊ လူမ်ဳိးမေရြး က်င့္ၾကံအားထုတ္ၿပီး၊ အက်ဳိးေက်းဇူးကို ခံစားႏုိင္ေသာ ပညာရပ္တခုၿဖစ္သည္၊၊ ဘ၀အားကိုးရာ မဲ့ေနေသာ လူတုိ႔အတြက္ အရွင္ ၾကဳိးစားၿပီး ဤစာတမ္းသုံးခုကို တင္ၿပေပးပါသည္၊၊
…………………………………………………………..
အာနာပါနသတိ=ထြက္ေလ+၀င္ေလကို ရႈမွတ္ရာတြင္ ဣရိယာပုထ္(၄)မ်ဳိးၿဖင့္ ရႈမွတ္ႏုိင္ပါသည္၊၊ ဣရိယာပုထ္ (၄)မ်ဳိးဆုိတာ--
(၁) သြားလွ်က္ အားထုတ္ရႈမွတ္မႈ၊
(၂) ရပ္လွ်က္ အားထုတ္ရႈမွတ္မႈ၊
(၃) ထုိင္လွ်က္ အားထုတ္ရႈမွတ္မႈ၊
(၄) ေလ်ာင္းလွ်က္ အားထုတ္ရႈမွတ္မႈတုိ႔ ၿဖစ္ပါသည္၊၊
ရပ္လွ်က္ အားထုတ္ရႈမွတ္ပုံႏွင့္ ေလ်ာင္းလွ်က္ ရႈမွတ္ပုံမ်ားမွာ ထုိင္လွ်က္အားထုတ္ ရႈမွတ္ပုံႏွင့္ မ်ားစြာ မကြာၿခားပါ၊၊ နည္းတူ အားထုတ္ႏုိင္ပါသည္၊၊ သြားလွ်က္(လမ္းေလွ်က္) အားထုတ္ရႈမွတ္ပုံမွာကား ထုိင္လွ်က္ အားထုတ္ ရႈမွတ္ပုံႏွင့္ မ်ားစြာကြာၿခားပါသည္၊၊ သြားလွ်က္ အာနာပါနသတိရႈမွတ္ပုံကို စၾကၤံကမၼ႒ာန္းဟုလည္း ေခၚၾကပါသည္၊၊
စၾကၤံကမၼ႒ာန္း အားထုတ္ရာတြင္ အဆင့္ေလးဆင့္ရွိပါသည္၊ အဆင့္ေလးဆင့္ကို စနစ္တက်အားထုတ္ ရႈမွတ္မည္ဆုိလ်င္ သတိအား အၿမန္ဆုံးေကာင္းလာတတ္ၿပီး၊ တရားအားထုတ္ရသည္ကိုလည္း ေပ်ာ္လာတတ္ ပါသည္၊၊ ထုိင္လွ်က္အားထုတ္ၿခင္းသည္ အခ်ိန္ၾကာလာေသာအခါ ေ၀ဒနာဖိစီးလြန္းၿပီး ၿငီးေငြ႔လာတတ္သည္ဟု အေတြ႔အၾကဳံမ်ားစြာရွိသည့္ ဆရာေတာ္တပါး မိန္႔ဘူးသည္ကို သတိရမိပါသည္၊၊
ထုိ႔ေၾကာင့္ အာနာပါနသတိ=ထြက္ေလ+၀င္ေလကို အားထုတ္ေသာအခါ ထုိင္၍အားထုတ္ ရႈမွတ္နည္း တမ်ဳိး တည္းကိုမၿပဳဘဲ စၾကၤံကမၼ႒ာန္းႏွင့္တြဲၿပီး၊ ထုိင္၍ နာရီ၀တ္၊ လမ္းေလွ်ာက္၍ နာရီ၀က္စသည္အားၿဖင့္ အားထုတ္ ရႈမွတ္မည္ဆုိလ်င္ ပို၍အက်ဳိးသက္ေရာက္မည္ ၿဖစ္ပါသည္၊ ခႏၶာကုိယ္ပင္ပမ္းမႈလည္း မ်ားစြာသက္သာမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊
လမ္းေလွ်ာက္၍ မွတ္ပုံအဆင့္(၄)မ်ဳိး--
(၁) လွမ္းတယ္၊
(၂) လွမ္းတယ္၊ ခ်တယ္၊
(၃) မတယ္၊ ေရႊ႔တယ္၊ ခ်တယ္၊
(၄) မတယ္၊ ၾကြတယ္၊ ခ်တယ္၊ ထိတယ္၊
စၾကၤံကမၼ႒ာန္းရႈမွတ္မည့္သူသည္ ေၿခအလွမ္းႏွစ္ဆယ္ခန္႔ ေလွ်ာက္လွမ္းစာမွ် ေၿမေနရာတခုကို ေရြးခ်ယ္ရပါ မည္၊ ညီညာသည့္ ေၿမေနရာၿဖစ္လ်င္ ပိုေကာင္းပါသည္၊၊ မတ္တတ္ရပ္ေသာအခါတြင္လည္း ခႏၶာကိုယ္ကို တည့္မတ္ေအာင္ ရပ္ရပါမည္၊ စိတ္ကိုေၿခဖမုိးေပၚတြင္ ထားရပါမည္၊၊ ပထမဆုံးစလွန္းသည့္ ေၿခလွမ္းကို ညာဘက္က စလွမ္းသည္ၿဖစ္လ်င္ “ညာလွမ္းတယ္”၊ ဘယ္ဘက္ကစလွမ္းသည္ၿဖစ္လ်င္ “ဘယ္လွမ္းတယ္” ဟုမွတ္ ရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ မိမိစတင္၍ ေၿခလွမ္းသည့္ဘက္မွစတင္ၿပီး “ဘယ္လွမ္းတယ္၊ ညာလွမ္းတယ္၊” “ဘယ္လွမ္းတယ္၊ ညာလွမ္းတယ္”ဟု မွတ္သည္ကို စၾကၤံကမၼ႒ာန္းပထမအဆင့္ မွတ္နည္းဟု ေခၚပါသည္၊၊ တရားအမွတ္ၿဖင့္ ေၿခလွမ္းေသာအခါတြင္ သာမာန္မေႏွးလြန္း၊ မၿမန္လြန္းေသာေၿခလွမ္းၿဖင့္ သတိမွတ္သင့္ ပါသည္၊၊
