စစ္ပြဲတစ္ခုကို တိုက္ခိုက္ရသည္ႏွင့္ ဘ၀တစ္ခုကုိရုန္းကန္ရသည္မွာ တူညီသည္ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္၊၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ စစ္ပြဲတုိင္းတြင္ အရႈံးႏွင့္အႏုိင္ဟုရွိေနၿပီး၊ ဘ၀တြင္လည္းအရႈံးႏွင့္ အႏုိင္ဟုနည္းတူရွိေနေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္၊၊
လူတုိ႔သည္ ဘ၀တြင္အႏိုင္ရမႈကုိ လြန္စြာၿမတ္ႏုိးသည္၊ အရႈံးကုိမူ မုန္းတီးစက္ဆုပ္တတ္ၾကၿပန္သည္၊၊ ဤသုိ႔ၿဖစ္ရၿခင္းမွာ လူသည္အရႈံးႏွင့္ အႏုိင္ကို မသိမသာၿဖစ္ေစ၊ သိသိသာသာၿဖစ္ေစ တပ္မက္ေသာစိတ္ေၾကာင့္ ၿဖစ္ရသည္၊၊
အရႈံးႏွင့္အႏုိင္ကို ႏွစ္သက္သည့္စိတ္အေၿခခံရွိေနရကား မည္သည့္ေနရာတြင္မဆုိ မည္သည့္နည္းႏွင့္ၿဖစ္ၿဖစ္ အႏိုင္ရသည္ကို ၾကံစီေတြးေတာေနတတ္ၾကသည္၊၊ မိသားစုတြင္ၿဖစ္ေစ၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္ရာတြင္ၿဖစ္ေစ၊ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ဆက္ဆံရာတြင္ၿဖစ္ေစ မိမိအသာရသည္ကို ေက်နပ္ေလ့ရွိသည္၊၊ အဆုံးစြန္အားၿဖင့္ မိဘႏွင့္သားသမီးဆက္ဆံရာမွာပင္ မိမိအႏုိင္လုိခ်င္တတ္သည္၊၊ ညီကိုေမာင္ႏွမ ဆက္ဆံေရးတြင္ကား ေၿပာဖြယ္ပင္မလုိေတာ့ေပ၊၊
အမွန္စင္စစ္ အရႈံးႏွင့္အႏုိင္ကို တပ္မက္ေသာစိတ္ရွိေနသမွ် လူသား၏ဘ၀တြင္ ၿငိမ္းေအးမႈကို မေမွ်ာ္လင့္ႏုိင္ေခ်၊၊ အႏုိင္ရမႈကိုအလိုရွိသၿဖင့္ အႏုိင္ရႏုိင္မည့္နည္းမ်ဳိးစုံကိုအသုံးၿပဳရင္း ေကာက္က်စ္သည့္ အေၿခအေနမ်ားသို႔လည္း မ်ားစြာေရာက္ရွိသြားတတ္ေသးသည္၊၊ နည္းမွားကိုအသုံးၿပဳလုိက္ရေစကာမူ သံသရာႏွင့္ေလာကကုိ သိတတ္သည့္စိတ္တပုိင္းတစ္စကလည္း မိမိတြင္ရွိေနေသး၍ ေနာင္တရေန တတ္ၿပန္သည္၊၊
အႏုိင္ကိုတပ္မက္လြန္းေသာစိတ္သည္ မည္သည့္အရာကိုမဆုိ ၿပဳလုတ္ရန္၀န္မေလးတတ္၊ ရက္စက္၀ံ့သည္၊ ယုတ္မာ၀ံ့သည္၊ ၾကင္နာၿပတတ္သည္၊ ခ်စ္ခင္ဟန္လည္းေဆာင္တတ္ေသးသည္၊၊ ဤသုိ႔ေသာစိတ္အေၿခခံမ်ားကို ရင္ထဲတြင္သုိေလွာင္ထားသည့္ အႏိုင္ကိုတပ္မက္သူကိုယ္တုိင္၏ ရင္ထဲ၊ ႏွလုံးသားတြင္လည္း ေအးခ်မ္းမႈမရွိ၊ အစဥ္ပူေလာင္ေနရတတ္သည္၊၊
မိမိဘ၀အတြက္ေအးခ်မ္း၊ ၿငိမ္သက္သည့္ ဘ၀ထြက္ေပါက္ကုိရွာမွ ထြက္ေပါက္ပိတ္မိေနသူမ်ားပင္ ၿဖစ္ရေတာ့သည္၊၊ အရႈံးႏွင့္အႏိုင္ကိုတပ္မက္လြန္းေသာ အတၱဗဟုိရ္ၿပဳသူ တစ္စုံတစ္ေယာက္ရွိေန ေသာပတ္၀န္းက်င္သည္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းမႈအရသာကို မခံစားရ၊ အၿမဲရႈပ္ေထြးေနရသည္၊၊
“ဓမၼပဒ”တြင္ အႏုိင္+အရႈံးႏွင့္ဆက္စပ္၍ ဗုဒၶရွင္ေတာ္မိန္႔ၾကားေသာ အဆုိအမိန္႔တစ္ခုမွာ လြန္စြာထိေရာက္ၿပီး၊ တန္ဖုိးရွိလွသည္၊၊ သိပ္ခက္ခဲသည့္ပါဠိစာသားမဟုက္၍ မူရင္းပါဠိစာသားကုိ တင္ၿပလိုက္ပါသည္၊၊
(မွတ္ခ်က္/ ပါဠိစာသားကို ဖတ္ရန္ခက္ခဲလ်င္ ဤပါဠိစာသားကို ေက်ာ္ဖတ္လ်င္လည္း စာတမ္း၏ဆုိလုိခ်က္အဓိပၸါယ္မွာ အတူတူပင္ၿဖစ္ပါသည္၊၊)
“ဇယံ ေ၀ရံ ပသoတိ၊ ဒုကၡံ ေသတိ ပရာဇိေတာ၊၊
ဥပသေႏၱာ သုခံ ေသတိ၊ ဟိတြာ ဇယပရာဇယံ၊၊”
ပါဠိဂါထာေလး၏ သေဘာအဓိပၸါယ္ကို ေဆြးေႏြးၾကည့္ရေအာင္ပါ၊၊ “စစ္ပြဲမွာ အႏိုင္ရသူသည္ ႏုိင္သည့္အတြက္ ေပ်ာ္ရသည္၊ သုိ႔ေသာ္ ရန္သူပိုမ်ားလာသည္၊ မုန္းတီးသူပိုမ်ားလာသည္၊၊ စစ္ပြဲတြင္ ရႈံးနိမ့္သြားလ်င္ စိတ္ဆင္းရဲရသည္၊၊ အႏိုင္အရႈံးကို မတပ္မက္ေသာစိတ္ထားသည္သာ စင္စစ္ၿငိမ္းေအးၿပီး၊ ခ်မ္းသာရသည္၊၊”
စစ္ပြဲတစ္ခုတြင္ အႏုိင္ရေသာအခါ မိမိဘက္ကႏုိင္သည့္အတြက္ ေပ်ာ္ရသည္ကားမွန္သည္၊ သုိ႔ေသာ္ အရင္ကထက္ မိမိကုိမုန္းတီးသူပိုမ်ားလာသည္၊ ရန္သူပိုမ်ားလာသည္မွာလည္း အမွန္ပင္ၿဖစ္သည္၊၊ မုန္းတီးသူ၊ ရန္သူပိုမ်ားလာေသာအခါ မိမိဘ၀သည္ လုံၿခဳံမႈမရွိေတာ့ေပ၊ မိမိအေပၚမေကာင္းၿမင္၍ အမနာပေၿပာသူလည္း ပိုမ်ားလာသည္၊၊ အိပ္ေကာင္းတုိင္း မအိပ္ရ၊ စားေကာင္းတုိင္းမစားရဘဲ၊“က်ီး လန္႔စာစားေနရသည့္ဘ၀”ဆုိသည္မွာ ဤဘ၀မ်ဳိးၿဖစ္သည္၊၊
