“ေလာင္စာရန္ၿငိဳး၊ မီးဆက္၍ ပ်ဳိးမည္ေၾကာင့္၊
မိန္းမဆုိးအမုန္း၊ ဒီဘ၀တြင္ ဒီမွ်ႏွင့္ပဲ ဆုံးေစေတာ့”၊၊
“ဤစြယ္စုံကို၊ ေရႊဘုံသူ မွန္ကူသုံးရက္ေတာ္မူေသးလ်င္၊
ရန္သူ၏အစြယ္ကို၊ ေရႊလက္၀ယ္ ဆက္သပါမည္၊
အားရစိတ္ရႊင္၊ ေက်နပ္ေအာင္စီရင္၍၊ ၿပဳခ်င္တုိင္းၿပဳေတာ္မူပါဘုရာ့ဟု၊
ေမာင္မင့္သခင္၊ မုန္းပင္စုိက္ပ်ဳိး၊ ေၿပခ်ိန္တုိင္၍မွ မေၿပႏုိင္၊ ၿငိဳးတတ္သည့္၊
မုဆုိးတပုိင္း မိန္းမရုိင္းၾကီးကို၊ ငါမွာတုိင္းေၿပာပါေလ၊၊” (စေလ ဦးပုည)
လူတို႔၏ဘ၀ကို တုိသည္ဟု ေၿပာလိုက ေၿပာႏုိင္သလုိ၊ ရွည္လ်ားလြန္းသည္ဟု ေၿပာလိုကလည္း ေၿပာႏုိင္ၿပန္သည္၊၊ တခ်ဳိ႔တခ်ဳိ႔အတြက္ ဘ၀တစ္သက္တာလုံးကို မဆုိထားဘိ တစ္ေန႔တာေလးသည္ပင္ ကုန္ခဲသည္ဟုထင္ရသည္၊ ဤသူမ်ားအတြက္ ဘ၀သည္ရွည္လ်ားသည့္ အခ်ိန္အတုိင္းအတာ ၾကီးတစ္ခု ၿဖစ္ေပသည္၊၊
တခ်ဳိ႔ၾကၿပန္ေတာ့လည္း ေန႔ေတြ၊ လေတြ၊ ႏွစ္ေတြသည္ မည္သုိ႔မည္ပုံကုန္လြန္သြားသည္ မသိလိုက္ရေအာင္ ပင္ တုိေနၿပန္သည္၊၊ ဤသူမ်ားအတြက္ ဘ၀တစ္သက္တာသည္ တုိေတာင္းလြန္း သည့္ အခ်ိန္တစ္ခုေလးမွ် သာ ၿဖစ္ေခ်သည္၊၊
ဘ၀တစ္ခုသည္ တုိေတာင္းသည္ပဲ ေၿပာေၿပာ၊ ရွည္လ်ားသည္ပဲ ဆုိဆုိ၊ ေသၿခာသည္က သံသရာ ဆုိသည္ကေတာ့ အမွန္ပင္ ရွည္လ်ားလြန္းေပသည္၊၊ ပါဠိစာေပတြင္ “အိပ္မေပ်ာ္သူအတြက္ ညတာ ရွည္သည္၊ အသိမွားေနသူအတြက္ သံသရာရွည္သည္၊၊”ဟု ဆုိထားသည္ကုိ သတိရမိသည္၊၊
မွန္သည္၊ ဤေရြ႔ဤမွ် ရွည္လ်ားေသာ သံသရာၾကီးအထဲတြင္ လူတုိ႔သည္ တစ္ေနရာမဟုက္ တစ္ေနရာ၊ တစ္ဘ၀မဟုက္ တစ္ဘ၀တြင္ ဆုံေတြ႔ခဲ့ၾကဘူးမည္ မလြဲေခ်၊၊ ဆုံေတြ႔သည္ဆုိရာတြင္ မိဘႏွင့္ သားသမီးအၿဖစ္ ဆုံေတြ႔ရသည္လည္း ရွိသည္၊ ေဆြမ်ဳိးမ်ားအၿဖစ္ ဆုံေတြ႔ရသည္လည္း ရွိသည္၊၊ မိတ္ ေဆြမ်ားအၿဖစ္ ဆုံေတြ႔ရသည္လည္း ရွိသည္၊ ခ်စ္သူမ်ားအၿဖစ္ ဆုံေတြ႔ရသည္လည္း ရွိသည္၊ ဇနီးေမာင္ႏွံမ်ားအၿဖစ္ ဆုံေတြ႔ရသည္လည္း ရွိသည္၊၊
လူတို႔သည္ မေတြ႔ၾကလ်င္ေကာင္းေကာင္း၊ ေတြ႔မိကာမွ ခ်စ္ခင္မႈ၊ သုိ႔မဟုက္ မုန္းတီးမႈ၊ တစ္မ်ဳိးမ ဟုက္တစ္မ်ဳိးကို ရင္ဆုိင္ၾကရေလသည္၊၊ လူသားတစ္ဦးအတြက္ ဘ၀ဆုိသည္ကလည္း ကိုယ့္ဘ၀ ကိုယ့္ပုံစံႏွင့္ကိုယ္ ေလ်ာက္ေနၾကရကား အၿခားတေယာက္အတြက္ မႏွစ္ၿမဳိ့ဘြယ္၊ မုန္းတီးဘြယ္ၿဖစ္မွန္းမသိ ၿဖစ္ေနတတ္သည္၊၊ အမွန္မွာ မုန္းေစလုိ၍ တမင္ၿပဳလုပ္ၿခင္းကား မဟုက္၊ ကိုယ့္အေၿခအေန အေလ်ာက္ သင့္ေတာ္သလုိ ၿပဳလုပ္ရမႈသည္ပင္ အၿခားသူတေယာက္အတြက္ မုန္းတီးဖြယ္၊ နာၾကည္းဖြယ္ရာ ၿဖစ္ေနေတာ့သည္၊၊
ပါဠိစာေပတြင္ မၿဖစ္ေၿမာက္သည့္ ရန္ၿငဳိးေလးမွ စတင္ၿပီး၊ ဘ၀မ်ားစြာ လက္စားေၿခၾကေသာ အၿဖစ္အပ်က္ မ်ားစြာကို ေလ့လာရသည္၊၊ အမွန္တကယ္တြင္မူ ရန္ၿငိဳးၿဖင့္ လက္စားေခ်ေသာအခါ မိမိေရာ တစ္ဘက္သူပါ နင့္နာရသည္ကို သတိၿပဳသင့္သည္၊၊
ၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ရန္ၿငဳိးေၿဖေဖ်ာက္နည္း(၅)မ်ဳိးကို အဂၤုတၱရနိကာယ္ ပါဠိေတာ္တြင္ ေဖာ္ၿပထားပါသည္၊၊ စာေပမွာလာေသာ သင္ၾကားခ်က္တုိင္းသည္ လက္ေတြ႔ဘ၀တြင္ အသုံး၀င္သည္ကား မဟုက္ပါ၊ တခ်ဳိ႔စာေပမွာလာေသာ အခ်က္မ်ားသည္ ဖတ္၍ေကာင္းသေလာက္ လက္ေတြ႔အေကာင္ ထည္ေဖာ္ရာတြင္ ၿဖစ္ႏုိင္ေၿခနည္းသည္ကို သတိၿပဳမိသည္၊၊ အရွင္ ယၡဳတင္ၿပမည့္ ရန္ၿငဳိးေၿဖနည္း(၅) မ်ဳိးသည္ လက္ေတြ႔ဘ၀တြင္ အမွန္တကယ္ အသုံး၀င္ႏုိင္ပါသည္၊၊