စၾကၤံကမၼ႒ာန္းရႈမွတ္ေသာအခါတြင္လည္း ထုိင္လွ်က္ရႈမွတ္စဥ္ကကဲ့သုိ႔ပင္ နာက်င္မႈအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ခံစားမႈအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ေ၀ဒနာအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ အာရုံအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ ၀င္ေရာက္လာမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊ စိတ္အၿပင္သုိ႔လြင့္ၿခင္းမ်ား၊ အတိတ္က အၿဖစ္အပ်က္မ်ားကို ၿပန္လည္သတိရေနၿခင္းမ်ားလည္း ၿဖစ္ေပၚလာမည္ပင္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ၿဖစ္ေပၚလာသမွ်ကို သတိမလြတ္ဘဲ မွတ္ေနရမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ေပၚလာသမွ်ကို မွတ္ေနရင္းက ထုိအၿဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္ အာရုံမ်ား အလုိလို ရပ္တန္႔သြားမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ရပ္တန္႔သြားေသာအခါ မူလရႈမွတ္ေနသည့္ ေၿခလွမ္းမႈ “ဘယ္လွမ္း တယ္၊ ညာလွမ္းတယ္”ကို ၿပန္လည္ ရႈမွတ္ ရမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊
“ဘယ္လွမ္းတယ္၊ ညာလွမ္းတယ္”ဟုဆုိေသာ ပထမဆင့္ကို ရႈမွတ္သၿဖင့္ သတိခုိင္လာၿပီ၊ ေၿခလွမ္းတုိင္းကို သတိကပ္လာၿပီဆုိလ်င္ “ေၿခတစ္လွမ္း ကုေဋတသန္း”ဆုိသကဲ့သို႔ ပထမဆင့္ကို ေအာင္ၿမင္လာၿပီ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ဤပထမအဆင့္သည္ မွတ္ရလြယ္ကူလြန္း၍ တရားမွတ္တာ ဒီေလာက္လြယ္ရသလားဟုပင္ ေမးသူမ်ား ရွိပါသည္၊၊ လြယ္သည္ဟု ထင္ရေပသည့္ ကိုယ့္ေၿခလွမ္းကို သတိထားသူအလြန္နည္းလြန္းေသာေၾကာင့္ တသက္တာ ခလုတ္တုိက္ၿပီး ေၿခမကြဲဘူးသူ မရွိသေလာက္ရွားလွသည္၊၊ ငယ္စဥ္ကတည္းကသာ သတိပ႒ာန္ဗဟုသုတရွိသူၿဖစ္ပါက လူတုိင္းသတိေကာင္းၿပီး၊ ပညာေရးဘက္တြင္လည္း ေတာ္သူခ်ည္းၿဖစ္ မည္မွာ မလြဲပါေခ်၊၊
စၾကၤံကမၼ႒ာန္း ပထမအဆင့္ကို ေအာင္ၿမင္ၿပီး ေၿခလွမ္းတုိင္းကို သတိခိုင္မာလာၿပီးသူသည္ ဒုတိယအဆင့္သုိ႔ တဆင့္တက္ၿပီး ရႈမွတ္အားထုတ္ရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ဒုတိယအဆင့္တြင္ ေၿခလွမ္းရာတြင္ ေၿခလွမ္းမႈႏွင့္ ေၿခ ေၿမသုိ႔ခ်မႈကုိ မွတ္ရမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ေၿခေထာက္စလွမ္းသည္ကို ‘လွမ္းတယ္’ဟု မွတ္ရပါမည္၊ ေၿမသို႔ေၿခခ်လိုက္ သည္ကို ‘ခ်တယ္’ဟုု မွတ္ရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ေၿခလွမ္းတုိင္းကို မွတ္ေနရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ဤအဆင့္တြင္ အဆင့္ႏွစ္မ်ဳိးၿဖစ္ေနသည္ကို ရႈမွတ္သူအေနၿဖင့္ သိရမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊ လွမ္းတယ္+ခ်တယ္ဟူ၍ ၿဖစ္ပါသည္၊၊
ဒုတိယအဆင့္ကို ရႈမွတ္ေအာင္ၿမင္ၿပီးလ်င္ တတိယအဆင့္သုိ႔ တဆင့္တက္ၿပီး အားထုတ္ရႈမွတ္ရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊ တတိယအဆင့္တြင္ တရားရႈမွတ္သူသည္ ေၿခလွမ္းရန္အတြက္ ေၿခေထာက္မသည္ကို ‘မတယ္’ဟု မွတ္ရပါသည္၊ ေၿခေရွ႔သို႔ေရႊ႔လုိက္သည္ကို ‘ေရႊ႔တယ္’၊ ေၿခေၿမသို႔ခ်လုိက္သည္ကို ‘ခ်တယ္’ဟု သုံးဆင့္ မွတ္ရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ဤအဆင့္တြင္ တရားရႈမွတ္သူသည္ ေၿခလွမ္း၏ အမူအရာသုံးမ်ဳိးကို မွတ္သားေနရ သည္ကို သတိၿပဳရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ မတယ္+ေရႊ႔တယ္+ခ်တယ္ဟူ၍ ၿဖစ္ပါသည္၊၊