ထုိသုိ႔ေသာအေၿခအေနတြင္ မိမိသည္စိတ္ဓာတ္ရင့္က်က္၍ ရပ္တည္ႏိုင္သူၿဖစ္က အေၾကာင္းမဟုက္၊ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့ညံ့သူၿဖစ္ေနပါမူ စိတ္ဆင္းရဲၿခင္းၾကီးစြာ ခံစားရမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊ မိမိအေပၚတြင္ အေပၚ၊ ေအာက္၊ ေဘး၀ဲယာေဒါင့္မ်ဳိးစုံမွတုိက္ခိုက္သူ၊ ထုိးႏွက္သူမ်ားလာမည္ ၿဖစ္သည္၊၊
အႏုိင္+အရႈံးကိုမတပ္မက္သည့္ စိတ္ထားႏူးညံ့ေသာသူမ်ားမွာမူ မည္သူ႔အေပၚတြင္မွ အႏုိင္မရသည့္အတြက္ မုန္းတီးသူမရွိ၊ ရန္သူမရွိေတာ့ေပ၊၊ ၿငိမ္းေအးေသာဘ၀ကို ေနရာတုိင္းတြင္အႏုိင္လိုခ်င္ၿပီး၊ ထက္ၿမက္သူမ်ားထက္ ဤကဲ့သုိ႔စိတ္ထားရွိသူမ်ားသာ ရရွိတတ္သည္ကို ဓမၼပဒအဆုိအမိန္႔က သင္ၿပထားပါသည္၊၊
အရႈံးအႏိုင္ကို ထည့္တြက္မစဥ္းစားၿခင္းမွာ စိတ္သေဘာထားႏူးညံ့ၿခင္းကို ၿပသၿခင္းၿဖစ္သည္၊၊ ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် စိတ္ထားႏူးညံ့သူကို ပတ္၀န္းက်င္ကေနရာေပးလာၿပီး၊ ၿငိမ္းေအးေသာဘ၀ကို ကိုယ္တုိင္မဖန္တီးရဘဲ ရလာတတ္သည္ကိုေတြ႔ရသည္၊၊ စိတ္ထားႏူးညံ့သူ၊ ေအးေဆးတည္ၿငိမ္သူရွိေသာ ပတ္၀န္းက်င္သည္လည္း ေအးခ်မ္းသည့္အေၿခအေနကို ပိုင္ဆုိင္ရသည္၊၊
ဘ၀တြင္ေအးေအးေဆးေဆးၿဖင့္၊ အပူကိုမလိုခ်င္ေသာသူမ်ားစြာတုိ႔သည္ ထက္ၿမက္သူမ်ားထံမွာထက္ ႏူးညံ့သူမ်ားအထံသို႔ ခ်ည္းကပ္ေလ့ရွိၾကသည္၊၊ ဤသုိ႔ၿဖင့္ ႏူးညံ့သည့္စိတ္ထား ႏွလုံးသားပိုင္ရွင္မ်ားမွာ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းကို ဖန္တီးလ်က္သားၿဖစ္သြားေတာ့သည္၊၊
သဘာ၀အားၿဖင့္ ေနရာတုိင္းတြင္အသာလုိခ်င္သူမ်ားမွာ ထက္ၿမက္သူမ်ားၿဖစ္ေနတတ္သည္၊ သုိ႔ေသာ္ အမ်ားကေၾကာက္လန္႔သၿဖင့္ အထီးက်န္သူမ်ားလည္း ၿဖစ္ရၿပန္သည္၊၊ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏုိင္၏ “သူငယ္ခ်င္းလို႔ပဲဆက္၍ေခၚမည္ ခုိင္”စာအုပ္ထဲတြင္“စိတ္ဓာတ္ၾကီးသူမ်ား၊ ထက္ၿမက္လြန္းသူမ်ားကို တစ္ခါ တရံ ေလာကၾကီးက ေၿပာင္ေလွာင္တတ္ေၾကာင္း၊၊”ေဖာ္ၿပထားသည္ကို ေလ့လာရဘူးပါသည္၊၊
မွန္သည္၊၊ ေလာကၾကီးတြင္ လိုအပ္သမွ်ကို စိတ္ဓာတ္ၾကီးၾကီးၿဖင့္ၾကဳိးစားသူမ်ားကို ေလာကၾကီးက လြဲေခ်ာ္မႈမ်ား၊ ပ်က္ရယ္ၿပဳမႈမ်ားၿဖင့္ ေနာင္ေၿပာင္ၾကည္စားတတ္သည္ကုိ ပတ္၀န္းက်င္အေတြ႔အၾကဳံမ်ားမွ သခၤန္းစာရမိသည္၊၊ သို႔ေသာ္အစဥ္တစုိက္ၾကဳိးစားသူမ်ားအတြက္ ေလာကၾကီးသည္ ၾကာၾကာ မေနာက္ေၿပာင္တတ္သည္ကိုလည္း ေတြ႔ရသည္၊၊
အထက္တြင္ေဆြးေႏြးခဲ့သည့္ ဓမၼပဒအဆုိအမိန္႔ေလး၏ ေနာက္ခံဇာတ္ေၾကာင္းကို ဤေနရာတြင္ တင္ၿပအပ္ပါသည္၊၊ ေကာသလႏွင့္၊ “ေ၀ေဒဟီ”တုိ႔သည္ ေမာင္ႏွမအရင္းၿဖစ္သည္၊ အရြယ္ေရာက္ ေသာအခါ “ေကာသလလုလင္”သည္ ေကာသလမင္းဟုၿဖစ္လာၿပီး၊ ႏွမေတာ္ေ၀ေဒဟီသည္ ရာဇၿဂဳိဟ္ၿပည့္ရွင္ ဗိမၺိသာရမင္းႏွင့္ထိမ္းမ်ားၿပီး မိဗုရားၿဖစ္လာခဲ့သည္၊၊
ႏွမေတာ္ေ၀ေဒဟီမွ “အဇာတသတ္မင္းသား”ေလးကို ဖြားၿမင္လာခဲ့သည္၊၊ အဇာတသတ္လုလင္သည္ ငယ္စဥ္ကပင္ သာမန္လူသားတုိ႔ထက္ ကာယအားၾကီးမားသူၿဖစ္သည္၊၊ ဖခင္ဗိမၺိသာရမင္းၾကီး နတ္ရြာ စံၿပီးေသာအခါ သူသည္ရာဇဂဟၿပည့္ရွင္ “အဇာတသတ္မင္း”ဟု ၿဖစ္လာခဲ့သည္၊၊
အဇာတသတ္ရွင္ဘုရင္သည္ အိမ္နီးၿခင္းၿဖစ္ေသာ ဦးရီးေတာ္ “ေကာသလမင္း”၏ႏုိင္ငံကို အႏိုင္သိမ္းပုိက္လိုသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဦးရီးေတာ္အားစစ္ေၾကၿငာၿပီး စစ္တိုက္သည္၊ ၿမဳိ့ငယ္မ်ားစြာကို စစ္ႏုိင္ၿပီးသိမ္းပိုက္မိသည္၊၊ ဦးရီးေတာ္နန္းစိုက္ေသာ ေကာသလၿမဳိ့ေတာ္ကလြဲလ်င္ ၿမဳိ့ေတာ္ၾကီးမ်ားအားလုံး အဇာတသတ္လက္ထဲသို႔က်ေရာက္ကုန္သည္၊၊ တုိင္းၿပည္ကုိအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ဦးရီးေတာ္ကို စစ္တုိက္ေနေသာ အဇာတသတ္မွာအသက္အရြယ္အားၿဖင့္ ႏွစ္ဆယ္မွ်မၿပည့္ေသးေသာ လုလင္အရြယ္မွ်သာရွိေသးသည္၊၊