တခ်ဳိ႔သူတုိ႔သည္ တစုံတေယာက္အေပၚ ရန္ၿငဳိးၾကီးၾကီးထားတတ္သည္ကို ေတြ႔ရသည္၊ တုိက္ဆုိင္သည့္ အခ်ိန္တုိင္းမွာေရာ၊ မတုိက္ဆုိင္သည့္အခ်ိန္မ်ားတြင္ပါ ထုိသူ၏ပုံရိပ္ကို ၿပန္လည္ၿမင္ေယာင္ၿပီး တႏုံ႔ႏုံ႔ခံစားေနတတ္သည္၊၊ ဤသည္မွာ အမုန္းေၾကာင့္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း မေမ့ႏုိင္သည္ကို ေထာက္ဆေသာအားၿဖင့္ အခ်စ္ေၾကာင့္သာ ၿဖစ္ႏုိင္သည္၊၊ မွန္သည္၊၊ ၿမန္မာစကားတြင္ “မစားရသည့္အမဲ သဲႏွင့္ပက္”ဆုိသည့္စကားႏွင့္ “ၿပစ္ရမွာလဲ အဆီတ၀င္း၀င္း၊ စားရမွာလဲ သဲတစ္ရွပ္ရွပ္”ဟူေသာ စကားပုံႏွစ္ခု ရွိသည္၊
ဤစကားမ်ားႏွင့္ “ရန္ၿငဳိး”ဆုိေသာ ေ၀ါဟာရသည္ အတုိင္းတာတစ္ခုအထိ ဆက္စပ္မႈ ရွိသည္၊၊ ရန္ၿငဳိးၾကီးေသာသူမ်ားသည္ မိမိရန္ၿငဳိးထားေသာသူအေပၚတြင္ အမုန္းသက္သက္ မဟုက္ဘဲ၊ အခ်စ္ႏွင့္အမုန္း ႏွစ္ခုေရာလ်က္ရွိသည္ကို သတိမမူမိဘဲ ရွိေနတတ္သည္၊၊
အမုန္းေၾကာင့္ ထုိသူဒုကၡၿဖစ္ေစခ်င္သည္၊ အခ်စ္ေၾကာင့္ သိပ္ဆုိးဆုိး၀ါး၀ါးၾကီး ၿဖစ္သြားၿပန္လ်င္လည္း တိတ္တိတ္ကေလး မ်က္ရည္က်ေနရတတ္ၿပန္သည္၊၊ သည္လုိအေၿခေနမ်ဳိးတြင္ ရန္ၿငဳိးထားခံရသူထက္ ရန္ၿငဳိးထားသည့္ မိမိကိုယ္တုိင္က ပို၍ခံစားေရသည္ကို ၀န္ခံရေတာ့မည္၊၊ မည္သို႔ဆုိေစ၊ ရန္ၿငဳိးကိုေၿဖာက္ဖ်က္ၿပစ္ႏုိင္ၿခင္းသည္သာ သူတပါးေရာ မိမိပါ အမွန္ေအးခ်မ္းသည့္ စိတ္အစဥ္ႏွင့္၊ ေကာင္းက်ဳိးစီးပြားကို ရေပမည္၊၊
ဂ်ပန္တုိ႔အေပၚ အဂၤလိပ္တုိ႔ မည္မွ်ရက္စက္ခဲ့သည္ကို ဂ်ပန္တုိင္း သိေပသည္၊ သို႔ေသာ္ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးတုိ႔သည္ အဂၤလိပ္ကိုမုန္းၿပီး၊ ရန္ၿငဳိဖြဲ႔မည့္အစား မဟာမိတ္ဖြဲ႔ႏုိင္ခဲ့သၿဖင့္ ယေန႔ကမၻာတြင္ ဂ်ပန္သည္ လူခ်မ္းသာႏုိင္ငံစာရင္းတြင္ ထိပ္တန္းမွ ေရာက္ရွိေနသည္၊၊ လက္ေတြ႔ဘ၀တြင္လည္း ရန္ၿငဳိးကို လက္ စားေၿခရာမွ တဖက္လူလည္းပ်က္စီး၊ မိမိလည္း ဒုကၡေရာက္ရသည္ကို ေန႔စဥ္နီးပါးမွ် ၿမင္ေတြ႔၊ ၾကားသိရသည္၊၊
အရွင္တင္ၿပမည့္ ရန္ၿငဳိးေၿဖနည္းငါးမ်ဳိးကို စနစ္တက်ေလ့လာၿပီး စာဖတ္သူတြင္ ရွိသည့္ရန္ၿငဳိး၊ ရန္စမ်ားကို ေၿဖေဖ်ာက္ႏုိင္မည္ဆုိလ်င္ စိတ္ေအးခ်မ္းၿပီး၊ တုိေတာင္းလွသည့္ လူ႔ဘ၀ေလးသည္လည္း ေနေပ်ာ္လာမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ဟုက္သည္၊ အၿဖစ္အစဥ္+အပ်က္အစဥ္မ်ားအၾကားတြင္ ေနေနရသည့္ အတြက္သာ ဘ၀သည္ ရွည္လ်ားလွသည္ထင္ရေသာ္လည္း အမွန္တုိေတာင္းသည့္ ဘ၀ၿဖစ္သည္ကို အရြယ္လြန္ကာမွ ေနာင္တရေနမည့္အစား အခ်ိန္ရွိစဥ္ အရာရာေၿပာင္းလဲၿပဳၿပင္ၿပီး ေနတတ္ခဲ့မည္ဆုိလ်င္ ကိုယ္တုိင္ေရာ၊ ကိုယ့္ကိုခ်စ္ခင္ၾကသည့္သူမ်ားပါ စိတ္ခ်မ္းသာၾကရမည္ကို သတိၿပဳရပါမည္၊၊
ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ သင္ၿပထားသည့္ ရန္ၿငဳိးေၿဖနည္း ငါးမ်ဳိးကို အေသးစိတ္ ခြဲခ်မ္းစိတ္ၿဖာ ေလ့လာ ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ၊၊ ရန္ၿငိဳးေၿဖနည္း (၅)မ်ဳိး---
(၁) ခ်စ္လုိက္ပါ၊
(၂) သနားလုိက္ပါ၊
(၃) ေမ့ၿပစ္လုိက္ပါ၊
(၄) သူ႔အေၾကာင္း အေတြးမ၀င္ပါနဲ႔၊
(၅) သူ႔အေၾကာင္းႏွင့္သူ ရွိပါေစေတာ့၊