တတိယအဆင့္ကို ရႈမွတ္ေအာင္ၿမင္ၿပီးလ်င္ စတုတၳအဆင့္ကို ေနာက္ဆုံးအဆင့္အၿဖစ္ တဆင့္တက္ၿပီး အားထုတ္ ရႈမွတ္ရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ စတုတၳအဆင့္တြင္ တရားရႈမွတ္သူသည္ ေၿခလွမ္းရန္ ေၿခေထာက္ကို မသည္ကို ‘မတယ္’ဟု မွတ္ရပါသည္၊ ေၿခေထာက္ေရွ႔သို႔ေရႊ႔လိုက္သည္ကို ‘ေရႊ႔တယ္’ဟု မွတ္ရပါသည္၊ ေၿမသုိ႔ ေၿခေထာက္ ခ်လိုက္သည္ကို ‘ခ်တယ္’ ဟု မွတ္ရပါသည္၊ ေၿမႏွင့္ ေၿခဖ၀ါးတုိ႔ထိသည္ကို ‘ထိတယ္’ဟု အဆင့္ေလးဆင့္ခြဲၿပီး မွတ္ရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ဤအဆင့္တြင္ တရားရႈမွတ္သူအေနၿဖင့္ ေၿခလွန္း၏ အမူအရာ ေလးမ်ဳိးကို သတိကပ္ၿပီး ရႈမွတ္ေနရသည္ကို သတိၿပဳရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ မတယ္+ေရႊ႔တယ္+ ခ်တယ္+ထိ တယ္၊ ဟုအဆင့္ေလးမ်ဳိး ၿဖစ္ပါသည္၊၊
လမ္းေလွ်ာက္ကမၼဌာန္းတြင္လည္း အမွတ္သတိႏွင့္ သမာဓိတို႔ အားေကာင္းလာေသာအခါ၊ နိမိတ္သုံးမ်ဳိးႏွင့္၊ အသိၪာဏ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ ေပၚေပါက္လာမည္ၿဖစ္ၿပီး၊ လုိအပ္သည့္အဆင့္တြင္ ၀ိပႆနာသို႔ကူးရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ၀ိပႆနာသို႔ကူးေသာအခါ ေၿခလွမ္းေသာအခါ လွမ္းေသာအမူအရာမ်ားသည္ ရုပ္ၿဖစ္သည္၊ အမွတ္သတိမ်ား သည္ နာမ္ၿဖစ္သည္ဟု ေၿခလွမ္းတုိင္းကို ရုပ္+နာမ္ကြဲေအာင္ ၾကဳိးစားရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ေၿခလွမ္းအမူအရာ မ်ားကို ရုပ္+နာမ္ကြဲၿပီဆုိလ်င္၊ ရုပ္သည္လည္း မၿမဲ၊ ဆင္းရဲမႈ၊ အစုိးမရမႈသက္သက္မွ်သာ ၿဖစ္သည္ဟု လကၡဏာေရး သုံးမ်ဳိးထင္ေအာင္ ၾကဳိးစားရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ နာမ္သည္လည္း မၿမဲ၊ ဆင္းရဲ၊ အစုိးမရသက္သက္ မွ်သာ ၿဖစ္သည္ဟု လကၡဏာေရးသုံးပါး ထင္ေအာင္ၾကဳိးစား အားထုတ္ရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊
ဤကဲ့သုိ႔ရႈမွတ္ၿခင္းၿဖင့္ အက်ဳိး+အေၾကာင္းဆပ္စပ္ပုံမ်ား၊ ရုပ္+နာမ္တုိ႔သည္ အေၾကာင္းတခုခုေၾကာင့္ အက်ဳိး အၿဖစ္ ၿဖစ္ေပၚလာေနပုံမ်ားကို သေဘာေပါက္လာမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ရုပ္သည္ ရုပ္၏သက္တမ္းရွိသမွ်သာ ရပ္ တည္ၿပီး ပ်က္စီးသြားရပုံ၊ နာမ္သည္လည္း နာမ္သက္ရွိသမွ်သာ ရပ္တည္ အသက္ရွည္ၿပီး ပ်က္စီးပုံမ်ားကို ၀ိပႆနာအၿမင္ၿဖင့္ သေဘာေပါက္လာေသာအခါ ရုပ္ကိုစြဲလန္းမႈ၊ နာမ္ကိုစြဲလန္းမႈမ်ားေလ်ာ့ပါးလာမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ လူႏွင့္အၿခားသက္ရွိအရာမ်ား၊ သက္မဲ့ အရာ၀တၳဳမ်ားအားလုံးသည္ ရုပ္နာမ္ႏွစ္မ်ဳိးၿဖင့္ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႔ စည္းထားသည္ၿဖစ္ရကား၊ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ကို စြဲလန္းမႈ နဲလာေသာအခါ၊ လုံး၀မစြဲလန္းေတာ့ေသာအခါတြင္ အၿခား ကိေလသာစိတ္မ်ားပါ ကုန္ခမ္းသြားမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊
ဤအဆင့္မ်ားသည္ ေန႔ၿခင္းညၿခင္းေရာက္ႏုိင္ေသာအဆင့္မ်ားကား မဟုက္ပါ၊၊ ပါရမီၿပည့္၀သူၿဖစ္က လြယ္ လြယ္ပင္ ရရွိတတ္ၿပီး၊ ပါရမီနည္းသူမ်ားၿဖစ္ပါက သက္တမ္းႏွင့္ခ်ီၿပီးၾကဳိးစားရတတ္ပါသည္၊၊ မွတ္သားသင့္ သည္မွာ ဤအဆင့္မ်ားအထိမေရာက္သည့္တုိင္ အာနာပါနသတိႏွင့္ ၀ိပႆနာ၏အက်ဳိးသည္ လက္ရွိဘ၀တြင္ ရသည္မ်ား ရွိပါသည္၊၊ ထိုအက်ဳိးမ်ားမွာ စိတ္ဖိစီးမႈမရွိၿခင္း၊ ပူပင္မႈမ်ားေလ်ာ့က်ၿခင္း၊ စိတ္သက္သာၾကည္လင္ ၿခင္း၊ ခႏၶာကုိယ္ေပါ့ပါးၿခင္း၊ က်န္းမာေရးေကာင္းၿခင္း၊ စိတ္တည္ၿငိမ္ၿခင္း၊ စီးပြားေရးလုပ္ရာတြင္ အေတြးေကာင္း မ်ားရၿခင္း၊ စသည္တုိ႔ၿဖစ္ပါသည္၊၊