ေကာသလမင္းၾကီးသည္ တူေတာ္ႏွင့္စစ္တုိက္တုိင္းရႈံးနိမ့္သၿဖင့္ လြန္စြာရွက္ၿပီး၊ အစာမစား၊ ေရမေသာက္ဘဲ အိပ္ရာတြင္အိပ္၍သာ အေသခံမည္ဟုဆုံးၿဖတ္ေလသည္၊၊ ေကာသလဘုရင္ၾကီးသည္ အမိႏုိ႔နံ႔မွ်မစင္ေသးေသာ တူေတာ္အားစစ္ရႈံးရသည္ထက္ ေသရသည္ကေကာင္းေသးသည္ဟု တြက္ ဆထားလိုက္သည္၊၊
ေကာသလရွင္ဘုရင္ၾကီး အစားမစားေတာ့ဘဲ အိပ္ရာထက္တြင္အေသခံေတာ့မည့္သတင္းကုိ ဗုဒၶရွင္ေတာ္သည္ သံဃာေတာ္မ်ားမွတဆင့္ၾကားသိရေသာအခါ အထက္တြင္ေဆြးေႏြးတင္ၿပခဲ့ေသာ ဓမၼပဒဂါထာေလးကို မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ၿခင္းၿဖစ္သည္၊၊
“ဘ၀တြင္အႏုိင္ရလ်င္ ရန္သူမ်ားသည္၊ ရႈံးလ်င္ စိတ္ဆင္းရဲသည္၊၊ အႏိုင္ႏွင့္အရႈံးကို မေတာင့္တေသာ စိတ္ထားရွိသူမ်ားသာ ခ်မ္းသာရာရသည္၊၊”
ကမၻာ့စစ္ပြဲၾကီးမ်ားအေၾကာင္း၊ ၿမန္မာစစ္ပြဲၾကီးမ်ားအေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ေလ့လာေသာအခါ ထုိ စစ္ပြဲၾကီးမ်ားသည္ ၾကီးမားေသာၿပႆနာၾကီးမ်ားမွစသည္မဟုက္ခဲ့ၾကဘဲ အေသးအမႊားၿပႆနာ ေလးမ်ားမွ “အမႈိက္ကစ ၿပာသာဒ္မီးေလာင္”ခဲ့ၾကရသည္ကို ေတြ႔ရသည္၊၊ တစ္ဦးတေယာက္၏ အတၱဗဟုိရ္ၿပဳ၊ အႏုိင္ရလိုမႈေအာက္တြင္ လူမ်ားေပါင္းမ်ားစြာ ဒုကၡေရာက္ရသည္ကို ေတြ႔ရသည္၊၊
မိသားစုၿပႆနာမ်ားတြင္လည္း အေၾကာင္းၿပခ်က္ၾကီးၾကီးမားမားမ်ားမရွိဘဲ၊ အေသးအမႊားမိသားစု၀င္ တစ္ေယာက္ေယာက္၏ လႊမ္းမုိးလိုမႈေၾကာင့္ၿဖစ္ရသည္ကို သတိၿပဳမိသည္၊၊ အရာရာတြင္အႏုိင္ရလိုစိတ္၊ အသာယူလိုစိတ္သည္ မိသားစုဘ၀မၿငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ အသိုင္းအ၀ုိင္းအဆင္မေၿပမႈႏွင့္၊ အိမ္ေထာင္ေရးမသာယာမႈကို ေပးတတ္သည္ကို အထူးသတိၿပဳရမည္ၿဖစ္သည္၊၊
အႏုိင္ႏွင့္ အရႈံးကိုထည့္သြင္းမစဥ္းစားဘဲ အမ်ားခ်မ္းသာဖုိ႔ကို အေလးထားေသာလူမ်ားမ်ားရွိေသာပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ မိသားစုတုိ႔သည္ စင္စစ္ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာမႈကို ခံစားၾကရသည္၊၊ ဤေနရာတြင္ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုကို အမွတ္ရမိပါသည္၊၊
တစ္ခါက ေဂါသိဂၤ=အင္းၾကင္းဥယ်ာဥ္ထဲတြင္ အရွင္နႏၵိယ၊ အရွင္ကိမိလႏွင့္ အရွင္အႏုရုဒၶါတုိ႔ သူငယ္ခ်င္းသုံးပါး အတူေနထုိင္ၾကသည္၊၊ ထုိဥယ်ာဥ္သုိ႔ တစ္ေန႔ေသာအခါ ဗုဒၶၾကြလာၿပီး အရွင္ကိမိလကို ေမးသည္၊
“ကိမိလ, ဥယ်ာဥ္ထဲတြင္ သုံးဦးအတူေနရသည္မွာ အဆင္ေၿပၾကသလား၊ တည့္မတ္ၾကရဲ့လား၊”ဟုေမး ၿမန္းပါသည္၊ အရွင္ကိမိလမွ ဘုရားရွင္အားၿပန္လည္ေၿဖပုံမွာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရွိသည္၊၊
“ဗုဒၶအရွင္, တပည့္ေတာ္သည္ သုံးဦးအတူေနခ်ိန္တြင္ ကိုယ့္ဆႏၵကိုထက္ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ပါး၏ ဆႏၵကိုသာအၿမဲၾကည့္ရႈၿပီး၊ ခ်စ္ေသာမ်က္လုံးၿဖင့္သာသူငယ္ခ်င္းမ်ားအေပၚၾကည့္ရႈၿပီးေနခဲ့သည့္အတြက္ ေနရသည္မွာအလြန္အဆင္ေၿပပါေၾကာင္း၊ ၿငိမ္းေအးမႈကိုရ ရွိပါေၾကာင္း”ေလ်ာက္ထားသည္၊၊ ခ်စ္ေသာမ်က္လုံးဟူသည္ကို ပါဠိေ၀ါဟာရၿဖင့္ “ပိယစကၡဳ”ဟု ေခၚပါသည္၊၊
ဗုဒၶရွင္ေတာ္က “ကိမိလ,သင့္အေၿဖမွန္လွေပသည္”ဟုခ်ီးမႊန္းၿပီ၊ အၿခားအရွင္နႏၵိယႏွင့္ အရွင္အႏုရုဒၶါတို႔ကို ေမးေသာအခါတြင္လည္း အရွင္ကိမိလနည္းတူ ေၿဖၾကေလသည္၊၊