“ခ်စ္လုိက္ပါ”
ရန္ၿငဳိးမ်ား ၿဖစ္ေပၚလာၿခင္းတြင္ အမုန္းစိတ္သည္ အဓိကေနရာမွ ပါ၀င္ေနသည္ကို သိသာသည္၊ မုန္းလြန္းရာက နာၾကည္း၊ နာၾကည္းရာမွ ရက္စက္လုိသည့္ စိတ္ရုိင္းတုိ႔၀င္ေရာက္လာသည္ကုိ ၿမန္မာ ေ၀ါဟာရၿဖင့္ ရန္ၿငဳိးထားသည္ဟု ေခၚရေတာ့သည္၊၊ သည္လုိဆုိလ်င္ ရန္ၿငဳိးကို တုိက္ရုိက္ေၿဖာက္ၿပစ္ ရန္ကား မၿဖစ္ႏုိင္ေပ၊ ရန္ၿငဳိး၏အေၿခခံကို ေတြ႔ေအာင္ၾကည့္ၿပီး ထုိအေၿခခံအေၾကာင္းရင္း ၿဖစ္တည္မႈကုိ ၿပဳၿပင္လုိက္လ်င္ ရန္ၿငဳိးဟူသည္လည္း အလိုအေလ်ာက္ ေၿပေပ်ာက္သြားေတာ့သည္၊၊
ရန္ၿငဳိးေၿဖေဖ်ာက္ရန္ ပထမဆုံးနည္းသည္ ခ်စ္လုိက္ပါဟူ၍ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ တကယ္ေတာ့ မုန္းၿခင္းသည္ အခ်စ္ေၾကာင့္သာ ၿဖစ္ခဲ့ရသည္၊ မခ်စ္သူကို မုန္းရန္မၿဖစ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္၊၊ တခ်ိန္ခ်ိန္က ခ်စ္ခဲ့သည္၊ အလုိမက်ေတာ့ မုန္းသည္၊ ရန္ၿငဳိးထားသည္၊၊ သုိ႔ဆုိလ်င္ ခ်စ္စဥ္က ဘာေၾကာင့္ခ်စ္ ခဲ့သနည္းဆုိသည္ကို ၿပန္လည္စစ္ၾကည့္ရမည္၊၊ ေကာင္းသည့္အရည္အၿခင္းမ်ား၊ အားသာခ်က္မ်ား၊ ေကာင္းကြက္မ်ားရွိခဲ့၍သာ လူတေယာက္ႏွင့္ တေယာက္တုိ႔ ခ်စ္ၾကရသည္၊၊ မုန္းသည့္အခ်ိန္တြင္ လည္း ထုိေကာင္းသည့္အရည္အၿခင္းႏွင့္ သူ၏အားသာခ်က္ ေကာင္းကြက္မ်ားကို ၿပန္လည္ၿမင္ ေအာင္ၾကည့္ႏုိင္မည္ဆိုလ်င္ ပထမရန္ၿငိဳးေၿဖာက္နည္းကို လိုက္နာရန္ မခက္ခဲေတာ့ေပ၊၊
ထုိသုိ႔မဟုက္မူဘဲ၊ အားနည္းခ်က္မ်ား၊ ဟာကြက္မ်ား၊ ဆုိးကြက္မ်ားကိုခ်ည္းသာ ၾကည့္ေနေတာ့မည္ဆုိလ်င္ တစ္ဘ၀တြင္မလုံေလာက္၊ အသေခ်ၤပင္မုန္းေနရေတာ့မည္၊ ရန္ၿငဳိးေတြ ပြားေနရေတာ့မည္၊၊ မိမိတစ္ကုိယ္လုံးတြင္လည္း အမုန္းဓာတ္မ်ားၿပန္႔ႏွံ႔ေနရကား ေမတၱာေခါင္းပါးသည့္ အေၿခသုိ႔ ေရာက္ၿပီး၊ တစုံတေယာက္အေပၚကိုယ္က မုန္းရာက၊ ကိုယ့္ကိုယ္ အမ်ားက၀ုိင္းမုန္းၾကေတာ့သည့္ အဆင့္အထိ ေရာက္သြားရသည္၊၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မုန္းသူအေပၚတြင္ အားသာခဲ့ဘူးသည့္အခ်က္မ်ားကို ၿပန္လည္စုစည္းအမွတ္ ရၿပီး ေမတၱာထားလုိက္မည္ဆိုလ်င္ ရန္ၿငဳိးေၿပေလေတာ့သည္၊၊ ရန္ၿငဳိးေၿပေပ်ာက္ သြားသည္ႏွင့္ မိမိကိုယ္တုိင္လည္း စိတ္ပင္ပမ္းမႈမ်ား၊ ဖိစီးမႈမ်ား၊ အမုန္းမ်ားေၿပေပ်ာက္ၿပီး ေပါ့ပါးလန္း ဆန္းလာမည္ မလြဲပါေခ်၊၊
“သနားလိုက္ပါ”
ရန္ၿငဳိးေၿဖေဖ်ာက္ရန္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္၏ ဒုတိယလမ္းညႊန္ခ်က္သည္ သနားလိုက္ပါဟူ၍ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ လူတုိ႔သည္ အၿပင္ပန္းအားၿဖင့္ ဟန္ကိုယ့္ဖုိ႔လုပ္ေနၾကရေသာ္လည္း အတြင္းပုိင္းအားၿဖင့္မူ သူ႔အပူႏွင့္ သူ ၿဖစ္ေနတတ္သည္၊၊ “ဘ၀တြင္ အသက္တစ္ရာသာ မေနရရွိမည္၊ အမႈတစ္ရာ၊ အပူတစ္ရာကို ရင္ ဆုိင္ေနၾကရသည္”ကို နားလည္ထားသင့္သည္၊၊ ဤသို႔ဆုိလ်င္ သူ႔အပူ၊ သူ႔အမႈကိုမွ အႏုိင္ႏုိင္ ေၿဖရွင္း ေနရသည့္သူမ်ားကို မိမိကပါ ရန္ၿငဳိးထားေနအုံးမည္ဆုိလ်င္ “ေရနစ္သူကို ၀ါးမကူဘဲ၊ ၀ါးႏွင့္ထုိးစိုက္ ရာပင္ က်ေတာ့မည္၊” မည္မွ်ရက္စက္သည့္ စိတ္ထားနည္း ေတြးသင့္သည္၊၊ ထုိသို႔ေသာ သေဘာတရားမ်ားကို သိၿမင္သေဘာေပါက္ၿပီး လူတိုင္းကို သနားတတ္မည္ဆုိလ်င္ မည္သူ႔အေပၚမွာမွ ရန္ၿငဳိး ထားေတာ့မည္ မဟုက္ေပ၊၊