အရွင္ လမ္းေလွ်ာက္၍ တရားရႈမွတ္ပုံကိုတင္ၿပခဲ့သည္မွာ ဤတြင္အေၿခခံအဆင့္ ၿပည့္စုံၿပီဟု ယူဆပါသည္၊၊ ဆက္လက္ေလ့လာၿပီး ၾကဳိးစား အားထုတ္ရန္ၿဖစ္ပါသည္၊၊ တရားအားထုတ္သၿဖင့္ ၪာဏ္ထူးမ်ားကို ရရွိၿပီး၊ မဂ္အဆင့္ ဖုိလ္အဆင့္ ရသြားၾကေသာ သူေတာ္စဥ္တုိ႔သည္ ထုိင္လွ်က္တရားမွတ္ရင္း ရသြားၾကသူမ်ားရွိသလို ရပ္လွ်က္၊ သြားလွ်က္၊ ေလ်ာင္းလွ်က္တရားထူး ရရွိသြားသူမ်ားလည္း ရွိပါသည္၊၊ စာဖတ္သူအေနၿဖင့္ မိမိသမာဓိအရဆုံးပုံစံၿဖင့္ တရားအားထုတ္ ရႈမွတ္ရန္ၿဖစ္ပါသ္ည၊၊
သမာဓိရသည္ဆုိသည္မွာ စိတ္ၿငိမ္သက္သည္ကို ဆုိလိုပါသည္၊၊ သမာဓိမရသည့္ပုံစံၿဖင့္ ဇြတ္အားထုတ္ေန ၿပန္လ်င္လည္း တရားမတက္ဘဲၿဖစ္ေနတတ္ပါသည္၊၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိ ရႈမွတ္၍အေကာင္းဆုံးပုံစံၿဖင့္ အာနာပါန သတိကို ရႈမွတ္ၾကရန္ၿဖစ္ပါသည္၊၊ “အလင္း စက္”စာဖတ္သူမ်ား အာနာပါနသတိကို ရႈမွတ္သၿဖင့္ ေလာကီဘ၀ ၿငိမ္းခ်မ္း သာယာၿပီး၊ ေလာကုတၱရာသုခၿဖစ္သည့္ စ်ာန္ခ်မ္းသာ၊ မဂ္ခ်မ္းသာ၊ ဖုိလ္ခ်မ္းသာ၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရၾကပါေစ………..၊၊ ၊၊
အရွင္ေက၀လ(အလင္း စက္)
ဘာ၀နာ၀ိဟာရ-သီရိလကၤာ
(၂၆.၁၂.၂၀၁၀)
(မွတ္ခ်က္/ ဤစာတမ္းငယ္ကို ဆရာေတာ္ ဦးသီလာနႏၵ၏ “The Benefits of Walking Meditation” စာအုပ္ႏွင့္ အရွင္ကိုယ္တုိင္ အားထုတ္ခဲ့သည့္ အေတြ႔အၾကဳံမ်ားကို ကုိးကားၿပီး ေရးပါသည္၊၊)
"ဘ၀ကို အလင္းေပးတဲ့ အလင္းစက္"
Sunday, December 26, 2010
လမ္းေလွ်ာက္ တရားရႈမွတ္ပုံ၊၊ ၊၊
Posted by အလင္း စက္ at 2:30 AM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
"အလင္းစက္"ဆိုက္တြင္ လစဥ္အလိုက္တင္ခဲ့ၿပီးသမွ် စာတမ္းႏွင့္၊ေဆာင္းပါးမ်ား ဖတ္ရႈရန္--
မေလးရွား ေရႊျမန္မာမ်ား၏ ပညာဒါန
ၿမန္မာ့အလွ ပုဂံေဒသ
ဆုေတာင္း၊၊
|
မယ္ေတာ္မာယာ အိပ္မက္ခန္း
ဘုရားအေလာင္းေတာ္
ေဂါ-ခရီးစဥ္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပုံမ်ား
ေလးတင္ခန္း
ယေသာဓရာႏွင့္ ထိမ္းၿမားခန္း
ဆံေတာ္ပယ္ခန္း
ဒုကၠရစရိယက်င့္ခန္း
သုဇာတာ ဃနာႏုိ႔ဆြမ္း
ဘုရားၿဖစ္ခန္း
Sri Lanka timezone
သီရိလကၤာ မဟာေဗာဓိပင္ အစစ္
ဓမၼစၾကၤာေဟာခန္း
သီရိလကၤာ မဟာေဗာဓိပင္ အစစ္
သီရိလကၤာ မဟာေဗာဓိပင္ အစစ္
ရာဟုလာအေမြေတာင္းခန္း
moon stone
Alms contribution bowl for monks
Srilanka Arts
မဟာေစတီ၊ သီရိလကၤာ၊
သီဟုိဠ္-စြယ္ေတာ္
စြယ္ေတာ္စစ္ (သီရိလကၤာ)
ၿမန္မာ-ၿပကၡဒိန္
Srilanka Arts
Srilanka Arts
mountain inscription
Srilanka Arts
Srilanka Arts
Srilanka Pagoda Style
about 2000 years ago,Srilanka
To get Myanmar Font
ကလ်ာဏီေက်ာက္စာ(သီရိလကၤာ)
မဟာေစတီ၊ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊
My Motto
လိုခ်င္တာ ရေအာင္ လုပ္၊၊ ဒါပဲရွိတယ္၊ဆုမေတာင္းနဲ႔၊ အကူညီ မေတာင္းနဲ႔၊၊ It is my motto.