လူတုိ႔သည္ ႏွစ္ေယာက္ရွိလ်င္ မိမိကအသာလုိခ်င္သည္၊ မိမိဆႏၵကိုသာ ဦးစားေပးသည္၊ အလြန္မွားယြင္းေသာ စိတ္ထားၿဖစ္သည္ကို အထက္ပါဇာတ္လမ္းက သာဓကၿပဳေနပါသည္၊၊ သည္သုိ႔ေသာစိတ္ထားမ်ဳိးၿဖင့္ ၿငိမ္းေအးသည့္ဘ၀ႏွင့္၊ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုကို မတည္ေဆာက္ႏိုင္ေခ်၊၊ အမွန္မွာ မိမိဆႏၵထက္ သူတစ္ပါးဆႏၵကိုဦးစားေပးတတ္လ်င္ ဆက္ဆံေရးအဆင္ေၿပၿပီး၊ ေအးခ်မ္းသည့္ မိသားစုဘ၀ႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ကိုရရွိမည္ ၿဖစ္သည္၊၊
ထုိသို႔မဟုက္ပါမူ မိသားစုၿခင္း၊ သူငယ္ခ်င္းၿခင္း၊ မိတ္ေဆြၿခင္း၊ ခ်စ္သူၿခင္း၊ ဇနီးေမာင္ႏွံၿခင္းအၿမဲတမ္း တစ္ဦး၏ပ်က္စီးမႈကိုတစ္ဦးက ေရွးရႈေနတတ္သည္ကို သတိမူသင့္သည္၊၊ မိမိက သူတပါးဆႏၵကိုအေလးထားလာေသာအခါ သူတစ္ပါးသည္လည္း အလိုအေလ်ာက္ မိမိကိုအေလးထားလာမည္ကို အတၱဗဟုိရ္ၿပဳသူတုိ႔ေမ့ေလ်ာ့ေနသည္၊၊
တစ္ဦးအလိုဆႏၵကို တစ္ဦးကလုိက္ေလ်ာေလးစားၾကရာမွ အၿခင္းၿခင္းေလးစားမႈ၊ တန္ဖုိးထားမႈ၊ ခင္မင္တြယ္တာမႈ၊ ခ်စ္ခင္ၿမတ္ႏုိးမႈတုိ႔ၿဖင့္ ဘ၀သည္ ေအးခ်မ္းၿပီး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာလာရသည္ကို ေတြ႔ရမည္ၿဖစ္သည္၊၊
စာတမ္းတြင္တင္ၿပခဲ့သည္မ်ားကို အႏွစ္ခ်ဳပ္လ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းေအးၿမသည့္ဘ၀ႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ကုိတည္ ေဆာက္ရန္အတြက္-
= အႏုိင္အရႈံးကုိ မတပ္မက္ေသာစိတ္ထား၊
= အနင့္နာခံစိတ္၊
= အၿခင္းၿခင္းေလးစားစိတ္၊
= သူတစ္ပါး၏ဆႏၵကို အေလးထားစိတ္၊
= မိမိဘ၀ႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ အမွန္တကယ္ ၿငိမ္းေအးေစလိုစိတ္တုိ႔ရွိရန္ အထူးလုိအပ္ေၾကာင္း သုံးသပ္ရပါသည္၊၊
“အလင္းစက္”သုိ႔ စာဖတ္သူမ်ား ေအးၿငိမ္းေသာဘ၀၊ သာယာေသာဘ၀ႏွင့္၊ ေအးခ်မ္းသည့္ပတ္၀န္းက်င္ကုိ မိမိကိုယ္တုိင္အေကာင္းၿမင္စိတ္မ်ား၊ အမ်ားအက်ဳိးကိုလုိလားသည့္စိတ္ထားမ်ားၿဖင့္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း၊ စိတ္ဓာတ္အဆင့္ၿမင့္ၿမတ္သူမ်ားၿဖစ္ပါေစေၾကာင္း အလင္းစက္အရွင္ ဆုေတာင္းေမတၱာေပးအပ္ပါသည္၊၊ ၊၊
ေမတၱာၿဖင့္- - -
အရွင္ေက၀လ(အလင္းစက္)
ဘာ၀နာ၀ိဟာရ-သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊
(၁၁.၆.၂၀၁၁)
"ဘ၀ကို အလင္းေပးတဲ့ အလင္းစက္"
Wednesday, June 15, 2011
ၿငိမ္းေအးသည့္ဘ၀ႏွင့္၊ ပတ္၀န္းက်င္ကို တည္ေဆာက္ၿခင္း၊၊ ၊၊
Posted by အလင္း စက္ at 11:26 AM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
"အလင္းစက္"ဆိုက္တြင္ လစဥ္အလိုက္တင္ခဲ့ၿပီးသမွ် စာတမ္းႏွင့္၊ေဆာင္းပါးမ်ား ဖတ္ရႈရန္--
မေလးရွား ေရႊျမန္မာမ်ား၏ ပညာဒါန
ၿမန္မာ့အလွ ပုဂံေဒသ
ဆုေတာင္း၊၊
|
မယ္ေတာ္မာယာ အိပ္မက္ခန္း
ဘုရားအေလာင္းေတာ္
ေဂါ-ခရီးစဥ္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပုံမ်ား
ေလးတင္ခန္း
ယေသာဓရာႏွင့္ ထိမ္းၿမားခန္း
ဆံေတာ္ပယ္ခန္း
ဒုကၠရစရိယက်င့္ခန္း
သုဇာတာ ဃနာႏုိ႔ဆြမ္း
ဘုရားၿဖစ္ခန္း
Sri Lanka timezone
သီရိလကၤာ မဟာေဗာဓိပင္ အစစ္
ဓမၼစၾကၤာေဟာခန္း
သီရိလကၤာ မဟာေဗာဓိပင္ အစစ္
သီရိလကၤာ မဟာေဗာဓိပင္ အစစ္
ရာဟုလာအေမြေတာင္းခန္း
moon stone
Alms contribution bowl for monks
Srilanka Arts
မဟာေစတီ၊ သီရိလကၤာ၊
သီဟုိဠ္-စြယ္ေတာ္
စြယ္ေတာ္စစ္ (သီရိလကၤာ)
ၿမန္မာ-ၿပကၡဒိန္
Srilanka Arts
Srilanka Arts
mountain inscription
Srilanka Arts
Srilanka Arts
Srilanka Pagoda Style
about 2000 years ago,Srilanka
To get Myanmar Font
ကလ်ာဏီေက်ာက္စာ(သီရိလကၤာ)
မဟာေစတီ၊ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊
My Motto
လိုခ်င္တာ ရေအာင္ လုပ္၊၊ ဒါပဲရွိတယ္၊ဆုမေတာင္းနဲ႔၊ အကူညီ မေတာင္းနဲ႔၊၊ It is my motto.