ၿမတ္စြာဘုရား၏ ၾကီးၾကယ္ေသာ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားထဲတြင္ “မဟာကရုဏာရွင္”ၿဖစ္သည္ဆုိေသာ ဂုဏ္ရည္တစ္ခု ပါ၀င္သည္၊ “မဟာကရုဏာ”ဆုိသည္မွာ သတၱ၀ါအားလုံး၏ အပူကိုယ္စီ၊ အမႈကိုယ္စီရွိေန တတ္သည့္အၿဖစ္ကို သေဘာေပါက္ၿပီး သနားတတ္သည္ကို ေခၚသည္၊၊ “ဒီလူေတာ့ၿဖင့္ သနားစရာ သတၱ၀ါေလးပါလား”ဟူ၍ ေတြးလိုက္မည္ဆုိလ်င္ သူ႔အေပၚတြင္ ရန္ၿငဳိးမ်ားကုန္ခမ္းၿပီး၊ မိမိေရာ ထုိသူပါ ေအးခ်မ္းၿပီး၊ စိတ္လက္ေပါ့ပါးလာပါေတာ့သည္၊၊
“ေမ့ၿပစ္လိုက္ပါ”
ရန္ၿငဳိးေၿဖာက္ရန္ တတိယနည္းသည္ စိတ္နာဖြယ္၊ မေက်နပ္ခ်က္မ်ားကို ေမ့ၿပစ္လုိက္ဖုိ႔ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ လူသည္ ရံခါမ်ားစြာတြင္ အေပ်ာ္ကိုေတြးသင့္သည့္အစား နာၾကည္းဖြယ္၊ မေက်နပ္ခ်က္မ်ားကုိ ထပ္ကာထပ္ကာ ေတြးေတာေနတတ္သည့္အတြက္ နာၾကည္းဖြယ္ ေသးေသးသည္ အၾကီးၾကီးၿဖစ္ လာရသည္၊ မေက်နပ္ခ်က္ေသးေသးေလးသည္ မေက်နပ္ခ်က္ၾကီးၾကီး ၿဖစ္လာရသည္၊၊ သဘာ၀နိ ယာမပုံစံသည္ ထပ္တလဲလဲၿပဳလုပ္၊ ၾကံစည္၊ ေတြးေတာလ်င္ အေသးက အၾကီးၿဖစ္လာတတ္သည္မွာ အေကာင္းဖက္တြင္မွ မဟုက္၊ အဆုိးဖက္တြင္လည္း နည္းတူပင္ၿဖစ္သည္၊၊
ထူးဆန္းသည္မွာ-လူတစ္ေယာက္ကို အခ်ိန္တုိင္းသတိရေနၿခင္းသည္ ဘယ္လုိေၾကာင့္နည္းဟုေမးလ်င္၊ အေၿဖက အရွင္းကေလးပင္ ၿဖစ္သည္၊ ခ်စ္ေနေသး၍ ၿဖစ္သည္ဟူ၍ ၿဖစ္သည္၊၊ သံေယာဇဥ္ မကုန္ေသး၍ဟုလည္း ဆုိလိုကဆုိႏုိင္သည္၊၊ မိမိစိတ္ကို မသုံးသပ္ႏုိင္၍သာ မသိၿခင္းၿဖစ္သည္၊၊
ဘ၀တြင္ၿဖစ္ခဲ့သမွ်ကို အလြယ္ေလးႏွင့္ ေမ့လိုက္လုိ႔ရသလားဟု ေမးလ်င္၊ ရသည္ဟုပင္ ေၿဖရမည္၊၊ လူစိတ္သည္ မေလ့က်င့္၍သာ လိုခ်င္သည့္အေၿခအေန မၿဖစ္ေသးၿခင္း ၿဖစ္သည္၊ လုပ္ယူလ်င္ မရသည့္အရာဟူ၍ မရွိသေလာက္မွ် ရွားပါသည္၊၊ “ေမ့ၿပစ္ၿခင္း”ဟူရာတြင္လည္း ကိုယ့္ရင္ထဲတြင္ သူ ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဘာကိုမွေၿခရာခ်န္မထားေတာ့ၿခင္းကို ဆုိလိုပါသည္၊၊ ရင္ႏွင့္ ႏွလုံးသားဟူသည္က လည္း ေၿခရာမ်ားမ်ားထင္ေနလ်င္ ရႈပ္ေထြးတတ္သည့္ သဘာ၀ရွိၿပန္သည္၊၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏွလုံးသားရင္ၿပင္ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္ေစရန္ မုန္းေမ့ဖြယ္၊ နာၾကည္းဖြယ္ရာမ်ားကို ေမ့လိုက္လ်င္ ရန္ၿငဳိးလည္းထားေနဖြယ္ မလိုေတာ့ေသာေၾကာင့္ ေအးခ်မ္းသည့္ ဘ၀ကိုပုိင္ဆုိင္ရေတာ့သည္၊၊
“သူ႔အေၾကာင္းႏွင့္သူ ရွိပါေစေတာ့”
တကယ္ေတာ့ “ကမၼနိယာမ”ဟူသည္မွာ တစ္ပါးသူေၾကာင့္ တစ္စုံတစ္ခု ၿဖစ္သည္ဟူ၍ မရွိေပ၊ မိမိကိုယ္တုိင္၏ အၿပဳအမူေၾကာင့္သာ အေကာင္းႏွင့္အဆုိးတုိ႔ ၿဖစ္ရသည္ကို ပညာပါပါၿဖင့္ သိမွတ္ရမည္၊၊ ဤသို႔မသိလ်င္ တစ္ခုခုၿဖစ္လ်င္ ဟုိလူ႔ေၾကာင့္ သည္လူ႔ေၾကာင့္ဟု လႊဲခ်တတ္ၾကသည္၊၊ အမွန္မွာ ဟုိလူ သည္လူေၾကာင့္ၿဖစ္ရသည္ဟူ၍ မရွိဘဲ မိမိလုပ္ခဲ့သည္ကိုသာ မိမိၿပန္ရၿခင္း ၿဖစ္သည္၊၊ ဘ၀အက်ဳိး ေပးဆုိသည္မွာ သူ႔အေၾကာင္းႏွင့္သူ ၿဖစ္တတ္ၿပီး၊ ကိုယ့္အေၾကာင္းႏွင့္ ကိုယ္သာၿဖစ္ရပါသည္၊၊