view
ၿမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေသာ မဟာေဗာဓိပင္(အစစ္)
စြယ္ေတာ္တုိက္
စြယ္ေတာ္တုိက္ခန္း
Shwetigon Pagoda
borobudur in indonesia
THINKING
ပန္းခ်ီမ်ား ခံစားၾကည့္ပါ
ပတၱၿမားေရႊဂူ
ၿပစ္မရွိ ၿပစ္ရွာ။
လမင္းကိုေခြးေဟာင္လို႔
ေရႊလေရာင္ ေၿပာင္မပ်က္တယ္
ထြန္းလ်က္ပင္သာ။
ၿမေရႊဂူ ပတၱၿမားကိုလ၊
၀က္မ်ားက ၿငဴစူစြာ
ညြန္႔လူးကာတိုက္နဲ႔။
ပြတ္ေလေလ၊
ဂူေရႊမွာ အေရာင္ထြက္တယ္၊
ေရွးကထက္ကဲ။ ၊၊
(မန္လည္ဆရာေတာ္)
လမင္းကိုေခြးေဟာင္လို႔
ေရႊလေရာင္ ေၿပာင္မပ်က္တယ္
ထြန္းလ်က္ပင္သာ။
ၿမေရႊဂူ ပတၱၿမားကိုလ၊
၀က္မ်ားက ၿငဴစူစြာ
ညြန္႔လူးကာတိုက္နဲ႔။
ပြတ္ေလေလ၊
ဂူေရႊမွာ အေရာင္ထြက္တယ္၊
ေရွးကထက္ကဲ။ ၊၊
(မန္လည္ဆရာေတာ္)
သီတဂူသိမ္ေတာ္
ဖြားေတာ္မူပုံ
သစ္ပင္
|
"အလင္းစက္"သို
အရွင္ေက၀လ(အလင္းစက္)သည္ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊ မကုဋာရာမၿမန္မာ ေက်ာင္းတုိက္ၾကီးတြင္ သီတင္းသုံးလ်က္-
University of Kelaniya ႏွင့္၊
Buddhist and Pali University of Sri Lanka-တုိ႔တြင္ ပညာသင္ၾကားလ်က္ရွိပါသည္၊၊
အလင္းစက္အရွင္ႏွင့္ ဗုဒၶစာေပမ်ား၊ အေထြေထြသိလိုသည္မ်ား အၾကံၿပဳ ေဆြးေႏြးလိုပါက ေအာက္ပါအီးေမးမွ ေမးၿမန္း၊ အၾကံၿပဳ၊ ေဆြးေႏြးႏုိင္ပါ သည္၊၊
"အလင္းစက္"ဆုိက္တြင္ ေရးသားတင္သမွ်ကုိ ေ၀ဖန္အၾကံၿပဳ၊ အမွားေထာက္ၿပလ်င္လည္း "အလင္းစက္အရွင္"မွ ေက်းဇူးတင္မည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ပညာၿဖင့္ ဘ၀ကို အလွဆင္ႏုိင္သူမ်ားၿဖစ္ၾကပါေစ၊၊
Email- ashinkevala01@gmail.com
Ashin kevala
Makutarama Myanmar Temple,
Dematagoda road, No-284, Colombo-09, Sri Lanka country.
Ph: +94 757 199 820/ +94 758 083 916
အသားထြင္းပန္းခ်ီ(သီရိလကၤာ)
Open Air Theatre
ေစတီပါဒေတာင္
ေရွးေဟာင္းေစာင္းတန္း(သီရိလကၤာ)
ၿမန္မာ စံေတာ္ခ်ိန္
သင္ေသသြားေသာ္
ဪ လူ႕ျပည္ေလာက
လူ႕ဘဝကား
အိုရ နာရ ေသရဦးမည္
မွန္ေပသည္တည္႕ ။
သို႕တျပီးကား
သင္ေသသြားေသာ္
သင္ဖြားေသာေျမ
သင္တို႕ေျမသည္
အေျခတိုးျမႇင့္
က်န္ေကာင္းသင့္၏ ။
သင္၏ မ်ိဳးသား
စာစကားလည္း
ၾကီးပြါးတက္ျမင့္
က်န္ေကာင္းသင့္၏ ။
သင္ဦးခ်၍
အမွ်ေဝရာ
ေစတီသာႏွင့္
သစၥာအေရာင္
ဉာဏ္တန္ေဆာင္လည္း
ေျပာင္လ်က္ ဝင္းလ်က္
က်န္ေစတည္း ။
ေဇာ္ဂ်ီ (ဒီဇင္ဘာ ၁၉၃၅)
ေလ့လာသူမ်ား
Yapahuwa
ၾကည့္သင့္ေသာ ဆုိက္မ်ား
- Sitagu Web-Page
- Burma meditation center for foreigners
- ဦးကုမာရ စာအုပ္စင္
- Oliver dhamma
- ေမာကၡပညာေရး မဂၢဇင္း
- ဆရာေတာ္ ဦးသီရိႏၵ၏ ဆြမ္းအလွဴ ဗြီဒီယုိမွတ္တမ္း-၂
- ဆရာေတာ္ ဦးသီရိႏၵ၏ ေန႔ဆြမ္းအလွဴ ဗြီဒီယုိမွတ္တမ္း
- ဆရာေတာ္ ဦးသိရိႏၵ၏ ဆြမ္းအလွဴဓာတ္ပုံမွတ္တမ္း
- အိပ္မက္လႈိင္းစာအုပ္တုိက္
- စကား၀ါေၿမစာၾကည့္တုိက္
- ေရွးၿမန္မာ
- Burmeseclassic(movies, songs, and news)
- ten basics of meritorious action(book)
- တရားေတာ္မ်ား ေဒါင္းေလာ့လုပ္ရန္
- ႏုိင္ငံအသီးသီးမွ ၿမန္မာေက်ာင္းတုိက္မ်ား
- ၿမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ
- Nibbana.net
- Myanmar Ebooks
- မဂၤလာသတင္းစဥ္
- ဦးေကလာသ၏ ဓမၼအေျဖစာတမ္းမ်ား
- ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ၾကီး
- ကဗ်ာ၀ါသနာရွင္မ်ားအတြက္-ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာစုစည္းမႈ
- သီတဂူဆရာေတာ္၏ တရားေတာ္မ်ား နာယူရန္
- What a Buddha Taught net
- What the Buddha Taught
- Tipitaka quotation
- ဓမၼပဒပါဠိ+English
- Dictionary of Pali Proper names
- Paccuppan Kamma Vada books
- Pitaka knowledge into English
- တိပိဋက ၿမန္မာၿပန္
- ပီနန္ေက်ာင္းၾကီး
- ဦးပုည၀ံသ
- မနာပဒါယီဆရာေတာ္
- Sitagu Star
- သဒၶမၼရံသီတရားေတာ္မ်ားနာယူရန္
- ဓမၼဥယ်ာဥ္ဆရာေတာ္
- ဆဌမူ တိပိဋကပါဠိေတာ္
- ျမန္မာျပန္ တိပိဋက
- A study of the Concept of the Paccekabuddha by Ria Kloppenborg