view
ၿမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေသာ မဟာေဗာဓိပင္(အစစ္)
စြယ္ေတာ္တုိက္
စြယ္ေတာ္တုိက္ခန္း
Shwetigon Pagoda
borobudur in indonesia
THINKING
ပန္းခ်ီမ်ား ခံစားၾကည့္ပါ
ပတၱၿမားေရႊဂူ
ၿပစ္မရွိ ၿပစ္ရွာ။
လမင္းကိုေခြးေဟာင္လို႔
ေရႊလေရာင္ ေၿပာင္မပ်က္တယ္
ထြန္းလ်က္ပင္သာ။
ၿမေရႊဂူ ပတၱၿမားကိုလ၊
၀က္မ်ားက ၿငဴစူစြာ
ညြန္႔လူးကာတိုက္နဲ႔။
ပြတ္ေလေလ၊
ဂူေရႊမွာ အေရာင္ထြက္တယ္၊
ေရွးကထက္ကဲ။ ၊၊
(မန္လည္ဆရာေတာ္)
လမင္းကိုေခြးေဟာင္လို႔
ေရႊလေရာင္ ေၿပာင္မပ်က္တယ္
ထြန္းလ်က္ပင္သာ။
ၿမေရႊဂူ ပတၱၿမားကိုလ၊
၀က္မ်ားက ၿငဴစူစြာ
ညြန္႔လူးကာတိုက္နဲ႔။
ပြတ္ေလေလ၊
ဂူေရႊမွာ အေရာင္ထြက္တယ္၊
ေရွးကထက္ကဲ။ ၊၊
(မန္လည္ဆရာေတာ္)
သီတဂူသိမ္ေတာ္
ဖြားေတာ္မူပုံ
သစ္ပင္
|
"အလင္းစက္"သို
အရွင္ေက၀လ(အလင္းစက္)သည္ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊ မကုဋာရာမၿမန္မာ ေက်ာင္းတုိက္ၾကီးတြင္ သီတင္းသုံးလ်က္-
University of Kelaniya ႏွင့္၊
Buddhist and Pali University of Sri Lanka-တုိ႔တြင္ ပညာသင္ၾကားလ်က္ရွိပါသည္၊၊
အလင္းစက္အရွင္ႏွင့္ ဗုဒၶစာေပမ်ား၊ အေထြေထြသိလိုသည္မ်ား အၾကံၿပဳ ေဆြးေႏြးလိုပါက ေအာက္ပါအီးေမးမွ ေမးၿမန္း၊ အၾကံၿပဳ၊ ေဆြးေႏြးႏုိင္ပါ သည္၊၊
"အလင္းစက္"ဆုိက္တြင္ ေရးသားတင္သမွ်ကုိ ေ၀ဖန္အၾကံၿပဳ၊ အမွားေထာက္ၿပလ်င္လည္း "အလင္းစက္အရွင္"မွ ေက်းဇူးတင္မည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ပညာၿဖင့္ ဘ၀ကို အလွဆင္ႏုိင္သူမ်ားၿဖစ္ၾကပါေစ၊၊
Email- ashinkevala01@gmail.com
Ashin kevala
Makutarama Myanmar Temple,
Dematagoda road, No-284, Colombo-09, Sri Lanka country.