လူဘ၀တြင္ မိမိစုိက္ပ်ဳိးသည့္အပင္မွ အပြင့္ အရြက္ အသီးကို မိမိစားရသည္မွာ သဘာ၀ပင္ ၿဖစ္သည္၊၊ ခက္သည္မွာ လူသားသည္ လွည့္ခ်က္တတ္သည့္အက်င့္ကို ေမြးရာပါ ပညာတစ္ခုအၿဖစ္တတ္လာ ၾကၿခင္းပင္ၿဖစ္သည္၊၊ အေကာင္းၿဖစ္လာလ်င္ ကိုယ့္ေၾကာင့္၊ မေကာင္းတာၿဖစ္လာလ်င္ သူမ်ား ေၾကာင့္ဟု လွည့္ခ်တတ္သည့္ ပညာကုိ မသင္ေပးရမဲ့၊ တကၠသိုလ္တက္စရာမလိုဘဲ တတ္လာသည့္ အၿမင့္စားသတၱ၀ါသည္ လူၿဖစ္သည္၊၊
လူတို႔သည္ “ကမၼနိယာမ”သေဘာအရ သူ႔အၿပဳအမူႏွင့္သူ သြားလာ က်င္လည္ေနရသည့္သတၱ၀ါ ၿဖစ္သည္၊၊ ၿပဳသမွ်ေကာင္းေမြ ဆုိးေမြကို လူတုိင္းမလြဲမေသြ ခံစားၾကရပါသည္၊၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မေကာင္း သည့္လူတေယာက္ကို မိမိကရန္ၿငဳိးထားၿပီး လက္စားေၿခေနလ်င္ မိမိသာ ကံတူအက်ဳိးေပးခံရေတာ့မည္၊ တစ္ဖက္သူမွာ မိမိေၾကာင့္ ဆုိးက်ဳိးကိုခံစားရမည္မဟုက္ဘဲ၊ သူ႔အၿပဳအမူအေလ်ာက္ သူခံစားရမည္ကို သိရေပမည္၊၊ ဤၿဖစ္စဥ္ကိုသာ မသိလ်င္ “သူမ်ားဓားခုပ္ရာကုိ လက္၀င္လ်ဳိသည္”ဆုိသည့္ ၿမန္မာစကားကဲ့သုိ႔ ၿဖစ္ေတာ့သည္၊၊
ထုိ႔သို႔မ်ားစြာေသာအေၾကာင္းမ်ားကို သေဘာက်ၿပီး၊ ရန္ၿပဳခဲ့ဘူးသူမ်ားကို ရန္ၿငဳိးထားေနမည့္အစား သူ႔အေၾကာင္းႏွင့္သူ၊ သူ႔အက်ဳိးေပးႏွင့္သူသာ ရွိပါေစေတာ့ဟု ႏွလုံးသြင္းႏုိင္မည္ဆုိလ်င္ မိမိစိတ္ ခ်မ္းသာၿပီး၊ ေအးၿငိမ္းသည့္ႏွလုံးသားကို အသက္သြင္းႏုိင္ပါမည္၊၊
“အလင္း စက္”စာဖတ္သူမ်ားသုိ႔ ရန္ၿငဳိးေၿဖနည္း(၅)မ်ဳိး စာတမ္းကိုေရးသားမႈ ဤတြင္ ၿပည့္စုံပါၿပီ၊ စာဖတ္သူမ်ား ေအးၿငိမ္းေသာ ဘ၀၊ သာယာေသာ ဘ၀၊ စိတ္လက္ေပါ့ပါးေသာ ဘ၀ကို အၿငဳိးေတး ကင္းစြာၿဖင့္ ရရွိၿဖတ္သန္းႏုိင္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵၿပဳလိုက္ပါသည္၊၊
အရွင္ေက၀လ(အလင္း စက္)
ဘာ၀နာ၀ိဟာရ-သီရိလကၤာ
(၂.၂.၂၀၁၁)
"ဘ၀ကို အလင္းေပးတဲ့ အလင္းစက္"
Wednesday, February 2, 2011
မ်က္ေၿဖ၊၊ ၊၊
Posted by အလင္း စက္ at 4:47 AM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
"အလင္းစက္"ဆိုက္တြင္ လစဥ္အလိုက္တင္ခဲ့ၿပီးသမွ် စာတမ္းႏွင့္၊ေဆာင္းပါးမ်ား ဖတ္ရႈရန္--
မေလးရွား ေရႊျမန္မာမ်ား၏ ပညာဒါန
ၿမန္မာ့အလွ ပုဂံေဒသ
ဆုေတာင္း၊၊
|
မယ္ေတာ္မာယာ အိပ္မက္ခန္း
ဘုရားအေလာင္းေတာ္
ေဂါ-ခရီးစဥ္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပုံမ်ား
ေလးတင္ခန္း
ယေသာဓရာႏွင့္ ထိမ္းၿမားခန္း
ဆံေတာ္ပယ္ခန္း
ဒုကၠရစရိယက်င့္ခန္း
သုဇာတာ ဃနာႏုိ႔ဆြမ္း
ဘုရားၿဖစ္ခန္း
Sri Lanka timezone
သီရိလကၤာ မဟာေဗာဓိပင္ အစစ္
ဓမၼစၾကၤာေဟာခန္း
သီရိလကၤာ မဟာေဗာဓိပင္ အစစ္
သီရိလကၤာ မဟာေဗာဓိပင္ အစစ္
ရာဟုလာအေမြေတာင္းခန္း
moon stone
Alms contribution bowl for monks
Srilanka Arts
မဟာေစတီ၊ သီရိလကၤာ၊
သီဟုိဠ္-စြယ္ေတာ္
စြယ္ေတာ္စစ္ (သီရိလကၤာ)
ၿမန္မာ-ၿပကၡဒိန္
Srilanka Arts
Srilanka Arts
mountain inscription
Srilanka Arts
Srilanka Arts
Srilanka Pagoda Style
about 2000 years ago,Srilanka
To get Myanmar Font
ကလ်ာဏီေက်ာက္စာ(သီရိလကၤာ)
မဟာေစတီ၊ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊
My Motto
လိုခ်င္တာ ရေအာင္ လုပ္၊၊ ဒါပဲရွိတယ္၊ဆုမေတာင္းနဲ႔၊ အကူညီ မေတာင္းနဲ႔၊၊ It is my motto.