- B.P.U. university in Srilanka
- ေဒါက္တာနႏၵမာလာ.အဘိဓမၼာပို႔ခ်ခ်က္မ်ား
- Abhidhamma in Practice(book)
- ေဒါက္တာ ေရ၀တဓမၼ စာအုပ္
- ၿမန္မာသတ္ပုံက်မ္း
- စြယ္ေတာ္ဆုိက္(သီရိလကၤာ)
- ယဥ္သင္းအိ တရားဆုိက္
- ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ)
- B.P.S.Publication
- Tipitaka Atthakatha in Sinhala
- Tipitaka Pali in Sinhala
- Dhamma Download
- "အလင္းစက္"မိသားစုကမၻာ
- ဦးကုသလသာမိ
- ဦးသီလာနႏၵ၏ အဘိဓမၼာပုိ႔ခ်ခ်က္မ်ား
- ပရိတ္ၾကီး(၁၁)သုတ္
- မုိးကုတ္၀ိပႆနာေလ့လာ၊ နာယူလုိသူအမ်ားအတြက္
- စြယ္ေတာ္တုိက္(သီရိလကၤာ)
- မီးၿပတုိက္
- Light of Buddha Dhamma foundation
- English Dhamma
- Eleven Media Group
- Top side 50
- ခ်ယ္ရီၿမဳိ႔ေတာ္စာအုပ္စဥ္
- Dhamma Ebooks
- English learning
- ၿမန္မာ တရား၊ ရုပ္ရွင္၊
မ်က္ေၿဖ၊၊ ၊၊
သူတည္းတစ္ေယာက္၊ ေကာင္းဖုိ႔ေရာက္မူ၊ သူတစ္ေယာက္မွာ၊ ပ်က္လင့္ကာသာ၊ ဓမၼတာတည္း၊၊
ေရႊအိမ္နန္းႏွင့္၊ ၾကငွန္းလည္းခံ၊ မတ္ေပါင္းရံလွ်က္၊ ေပ်ာ္စံရိပ္ၿငိမ္၊ စည္းစိမ္မကြာ၊ မင္းခ်မ္းသာကား၊ သမုဒၵရာ၊ ေရမ်က္ႏွာထက္၊ ခဏတက္သည့္၊ ေရပြက္ပမာ၊ တစ္သက္လွ်ာတည္း၊၊
ၾကင္နာသနား၊ ငါ့အားမသတ္၊ ယၡဳလႊတ္လည္း၊ မလြတ္ၾကမၼာ၊ လူတကာတုိ႔၊ ခႏၶာခုိင္ၾကည္၊ အတည္မၿမဲ၊ ေဖာက္လြဲတတ္သည္၊ မခြ်တ္စသာ၊ သတၱ၀ါတည္း၊၊
ရွိခိုးအကြ်န္၊ ပန္ခဲ့တုန္၏၊ ခိုက္ၾကဳံ၀ိပါက္၊ သံသာစက္၌၊ ၾကဳိက္လက္တြန္မူ၊ တုံ႔မယူလုိ၊ သခင္မြန္ကို၊ ခ်န္ဘိစင္စစ္၊ အၿပစ္မဲ့ေရး၊ ခြင့္လ်င္ေပးသည္၊ ေသြးသည္အနိစၥာ၊ ငါးခႏၶာတည္း၊၊ ၊၊
(အနႏၵသူရိယ)
ေရႊအိမ္နန္းႏွင့္၊ ၾကငွန္းလည္းခံ၊ မတ္ေပါင္းရံလွ်က္၊ ေပ်ာ္စံရိပ္ၿငိမ္၊ စည္းစိမ္မကြာ၊ မင္းခ်မ္းသာကား၊ သမုဒၵရာ၊ ေရမ်က္ႏွာထက္၊ ခဏတက္သည့္၊ ေရပြက္ပမာ၊ တစ္သက္လွ်ာတည္း၊၊
ၾကင္နာသနား၊ ငါ့အားမသတ္၊ ယၡဳလႊတ္လည္း၊ မလြတ္ၾကမၼာ၊ လူတကာတုိ႔၊ ခႏၶာခုိင္ၾကည္၊ အတည္မၿမဲ၊ ေဖာက္လြဲတတ္သည္၊ မခြ်တ္စသာ၊ သတၱ၀ါတည္း၊၊
ရွိခိုးအကြ်န္၊ ပန္ခဲ့တုန္၏၊ ခိုက္ၾကဳံ၀ိပါက္၊ သံသာစက္၌၊ ၾကဳိက္လက္တြန္မူ၊ တုံ႔မယူလုိ၊ သခင္မြန္ကို၊ ခ်န္ဘိစင္စစ္၊ အၿပစ္မဲ့ေရး၊ ခြင့္လ်င္ေပးသည္၊ ေသြးသည္အနိစၥာ၊ ငါးခႏၶာတည္း၊၊ ၊၊
(အနႏၵသူရိယ)
အမ်ိဳးအစား
- article (33)
- myanmar books (1)
- notes (2)
- poem (3)
စာမွတ္စု
|
Followers
အေတြး
Arts
Arts
ancient India at the time of the Buddha
room library
အလင္း စက္
အလင္း စက္- စာအုပ္စဥ္
+ ေပထက္အကၡရာတင္ ေနာက္က်ေပမယ့္
+ ဘာသာၾကီးေလးခုအႏွစ္သာရ
+ သဂၤါယနာ
+ သူငယ္ခ်င္းလုိပဲဆက္၍ေခၚမည္ ခုိင္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ Ashin Mahakassapa
+ Ashin Ananda
+ မုိးနဲ႔ ေၿမ
+ Nibbana and Theravada perpective,Dr,Dhammapiya
+ နိဗၺာန္ (ေဒါက္တာမၼပီယ)
1 .Ph,D Thesis by Dr.Dhammasami
2 .Dr.Dhammasami
3 .Dr.Dhammasi
4 .Dr.Dhammasami
5 .Dr.Dhammasami
6 .Dr.Dhammasami
7 .Dr.Dhammasami
8 .Dr.Dhammasami
9 .Dr.Dhammasami
+ ၀ိသုဒၶိမဂ္ၿမန္မာၿပန္ (မဟာစည္)
+ ၾသကာသဋီကာ
+ ၀ိဇၨာမဂၢဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ နိဗၺာန္ (ပါရဂူ)
+ ကစၥည္းသဒၵါၾကီး (အဂၤလိပ္ဘာသာၿပန္)
+ Getting Ph.D
+ တိပိဋကလမ္းညြန္ (ဦးကိုေလး)
+ King Asoka and Buddhism
+ ၿမန္မာစာေပတုိက္ပြဲၾကီးမ်ား အေၾကာင္း (ေမၿမဳိ႔ မုိးၾကည္)
+ Pali Roots in Saddaniti (Dr.Silananda)
+ 2.Pali Roots in Saddaniti (Dr.Silananda)
+ လြမ္း (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ လြမ္းေတးမဆုံးေစႏွင့္ ေစာနန္းသခင္ (တကၠသိုလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ မုိးည အိပ္မက္ၿမဴ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ကဗ်ာ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ညီမေလးရယ္ စုိးရိမ္မိတယ္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ေႏြကႏၱာဦး (တကၠသိုလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ မုိးေတြရြာမွၿဖင့္လ်င္ကြယ္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ေမာင့္ဘ၀ ညအလားကြယ္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