Ph: +94 757 199 820/ +94 758 083 916
အသားထြင္းပန္းခ်ီ(သီရိလကၤာ)
Open Air Theatre
ေစတီပါဒေတာင္
ေရွးေဟာင္းေစာင္းတန္း(သီရိလကၤာ)
ၿမန္မာ စံေတာ္ခ်ိန္
သင္ေသသြားေသာ္
ဪ လူ႕ျပည္ေလာက
လူ႕ဘဝကား
အိုရ နာရ ေသရဦးမည္
မွန္ေပသည္တည္႕ ။
သို႕တျပီးကား
သင္ေသသြားေသာ္
သင္ဖြားေသာေျမ
သင္တို႕ေျမသည္
အေျခတိုးျမႇင့္
က်န္ေကာင္းသင့္၏ ။
သင္၏ မ်ိဳးသား
စာစကားလည္း
ၾကီးပြါးတက္ျမင့္
က်န္ေကာင္းသင့္၏ ။
သင္ဦးခ်၍
အမွ်ေဝရာ
ေစတီသာႏွင့္
သစၥာအေရာင္
ဉာဏ္တန္ေဆာင္လည္း
ေျပာင္လ်က္ ဝင္းလ်က္
က်န္ေစတည္း ။
ေဇာ္ဂ်ီ (ဒီဇင္ဘာ ၁၉၃၅)
ေလ့လာသူမ်ား
Yapahuwa
ၾကည့္သင့္ေသာ ဆုိက္မ်ား
- Sitagu Web-Page
- Burma meditation center for foreigners
- ဦးကုမာရ စာအုပ္စင္
- Oliver dhamma
- ေမာကၡပညာေရး မဂၢဇင္း
- ဆရာေတာ္ ဦးသီရိႏၵ၏ ဆြမ္းအလွဴ ဗြီဒီယုိမွတ္တမ္း-၂
- ဆရာေတာ္ ဦးသီရိႏၵ၏ ေန႔ဆြမ္းအလွဴ ဗြီဒီယုိမွတ္တမ္း
- ဆရာေတာ္ ဦးသိရိႏၵ၏ ဆြမ္းအလွဴဓာတ္ပုံမွတ္တမ္း
- အိပ္မက္လႈိင္းစာအုပ္တုိက္
- စကား၀ါေၿမစာၾကည့္တုိက္
- ေရွးၿမန္မာ
- Burmeseclassic(movies, songs, and news)
- ten basics of meritorious action(book)
- တရားေတာ္မ်ား ေဒါင္းေလာ့လုပ္ရန္
- ႏုိင္ငံအသီးသီးမွ ၿမန္မာေက်ာင္းတုိက္မ်ား
- ၿမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ
- Nibbana.net
- Myanmar Ebooks
- မဂၤလာသတင္းစဥ္
- ဦးေကလာသ၏ ဓမၼအေျဖစာတမ္းမ်ား
- ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ၾကီး
- ကဗ်ာ၀ါသနာရွင္မ်ားအတြက္-ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာစုစည္းမႈ
- သီတဂူဆရာေတာ္၏ တရားေတာ္မ်ား နာယူရန္
- What a Buddha Taught net
- What the Buddha Taught
- Tipitaka quotation
- ဓမၼပဒပါဠိ+English
- Dictionary of Pali Proper names
- Paccuppan Kamma Vada books
- Pitaka knowledge into English
- တိပိဋက ၿမန္မာၿပန္
- ပီနန္ေက်ာင္းၾကီး
- ဦးပုည၀ံသ
- မနာပဒါယီဆရာေတာ္
- Sitagu Star
- သဒၶမၼရံသီတရားေတာ္မ်ားနာယူရန္
- ဓမၼဥယ်ာဥ္ဆရာေတာ္
- ဆဌမူ တိပိဋကပါဠိေတာ္
- ျမန္မာျပန္ တိပိဋက
- A study of the Concept of the Paccekabuddha by Ria Kloppenborg
- B.P.U. university in Srilanka
- ေဒါက္တာနႏၵမာလာ.အဘိဓမၼာပို႔ခ်ခ်က္မ်ား
- Abhidhamma in Practice(book)
- ေဒါက္တာ ေရ၀တဓမၼ စာအုပ္
- ၿမန္မာသတ္ပုံက်မ္း
- စြယ္ေတာ္ဆုိက္(သီရိလကၤာ)
- ယဥ္သင္းအိ တရားဆုိက္
- ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ)
- B.P.S.Publication
- Tipitaka Atthakatha in Sinhala
- Tipitaka Pali in Sinhala
- Dhamma Download
- "အလင္းစက္"မိသားစုကမၻာ
- ဦးကုသလသာမိ
- ဦးသီလာနႏၵ၏ အဘိဓမၼာပုိ႔ခ်ခ်က္မ်ား
- ပရိတ္ၾကီး(၁၁)သုတ္
- မုိးကုတ္၀ိပႆနာေလ့လာ၊ နာယူလုိသူအမ်ားအတြက္
- စြယ္ေတာ္တုိက္(သီရိလကၤာ)
- မီးၿပတုိက္
- Light of Buddha Dhamma foundation
- English Dhamma
- Eleven Media Group
- Top side 50
- ခ်ယ္ရီၿမဳိ႔ေတာ္စာအုပ္စဥ္
- Dhamma Ebooks
- English learning
- ၿမန္မာ တရား၊ ရုပ္ရွင္၊
မ်က္ေၿဖ၊၊ ၊၊
သူတည္းတစ္ေယာက္၊ ေကာင္းဖုိ႔ေရာက္မူ၊ သူတစ္ေယာက္မွာ၊ ပ်က္လင့္ကာသာ၊ ဓမၼတာတည္း၊၊
ေရႊအိမ္နန္းႏွင့္၊ ၾကငွန္းလည္းခံ၊ မတ္ေပါင္းရံလွ်က္၊ ေပ်ာ္စံရိပ္ၿငိမ္၊ စည္းစိမ္မကြာ၊ မင္းခ်မ္းသာကား၊ သမုဒၵရာ၊ ေရမ်က္ႏွာထက္၊ ခဏတက္သည့္၊ ေရပြက္ပမာ၊ တစ္သက္လွ်ာတည္း၊၊
ၾကင္နာသနား၊ ငါ့အားမသတ္၊ ယၡဳလႊတ္လည္း၊ မလြတ္ၾကမၼာ၊ လူတကာတုိ႔၊ ခႏၶာခုိင္ၾကည္၊ အတည္မၿမဲ၊ ေဖာက္လြဲတတ္သည္၊ မခြ်တ္စသာ၊ သတၱ၀ါတည္း၊၊
ရွိခိုးအကြ်န္၊ ပန္ခဲ့တုန္၏၊ ခိုက္ၾကဳံ၀ိပါက္၊ သံသာစက္၌၊ ၾကဳိက္လက္တြန္မူ၊ တုံ႔မယူလုိ၊ သခင္မြန္ကို၊ ခ်န္ဘိစင္စစ္၊ အၿပစ္မဲ့ေရး၊ ခြင့္လ်င္ေပးသည္၊ ေသြးသည္အနိစၥာ၊ ငါးခႏၶာတည္း၊၊ ၊၊
(အနႏၵသူရိယ)
ေရႊအိမ္နန္းႏွင့္၊ ၾကငွန္းလည္းခံ၊ မတ္ေပါင္းရံလွ်က္၊ ေပ်ာ္စံရိပ္ၿငိမ္၊ စည္းစိမ္မကြာ၊ မင္းခ်မ္းသာကား၊ သမုဒၵရာ၊ ေရမ်က္ႏွာထက္၊ ခဏတက္သည့္၊ ေရပြက္ပမာ၊ တစ္သက္လွ်ာတည္း၊၊
ၾကင္နာသနား၊ ငါ့အားမသတ္၊ ယၡဳလႊတ္လည္း၊ မလြတ္ၾကမၼာ၊ လူတကာတုိ႔၊ ခႏၶာခုိင္ၾကည္၊ အတည္မၿမဲ၊ ေဖာက္လြဲတတ္သည္၊ မခြ်တ္စသာ၊ သတၱ၀ါတည္း၊၊
ရွိခိုးအကြ်န္၊ ပန္ခဲ့တုန္၏၊ ခိုက္ၾကဳံ၀ိပါက္၊ သံသာစက္၌၊ ၾကဳိက္လက္တြန္မူ၊ တုံ႔မယူလုိ၊ သခင္မြန္ကို၊ ခ်န္ဘိစင္စစ္၊ အၿပစ္မဲ့ေရး၊ ခြင့္လ်င္ေပးသည္၊ ေသြးသည္အနိစၥာ၊ ငါးခႏၶာတည္း၊၊ ၊၊
(အနႏၵသူရိယ)
အမ်ိဳးအစား
- article (33)
- myanmar books (1)
- notes (2)
- poem (3)
စာမွတ္စု
|
Followers
အေတြး
Arts
Arts
ancient India at the time of the Buddha
room library
အလင္း စက္
အလင္း စက္- စာအုပ္စဥ္