view
ၿမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေသာ မဟာေဗာဓိပင္(အစစ္)
စြယ္ေတာ္တုိက္
စြယ္ေတာ္တုိက္ခန္း
Shwetigon Pagoda
borobudur in indonesia
THINKING
ပန္းခ်ီမ်ား ခံစားၾကည့္ပါ
ပတၱၿမားေရႊဂူ
ၿပစ္မရွိ ၿပစ္ရွာ။
လမင္းကိုေခြးေဟာင္လို႔
ေရႊလေရာင္ ေၿပာင္မပ်က္တယ္
ထြန္းလ်က္ပင္သာ။
ၿမေရႊဂူ ပတၱၿမားကိုလ၊
၀က္မ်ားက ၿငဴစူစြာ
ညြန္႔လူးကာတိုက္နဲ႔။
ပြတ္ေလေလ၊
ဂူေရႊမွာ အေရာင္ထြက္တယ္၊
ေရွးကထက္ကဲ။ ၊၊
(မန္လည္ဆရာေတာ္)
လမင္းကိုေခြးေဟာင္လို႔
ေရႊလေရာင္ ေၿပာင္မပ်က္တယ္
ထြန္းလ်က္ပင္သာ။
ၿမေရႊဂူ ပတၱၿမားကိုလ၊
၀က္မ်ားက ၿငဴစူစြာ
ညြန္႔လူးကာတိုက္နဲ႔။
ပြတ္ေလေလ၊
ဂူေရႊမွာ အေရာင္ထြက္တယ္၊
ေရွးကထက္ကဲ။ ၊၊
(မန္လည္ဆရာေတာ္)
သီတဂူသိမ္ေတာ္
ဖြားေတာ္မူပုံ
သစ္ပင္
|
"အလင္းစက္"သို
အရွင္ေက၀လ(အလင္းစက္)သည္ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊ မကုဋာရာမၿမန္မာ ေက်ာင္းတုိက္ၾကီးတြင္ သီတင္းသုံးလ်က္-
University of Kelaniya ႏွင့္၊
Buddhist and Pali University of Sri Lanka-တုိ႔တြင္ ပညာသင္ၾကားလ်က္ရွိပါသည္၊၊
အလင္းစက္အရွင္ႏွင့္ ဗုဒၶစာေပမ်ား၊ အေထြေထြသိလိုသည္မ်ား အၾကံၿပဳ ေဆြးေႏြးလိုပါက ေအာက္ပါအီးေမးမွ ေမးၿမန္း၊ အၾကံၿပဳ၊ ေဆြးေႏြးႏုိင္ပါ သည္၊၊
"အလင္းစက္"ဆုိက္တြင္ ေရးသားတင္သမွ်ကုိ ေ၀ဖန္အၾကံၿပဳ၊ အမွားေထာက္ၿပလ်င္လည္း "အလင္းစက္အရွင္"မွ ေက်းဇူးတင္မည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ပညာၿဖင့္ ဘ၀ကို အလွဆင္ႏုိင္သူမ်ားၿဖစ္ၾကပါေစ၊၊
Email- ashinkevala01@gmail.com
Ashin kevala
Makutarama Myanmar Temple,
Dematagoda road, No-284, Colombo-09, Sri Lanka country.