တန္ခူးေလႏွင့္ေလ်ာေတာ့သည္(တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ေယာမင္းၾကီး ဦးဘုိးလႈိင္ အတၳဳပၸတၱိႏွင့္၊ ရာဇာဓမၼသဂၤဟက်မ္း
+ ႏွင့္ေငြ႔တေထာင့္ မုိးတေမွာင့္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ၀သန္ေလခ်ိန္ မွန္ကူး (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ကဗ်ာဆရာ၏ ရိုးေၿဖာင့္မႈ (ဒဂုံတာယာ)
+ History of Srilanka
+ ပါရမီဒီပနီ(လယ္တီ)
+ သမၼာဒိဌိဒီပနီ(လယ္တီ)
+ ဥတၱမပုရိသဒီပနီ(လယ္တီ)
+ ဗုဒၶအံေတာ္သမုိင္း
+ တင္မုိးအမွတ္တရ
+ နိယာမဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ ဗုဒၶဘာသာအႏုပညာ(တုိက္စုိး)
+ ေမတၱသုတ္(ဦးသုခ)
+ Abhidhamma Research Study(Nyanaponika)
+ ၿမတ္ဗုဒၶေဒသနာ(ဦးကိုေလး)
+ ၿမတ္ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူရာ မဇၹ်ိမေဒသ(U kelasa)
ညီေတာ္အာနႏၵာ၏ ဘ၀တသက္တာမွတ္တမ္း.ဒုတြဲ
+ ငါးရာ့ငါးဆယ္အႏွစ္ခ်ဳပ္(ဦးေအာင္ညြန္႔၀င္း)
+ ပါဠိစာေပ သမုိင္း(ေဒၚအုန္း)
+ ကိုရမ္က်မ္း
+ ၃၇ မင္း(ဦးဖုိးက်ား)
+ ေဗာဇၹ်င္ခုႏွစ္ပါးတရာေတာ္(သေၿပကန္ဆရာေတာ္)
+ သေၿပညဳိ(မင္းသု၀ဏ္)
1. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္(ဦးသီလာနႏၵ)
+ Abhidhammasamuccaya by Asanga (Walpola Rahula)
+ Kusala in Canon and Commentary
+ Writing Thesis(24.9.2010)
+ A study of Moegoke meditation method
+ Research Project,how to write it
+ Patthanuddesadipani
+ Roots,good and evil
+ Dhamma Theory(Y.Karunarasa)
+ Molecular cousciousness of Theravada
+ နိဗၺာနဒီပနီ
+ အနတၱဒီပနီ
+ အာနာပါနဒီပနီ
+ ဥေရာပဒီပနီ
+ ၀ိပႆနာဒီပနီ
+ စတုသစၥဒီပနီ
+ လကၡဏဒီပနီ
+ နိဗၺာန္အေမးေၿဖဒီပနီ
+ လယ္တီတရားေဟာ
+ ေဗာဓိပကၡိယဒီပနီ
+ သရဏဂုဏ္၀ိနိစၦယ
+ ဘာ၀နာဒီပနီ
+ Mudita(Nyanamolika)
+ The Buddha and his Teaching
+ Process of consciousness and matter in Abhidhamma(Dr.Revatadhamma)
+ Scientific Base of Consciousness of Abhidhamma
+ Woman in the Modern Society
+ သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္(English)
+ Rupa in Abhidhamma
+ Process of consciousness and matter(Dr.Revatadhamma)
+ ၀ိမုတၱိမဂၢပါဠိ
+ Samatha and Vipassana in Theravada Abhidhamma
+ Study of Meditation
+ Mindfulness in Pali Nikaya
+ Mission Accomplishment
+ Two Truth in Abhidhamma
+ Unanswered Quesions (Dr.Karunarasa)
+ Kusala in Pali Canon
+ Including Reflecting
+ Analysis of Punna and Kusala in Pali Nikaya
+ History of Mindfulness in Mahasatipatthana Sutta
+ Manual of Abhidhamma
+ A study of Meditation Method
+ Milinda Panha(Manava)
+ What the Buddha believe
+ Bhikkhuni Sasana
+ Sanskrit English Dictionary
+ Venerable Ananda
+ A study of Mahasatipatthana Sutta on meditation technique By Dr.Asacha
+ The socia-political dimensions of Theravada Buddhism By Dr.Indaka
+ ၁၂ လရာသီ ပြဲေတာ္မ်ားအေၾကာင္း(ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္)
+ အရိပ္(မစႏၵာ)
+ ပါဠိစာေပ
+ the guide of Vipassana
+ Vedananupassa
+ သုေတသန သရုပ္ၿပအဘိဓာန္(ဗ်ာပုံတိုက္သစ္ ဆရာေတာ္)
+ ၿမန္မာၿပည္မွ ေဒါက္တာဘြဲ႔သံဃာေတာ္မ်ား စာရင္း(ေဒါက္တာနႏၵက)
+ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ တဘ၀သံသရာ(ဦးေဃာသိတ)
+ The notion of Ditthi in Theravada Buddhism
+ Hand book of Pali literature(Hinnuber)