+ ေပထက္အကၡရာတင္ ေနာက္က်ေပမယ့္
+ ဘာသာၾကီးေလးခုအႏွစ္သာရ
+ သဂၤါယနာ
+ သူငယ္ခ်င္းလုိပဲဆက္၍ေခၚမည္ ခုိင္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ Ashin Mahakassapa
+ Ashin Ananda
+ မုိးနဲ႔ ေၿမ
+ Nibbana and Theravada perpective,Dr,Dhammapiya
+ နိဗၺာန္ (ေဒါက္တာမၼပီယ)
1 .Ph,D Thesis by Dr.Dhammasami
2 .Dr.Dhammasami
3 .Dr.Dhammasi
4 .Dr.Dhammasami
5 .Dr.Dhammasami
6 .Dr.Dhammasami
7 .Dr.Dhammasami
8 .Dr.Dhammasami
9 .Dr.Dhammasami
+ ၀ိသုဒၶိမဂ္ၿမန္မာၿပန္ (မဟာစည္)
+ ၾသကာသဋီကာ
+ ၀ိဇၨာမဂၢဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ နိဗၺာန္ (ပါရဂူ)
+ ကစၥည္းသဒၵါၾကီး (အဂၤလိပ္ဘာသာၿပန္)
+ Getting Ph.D
+ တိပိဋကလမ္းညြန္ (ဦးကိုေလး)
+ King Asoka and Buddhism
+ ၿမန္မာစာေပတုိက္ပြဲၾကီးမ်ား အေၾကာင္း (ေမၿမဳိ႔ မုိးၾကည္)
+ Pali Roots in Saddaniti (Dr.Silananda)
+ 2.Pali Roots in Saddaniti (Dr.Silananda)
+ လြမ္း (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ လြမ္းေတးမဆုံးေစႏွင့္ ေစာနန္းသခင္ (တကၠသိုလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ မုိးည အိပ္မက္ၿမဴ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ကဗ်ာ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ညီမေလးရယ္ စုိးရိမ္မိတယ္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ေႏြကႏၱာဦး (တကၠသိုလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ မုိးေတြရြာမွၿဖင့္လ်င္ကြယ္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ေမာင့္ဘ၀ ညအလားကြယ္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
တန္ခူးေလႏွင့္ေလ်ာေတာ့သည္(တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ေယာမင္းၾကီး ဦးဘုိးလႈိင္ အတၳဳပၸတၱိႏွင့္၊ ရာဇာဓမၼသဂၤဟက်မ္း
+ ႏွင့္ေငြ႔တေထာင့္ မုိးတေမွာင့္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ၀သန္ေလခ်ိန္ မွန္ကူး (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ကဗ်ာဆရာ၏ ရိုးေၿဖာင့္မႈ (ဒဂုံတာယာ)
+ History of Srilanka
+ ပါရမီဒီပနီ(လယ္တီ)
+ သမၼာဒိဌိဒီပနီ(လယ္တီ)
+ ဥတၱမပုရိသဒီပနီ(လယ္တီ)
+ ဗုဒၶအံေတာ္သမုိင္း
+ တင္မုိးအမွတ္တရ
+ နိယာမဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ ဗုဒၶဘာသာအႏုပညာ(တုိက္စုိး)
+ ေမတၱသုတ္(ဦးသုခ)
+ Abhidhamma Research Study(Nyanaponika)
+ ၿမတ္ဗုဒၶေဒသနာ(ဦးကိုေလး)
+ ၿမတ္ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူရာ မဇၹ်ိမေဒသ(U kelasa)
ညီေတာ္အာနႏၵာ၏ ဘ၀တသက္တာမွတ္တမ္း.ဒုတြဲ
+ ငါးရာ့ငါးဆယ္အႏွစ္ခ်ဳပ္(ဦးေအာင္ညြန္႔၀င္း)
+ ပါဠိစာေပ သမုိင္း(ေဒၚအုန္း)
+ ကိုရမ္က်မ္း
+ ၃၇ မင္း(ဦးဖုိးက်ား)
+ ေဗာဇၹ်င္ခုႏွစ္ပါးတရာေတာ္(သေၿပကန္ဆရာေတာ္)
+ သေၿပညဳိ(မင္းသု၀ဏ္)
1. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္(ဦးသီလာနႏၵ)
+ Abhidhammasamuccaya by Asanga (Walpola Rahula)
+ Kusala in Canon and Commentary
+ Writing Thesis(24.9.2010)
+ A study of Moegoke meditation method
+ Research Project,how to write it
+ Patthanuddesadipani
+ Roots,good and evil
+ Dhamma Theory(Y.Karunarasa)
+ Molecular cousciousness of Theravada
+ နိဗၺာနဒီပနီ
+ အနတၱဒီပနီ
+ အာနာပါနဒီပနီ
+ ဥေရာပဒီပနီ
+ ၀ိပႆနာဒီပနီ
+ စတုသစၥဒီပနီ
+ လကၡဏဒီပနီ
+ နိဗၺာန္အေမးေၿဖဒီပနီ
+ လယ္တီတရားေဟာ
+ ေဗာဓိပကၡိယဒီပနီ
+ သရဏဂုဏ္၀ိနိစၦယ
+ ဘာ၀နာဒီပနီ
+ Mudita(Nyanamolika)
+ The Buddha and his Teaching
+ Process of consciousness and matter in Abhidhamma(Dr.Revatadhamma)
+ Scientific Base of Consciousness of Abhidhamma
+ Woman in the Modern Society
+ သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္(English)
+ Rupa in Abhidhamma
+ Process of consciousness and matter(Dr.Revatadhamma)
+ ၀ိမုတၱိမဂၢပါဠိ
+ Samatha and Vipassana in Theravada Abhidhamma
+ Study of Meditation
+ Mindfulness in Pali Nikaya
+ Mission Accomplishment
+ Two Truth in Abhidhamma
+ Unanswered Quesions (Dr.Karunarasa)
+ Kusala in Pali Canon
+ Including Reflecting
+ Analysis of Punna and Kusala in Pali Nikaya
+ History of Mindfulness in Mahasatipatthana Sutta
+ Manual of Abhidhamma
+ A study of Meditation Method
+ Milinda Panha(Manava)
+ What the Buddha believe
+ Bhikkhuni Sasana
+ Sanskrit English Dictionary