Ph: +94 757 199 820/ +94 758 083 916
အသားထြင္းပန္းခ်ီ(သီရိလကၤာ)
Open Air Theatre
ေစတီပါဒေတာင္
ေရွးေဟာင္းေစာင္းတန္း(သီရိလကၤာ)
ၿမန္မာ စံေတာ္ခ်ိန္
သင္ေသသြားေသာ္
ဪ လူ႕ျပည္ေလာက
လူ႕ဘဝကား
အိုရ နာရ ေသရဦးမည္
မွန္ေပသည္တည္႕ ။
သို႕တျပီးကား
သင္ေသသြားေသာ္
သင္ဖြားေသာေျမ
သင္တို႕ေျမသည္
အေျခတိုးျမႇင့္
က်န္ေကာင္းသင့္၏ ။
သင္၏ မ်ိဳးသား
စာစကားလည္း
ၾကီးပြါးတက္ျမင့္
က်န္ေကာင္းသင့္၏ ။
သင္ဦးခ်၍
အမွ်ေဝရာ
ေစတီသာႏွင့္
သစၥာအေရာင္
ဉာဏ္တန္ေဆာင္လည္း
ေျပာင္လ်က္ ဝင္းလ်က္
က်န္ေစတည္း ။
ေဇာ္ဂ်ီ (ဒီဇင္ဘာ ၁၉၃၅)
ေလ့လာသူမ်ား
Yapahuwa
ၾကည့္သင့္ေသာ ဆုိက္မ်ား
- Sitagu Web-Page
- Burma meditation center for foreigners
- ဦးကုမာရ စာအုပ္စင္
- Oliver dhamma
- ေမာကၡပညာေရး မဂၢဇင္း
- ဆရာေတာ္ ဦးသီရိႏၵ၏ ဆြမ္းအလွဴ ဗြီဒီယုိမွတ္တမ္း-၂
- ဆရာေတာ္ ဦးသီရိႏၵ၏ ေန႔ဆြမ္းအလွဴ ဗြီဒီယုိမွတ္တမ္း
- ဆရာေတာ္ ဦးသိရိႏၵ၏ ဆြမ္းအလွဴဓာတ္ပုံမွတ္တမ္း
- အိပ္မက္လႈိင္းစာအုပ္တုိက္
- စကား၀ါေၿမစာၾကည့္တုိက္
- ေရွးၿမန္မာ
- Burmeseclassic(movies, songs, and news)
- ten basics of meritorious action(book)
- တရားေတာ္မ်ား ေဒါင္းေလာ့လုပ္ရန္
- ႏုိင္ငံအသီးသီးမွ ၿမန္မာေက်ာင္းတုိက္မ်ား
- ၿမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ
- Nibbana.net
- Myanmar Ebooks
- မဂၤလာသတင္းစဥ္
- ဦးေကလာသ၏ ဓမၼအေျဖစာတမ္းမ်ား
- ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ၾကီး
- ကဗ်ာ၀ါသနာရွင္မ်ားအတြက္-ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာစုစည္းမႈ
- သီတဂူဆရာေတာ္၏ တရားေတာ္မ်ား နာယူရန္
- What a Buddha Taught net
- What the Buddha Taught
- Tipitaka quotation
- ဓမၼပဒပါဠိ+English
- Dictionary of Pali Proper names
- Paccuppan Kamma Vada books
- Pitaka knowledge into English
- တိပိဋက ၿမန္မာၿပန္
- ပီနန္ေက်ာင္းၾကီး
- ဦးပုည၀ံသ
- မနာပဒါယီဆရာေတာ္
- Sitagu Star
- သဒၶမၼရံသီတရားေတာ္မ်ားနာယူရန္
- ဓမၼဥယ်ာဥ္ဆရာေတာ္
- ဆဌမူ တိပိဋကပါဠိေတာ္
- ျမန္မာျပန္ တိပိဋက
- A study of the Concept of the Paccekabuddha by Ria Kloppenborg
- B.P.U. university in Srilanka
- ေဒါက္တာနႏၵမာလာ.အဘိဓမၼာပို႔ခ်ခ်က္မ်ား
- Abhidhamma in Practice(book)
- ေဒါက္တာ ေရ၀တဓမၼ စာအုပ္
- ၿမန္မာသတ္ပုံက်မ္း
- စြယ္ေတာ္ဆုိက္(သီရိလကၤာ)
- ယဥ္သင္းအိ တရားဆုိက္
- ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ)
- B.P.S.Publication
- Tipitaka Atthakatha in Sinhala
- Tipitaka Pali in Sinhala
- Dhamma Download
- "အလင္းစက္"မိသားစုကမၻာ
- ဦးကုသလသာမိ
- ဦးသီလာနႏၵ၏ အဘိဓမၼာပုိ႔ခ်ခ်က္မ်ား
- ပရိတ္ၾကီး(၁၁)သုတ္
- မုိးကုတ္၀ိပႆနာေလ့လာ၊ နာယူလုိသူအမ်ားအတြက္
- စြယ္ေတာ္တုိက္(သီရိလကၤာ)
- မီးၿပတုိက္
- Light of Buddha Dhamma foundation
- English Dhamma
- Eleven Media Group
- Top side 50
- ခ်ယ္ရီၿမဳိ႔ေတာ္စာအုပ္စဥ္
- Dhamma Ebooks
- English learning
- ၿမန္မာ တရား၊ ရုပ္ရွင္၊
မ်က္ေၿဖ၊၊ ၊၊
သူတည္းတစ္ေယာက္၊ ေကာင္းဖုိ႔ေရာက္မူ၊ သူတစ္ေယာက္မွာ၊ ပ်က္လင့္ကာသာ၊ ဓမၼတာတည္း၊၊
ေရႊအိမ္နန္းႏွင့္၊ ၾကငွန္းလည္းခံ၊ မတ္ေပါင္းရံလွ်က္၊ ေပ်ာ္စံရိပ္ၿငိမ္၊ စည္းစိမ္မကြာ၊ မင္းခ်မ္းသာကား၊ သမုဒၵရာ၊ ေရမ်က္ႏွာထက္၊ ခဏတက္သည့္၊ ေရပြက္ပမာ၊ တစ္သက္လွ်ာတည္း၊၊
ၾကင္နာသနား၊ ငါ့အားမသတ္၊ ယၡဳလႊတ္လည္း၊ မလြတ္ၾကမၼာ၊ လူတကာတုိ႔၊ ခႏၶာခုိင္ၾကည္၊ အတည္မၿမဲ၊ ေဖာက္လြဲတတ္သည္၊ မခြ်တ္စသာ၊ သတၱ၀ါတည္း၊၊
ရွိခိုးအကြ်န္၊ ပန္ခဲ့တုန္၏၊ ခိုက္ၾကဳံ၀ိပါက္၊ သံသာစက္၌၊ ၾကဳိက္လက္တြန္မူ၊ တုံ႔မယူလုိ၊ သခင္မြန္ကို၊ ခ်န္ဘိစင္စစ္၊ အၿပစ္မဲ့ေရး၊ ခြင့္လ်င္ေပးသည္၊ ေသြးသည္အနိစၥာ၊ ငါးခႏၶာတည္း၊၊ ၊၊
(အနႏၵသူရိယ)
ေရႊအိမ္နန္းႏွင့္၊ ၾကငွန္းလည္းခံ၊ မတ္ေပါင္းရံလွ်က္၊ ေပ်ာ္စံရိပ္ၿငိမ္၊ စည္းစိမ္မကြာ၊ မင္းခ်မ္းသာကား၊ သမုဒၵရာ၊ ေရမ်က္ႏွာထက္၊ ခဏတက္သည့္၊ ေရပြက္ပမာ၊ တစ္သက္လွ်ာတည္း၊၊
ၾကင္နာသနား၊ ငါ့အားမသတ္၊ ယၡဳလႊတ္လည္း၊ မလြတ္ၾကမၼာ၊ လူတကာတုိ႔၊ ခႏၶာခုိင္ၾကည္၊ အတည္မၿမဲ၊ ေဖာက္လြဲတတ္သည္၊ မခြ်တ္စသာ၊ သတၱ၀ါတည္း၊၊
ရွိခိုးအကြ်န္၊ ပန္ခဲ့တုန္၏၊ ခိုက္ၾကဳံ၀ိပါက္၊ သံသာစက္၌၊ ၾကဳိက္လက္တြန္မူ၊ တုံ႔မယူလုိ၊ သခင္မြန္ကို၊ ခ်န္ဘိစင္စစ္၊ အၿပစ္မဲ့ေရး၊ ခြင့္လ်င္ေပးသည္၊ ေသြးသည္အနိစၥာ၊ ငါးခႏၶာတည္း၊၊ ၊၊