+ Causality.Central Philosophy of Buddhism
+ myanmar religion
+ metaphor and literalism by Soonil Hwang
+ Sammasati by Ven P.A.Payutto
+ ဗုဒၶဘာသာအေထြေထြဗဟုသုတ(ဦးခ်စ္ေမာင္(စိႏၱာမဏိ)
+ origin of buddhist meditation by Alexander wynne
+ the theravada polity of Burma by John.H. Badgley
+ Rebirth and Gandhabba by Steffens
+ Major World Religions by Lloyd Ridgeon
+ Therigatha:Women in the footsteps of the Buddha by Kathryn R.Blackstone
+ အာနာပါနဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ ဒါနာဒိဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ ေထရာ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ(ဦးဧသက)
+ ပရိတ္(၁၁)သုတ္၊ ပါဠိ+ၿမန္မာ
+ ေရွးေဟာင္း ၿမန္မာေက်ာက္စာမ်ား-ဒုတြဲ(ဦးၿငိမ္းေမာင္)
+ စာၾကည့္တုိက္ႏွင့္ သုတမယစာေစာင္
+ ရာဇကုမာရ္
+ ၿမစ္တုိ႔၏ မာယာ(ဂ်ဴး)
+ ႏုိင္ငံၿခားကဗ်ာ ခံစားမႈ(ေမာင္သာႏုိး)
+ ရွင္ေစာပု(ခ်စ္ဦးညဳိ)
+ ဘ၀ခရီးသည္(ပါရဂူ)
+ ပါးစပ္ရာဇ၀င္(ေမွာ္ပီဆရာသိမ္း)
+ စာေရးၿခင္း အတတ္ပညာ(ၿမသန္းတင့္)
+ ၿမန္မာေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာမ်ား(ဦးၿငိမ္းေမာင္)
+ ရာဇာဓိရာဇ္အေရးေတာ္ပုံ(Dr.ႏုိင္ပန္းလွ USA)
+ Buddhism in myanmar by roger bischoff
+ သားေတာ္ရာဟုလာ(ပါရဂူ)
+ ပထမၿမန္မာစာေရးဆရာၾကီးမ်ား(မင္းယုေ၀)
+ မွန္နန္းရာဇ၀င္-အဂၤလိပ္ဘာသာၿပန္
+ သီရိလကၤာဗုဒၶဘာသာသမုိင္း(ဦးေကလာသ)
ME
အလင္း စက္စာအုပ္စဥ္(၂)
3. လူေသလူၿဖစ္၀ါဒါႏု၀ါဒါ ၀ိနိစၧယ (သာသနာေရး ဦးစီးဌာန)
4. ပါဠိစာေပသမုိင္း (မုိင္းခုိင္းၿမိဳ႔စားၾကီး)
5. အိႏၵိယသာသနာသမုိင္း (ဦးၿမင့္ေဆြ)
6. ရာဇကုမာရ (ခ်စ္ဦးညဳိ)
7. ၿမန္မာတုိ႔၏ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ ကိုယ္က်င့္တရား (ေဒၚစြမ္းၾကည္၊ ဘြဲ႔ယူက်မ္းစာ)
8. ၿမန္မာဆုိတာ (ေဒါက္တာသန္းထြန္း)
9. ရာဇာႏွင့္သာသနာ (ပါရဂူ)
10. ဗုဒၶဓမၼအႏွစ္ခ်ဳပ္ (ဦးေကလာသ)
11. သစၥာရွာဖုိ႔ ၿမင္းစီးသူ (ေက်ာ္၀င္း)
12. ဘ၀ခရီးသည္(ပါရဂူ)
13. ေယာနသန္ဇင္ေယာ္()
14. ရင္သားကင္ဆာသုေတသန(ပါေမာကၡ မင္းဓာတု)
15. ကမၻာေက်ာ္၀တၳဳတုိမ်ားႏွင့္ တက္တုိး၏ရွင္းၿပခ်က္
16. ဥေရာပယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာမိတ္ဆက္(ခင္မ်ဳိးခ်စ္)
17. ႏြမ္းလ်အိမ္အၿပန္(ၾကည္ေအး)
18. အေမြ(ေအာင္သင္း)
19. ၿမန္မာ့မဟာဂီတ(လူထုေဒၚအမာ)
20. ၿမန္မာစာ ၿမန္မာမႈကိုၿပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခဲ့ၾကသူမ်ား
21. ဂ်ဴး၏၀တၳဳတုိ ၃၆ပုဒ္
22. ကန္႔ကူလက္လွည္(ေအာင္သင္း)
23. စာေပသမုိင္း ပုဂၢဳိလ္ေရးအေတြးအၿမင္မ်ား(ေမာင္ေဇယ်ာ)
24. Pali commentarial Literature
25. A history of Pali Literature
26. သေၿပညဳိ(မင္းသု၀ဏ္)
27. ပါဠိစာေပသမုိင္း(ေမဘယ္)
28. ၿမန္မာ၀တၳဳတို ၁၀၀
29. Theravada exegetical literature,Atthakatha and Tika
30. အၾကဳိက္ဆုံး၀တၳဳတုိမ်ား
31. အမၺပါလီ(ပါရဂူ)
32. ပိေတာက္ေၿမေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္
33. ပန္းၿမဳိင္လယ္က ဥယ်ာဥ္မွဴး
34. စိမ္းေနအုံးမည့္ ကြ်န္ေတာ့္ေၿမ
35. စစ္တကၠသိုလ္ေရႊရတုမဂၢဇင္း
36. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပုိ႔ခ်ခ်က္-2- ဦးသီလာနႏၵ
37. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္-၃- ဦးသီလာနႏၵ
38. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္-၄- ဦးသီလာနႏၵ
39. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္-5- ဦးသီလာနႏၵ
40. 2009 ပညာသင္ႏွစ္တြင္၊ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊ ေကလနိယတကၠသိုလ္မွ Master of Arts=မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႔ ခံယူၾကမည့္ၿမန္မာသံဃာေတာ္မ်ား ဘြဲ႔ယူအခန္းအနား
41-မဟာဂီတ(လူထုေဒၚအမာ)
0 comments:
Post a Comment