+ Venerable Ananda
+ A study of Mahasatipatthana Sutta on meditation technique By Dr.Asacha
+ The socia-political dimensions of Theravada Buddhism By Dr.Indaka
+ ၁၂ လရာသီ ပြဲေတာ္မ်ားအေၾကာင္း(ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္)
+ အရိပ္(မစႏၵာ)
+ ပါဠိစာေပ
+ the guide of Vipassana
+ Vedananupassa
+ သုေတသန သရုပ္ၿပအဘိဓာန္(ဗ်ာပုံတိုက္သစ္ ဆရာေတာ္)
+ ၿမန္မာၿပည္မွ ေဒါက္တာဘြဲ႔သံဃာေတာ္မ်ား စာရင္း(ေဒါက္တာနႏၵက)
+ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ တဘ၀သံသရာ(ဦးေဃာသိတ)
+ The notion of Ditthi in Theravada Buddhism
+ Hand book of Pali literature(Hinnuber)
+ Causality.Central Philosophy of Buddhism
+ myanmar religion
+ metaphor and literalism by Soonil Hwang
+ Sammasati by Ven P.A.Payutto
+ ဗုဒၶဘာသာအေထြေထြဗဟုသုတ(ဦးခ်စ္ေမာင္(စိႏၱာမဏိ)
+ origin of buddhist meditation by Alexander wynne
+ the theravada polity of Burma by John.H. Badgley
+ Rebirth and Gandhabba by Steffens
+ Major World Religions by Lloyd Ridgeon
+ Therigatha:Women in the footsteps of the Buddha by Kathryn R.Blackstone
+ အာနာပါနဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ ဒါနာဒိဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ ေထရာ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ(ဦးဧသက)
+ ပရိတ္(၁၁)သုတ္၊ ပါဠိ+ၿမန္မာ
+ ေရွးေဟာင္း ၿမန္မာေက်ာက္စာမ်ား-ဒုတြဲ(ဦးၿငိမ္းေမာင္)
+ စာၾကည့္တုိက္ႏွင့္ သုတမယစာေစာင္
+ ရာဇကုမာရ္
+ ၿမစ္တုိ႔၏ မာယာ(ဂ်ဴး)
+ ႏုိင္ငံၿခားကဗ်ာ ခံစားမႈ(ေမာင္သာႏုိး)
+ ရွင္ေစာပု(ခ်စ္ဦးညဳိ)
+ ဘ၀ခရီးသည္(ပါရဂူ)
+ ပါးစပ္ရာဇ၀င္(ေမွာ္ပီဆရာသိမ္း)
+ စာေရးၿခင္း အတတ္ပညာ(ၿမသန္းတင့္)
+ ၿမန္မာေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာမ်ား(ဦးၿငိမ္းေမာင္)
+ ရာဇာဓိရာဇ္အေရးေတာ္ပုံ(Dr.ႏုိင္ပန္းလွ USA)
+ Buddhism in myanmar by roger bischoff
+ သားေတာ္ရာဟုလာ(ပါရဂူ)
+ ပထမၿမန္မာစာေရးဆရာၾကီးမ်ား(မင္းယုေ၀)
+ မွန္နန္းရာဇ၀င္-အဂၤလိပ္ဘာသာၿပန္
+ သီရိလကၤာဗုဒၶဘာသာသမုိင္း(ဦးေကလာသ)
ME
အလင္း စက္စာအုပ္စဥ္(၂)
3. လူေသလူၿဖစ္၀ါဒါႏု၀ါဒါ ၀ိနိစၧယ (သာသနာေရး ဦးစီးဌာန)
4. ပါဠိစာေပသမုိင္း (မုိင္းခုိင္းၿမိဳ႔စားၾကီး)
5. အိႏၵိယသာသနာသမုိင္း (ဦးၿမင့္ေဆြ)
6. ရာဇကုမာရ (ခ်စ္ဦးညဳိ)
7. ၿမန္မာတုိ႔၏ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ ကိုယ္က်င့္တရား (ေဒၚစြမ္းၾကည္၊ ဘြဲ႔ယူက်မ္းစာ)
8. ၿမန္မာဆုိတာ (ေဒါက္တာသန္းထြန္း)
9. ရာဇာႏွင့္သာသနာ (ပါရဂူ)
10. ဗုဒၶဓမၼအႏွစ္ခ်ဳပ္ (ဦးေကလာသ)
11. သစၥာရွာဖုိ႔ ၿမင္းစီးသူ (ေက်ာ္၀င္း)
12. ဘ၀ခရီးသည္(ပါရဂူ)
13. ေယာနသန္ဇင္ေယာ္()
14. ရင္သားကင္ဆာသုေတသန(ပါေမာကၡ မင္းဓာတု)
15. ကမၻာေက်ာ္၀တၳဳတုိမ်ားႏွင့္ တက္တုိး၏ရွင္းၿပခ်က္
16. ဥေရာပယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာမိတ္ဆက္(ခင္မ်ဳိးခ်စ္)
17. ႏြမ္းလ်အိမ္အၿပန္(ၾကည္ေအး)
18. အေမြ(ေအာင္သင္း)
19. ၿမန္မာ့မဟာဂီတ(လူထုေဒၚအမာ)
20. ၿမန္မာစာ ၿမန္မာမႈကိုၿပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခဲ့ၾကသူမ်ား
21. ဂ်ဴး၏၀တၳဳတုိ ၃၆ပုဒ္
22. ကန္႔ကူလက္လွည္(ေအာင္သင္း)
23. စာေပသမုိင္း ပုဂၢဳိလ္ေရးအေတြးအၿမင္မ်ား(ေမာင္ေဇယ်ာ)
24. Pali commentarial Literature
25. A history of Pali Literature
26. သေၿပညဳိ(မင္းသု၀ဏ္)
27. ပါဠိစာေပသမုိင္း(ေမဘယ္)
28. ၿမန္မာ၀တၳဳတို ၁၀၀
29. Theravada exegetical literature,Atthakatha and Tika
30. အၾကဳိက္ဆုံး၀တၳဳတုိမ်ား
31. အမၺပါလီ(ပါရဂူ)
32. ပိေတာက္ေၿမေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္
33. ပန္းၿမဳိင္လယ္က ဥယ်ာဥ္မွဴး
34. စိမ္းေနအုံးမည့္ ကြ်န္ေတာ့္ေၿမ
35. စစ္တကၠသိုလ္ေရႊရတုမဂၢဇင္း
36. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပုိ႔ခ်ခ်က္-2- ဦးသီလာနႏၵ
37. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္-၃- ဦးသီလာနႏၵ
38. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္-၄- ဦးသီလာနႏၵ
39. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္-5- ဦးသီလာနႏၵ
40. 2009 ပညာသင္ႏွစ္တြင္၊ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊ ေကလနိယတကၠသိုလ္မွ Master of Arts=မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႔ ခံယူၾကမည့္ၿမန္မာသံဃာေတာ္မ်ား ဘြဲ႔ယူအခန္းအနား
41-မဟာဂီတ(လူထုေဒၚအမာ)
0 comments:
Post a Comment