(အနႏၵသူရိယ)
အမ်ိဳးအစား
- article (33)
- myanmar books (1)
- notes (2)
- poem (3)
စာမွတ္စု
|
Followers
အေတြး
Arts
Arts
ancient India at the time of the Buddha
room library
အလင္း စက္
အလင္း စက္- စာအုပ္စဥ္
+ ေပထက္အကၡရာတင္ ေနာက္က်ေပမယ့္
+ ဘာသာၾကီးေလးခုအႏွစ္သာရ
+ သဂၤါယနာ
+ သူငယ္ခ်င္းလုိပဲဆက္၍ေခၚမည္ ခုိင္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ Ashin Mahakassapa
+ Ashin Ananda
+ မုိးနဲ႔ ေၿမ
+ Nibbana and Theravada perpective,Dr,Dhammapiya
+ နိဗၺာန္ (ေဒါက္တာမၼပီယ)
1 .Ph,D Thesis by Dr.Dhammasami
2 .Dr.Dhammasami
3 .Dr.Dhammasi
4 .Dr.Dhammasami
5 .Dr.Dhammasami
6 .Dr.Dhammasami
7 .Dr.Dhammasami
8 .Dr.Dhammasami
9 .Dr.Dhammasami
+ ၀ိသုဒၶိမဂ္ၿမန္မာၿပန္ (မဟာစည္)
+ ၾသကာသဋီကာ
+ ၀ိဇၨာမဂၢဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ နိဗၺာန္ (ပါရဂူ)
+ ကစၥည္းသဒၵါၾကီး (အဂၤလိပ္ဘာသာၿပန္)
+ Getting Ph.D
+ တိပိဋကလမ္းညြန္ (ဦးကိုေလး)
+ King Asoka and Buddhism
+ ၿမန္မာစာေပတုိက္ပြဲၾကီးမ်ား အေၾကာင္း (ေမၿမဳိ႔ မုိးၾကည္)
+ Pali Roots in Saddaniti (Dr.Silananda)
+ 2.Pali Roots in Saddaniti (Dr.Silananda)
+ လြမ္း (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ လြမ္းေတးမဆုံးေစႏွင့္ ေစာနန္းသခင္ (တကၠသိုလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ မုိးည အိပ္မက္ၿမဴ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ကဗ်ာ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ညီမေလးရယ္ စုိးရိမ္မိတယ္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ေႏြကႏၱာဦး (တကၠသိုလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ မုိးေတြရြာမွၿဖင့္လ်င္ကြယ္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ေမာင့္ဘ၀ ညအလားကြယ္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
တန္ခူးေလႏွင့္ေလ်ာေတာ့သည္(တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ေယာမင္းၾကီး ဦးဘုိးလႈိင္ အတၳဳပၸတၱိႏွင့္၊ ရာဇာဓမၼသဂၤဟက်မ္း
+ ႏွင့္ေငြ႔တေထာင့္ မုိးတေမွာင့္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ၀သန္ေလခ်ိန္ မွန္ကူး (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ကဗ်ာဆရာ၏ ရိုးေၿဖာင့္မႈ (ဒဂုံတာယာ)
+ History of Srilanka
+ ပါရမီဒီပနီ(လယ္တီ)
+ သမၼာဒိဌိဒီပနီ(လယ္တီ)
+ ဥတၱမပုရိသဒီပနီ(လယ္တီ)
+ ဗုဒၶအံေတာ္သမုိင္း
+ တင္မုိးအမွတ္တရ
+ နိယာမဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ ဗုဒၶဘာသာအႏုပညာ(တုိက္စုိး)
+ ေမတၱသုတ္(ဦးသုခ)
+ Abhidhamma Research Study(Nyanaponika)
+ ၿမတ္ဗုဒၶေဒသနာ(ဦးကိုေလး)
+ ၿမတ္ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူရာ မဇၹ်ိမေဒသ(U kelasa)
ညီေတာ္အာနႏၵာ၏ ဘ၀တသက္တာမွတ္တမ္း.ဒုတြဲ
+ ငါးရာ့ငါးဆယ္အႏွစ္ခ်ဳပ္(ဦးေအာင္ညြန္႔၀င္း)
+ ပါဠိစာေပ သမုိင္း(ေဒၚအုန္း)
+ ကိုရမ္က်မ္း
+ ၃၇ မင္း(ဦးဖုိးက်ား)
+ ေဗာဇၹ်င္ခုႏွစ္ပါးတရာေတာ္(သေၿပကန္ဆရာေတာ္)
+ သေၿပညဳိ(မင္းသု၀ဏ္)
1. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္(ဦးသီလာနႏၵ)
+ Abhidhammasamuccaya by Asanga (Walpola Rahula)
+ Kusala in Canon and Commentary
+ Writing Thesis(24.9.2010)
+ A study of Moegoke meditation method
+ Research Project,how to write it
+ Patthanuddesadipani
+ Roots,good and evil
+ Dhamma Theory(Y.Karunarasa)
+ Molecular cousciousness of Theravada
+ နိဗၺာနဒီပနီ
+ အနတၱဒီပနီ
+ အာနာပါနဒီပနီ
+ ဥေရာပဒီပနီ
+ ၀ိပႆနာဒီပနီ
+ စတုသစၥဒီပနီ
+ လကၡဏဒီပနီ
+ နိဗၺာန္အေမးေၿဖဒီပနီ
+ လယ္တီတရားေဟာ
+ ေဗာဓိပကၡိယဒီပနီ
+ သရဏဂုဏ္၀ိနိစၦယ
+ ဘာ၀နာဒီပနီ
+ Mudita(Nyanamolika)
+ The Buddha and his Teaching
+ Process of consciousness and matter in Abhidhamma(Dr.Revatadhamma)
+ Scientific Base of Consciousness of Abhidhamma
+ Woman in the Modern Society
+ သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္(English)
+ Rupa in Abhidhamma
+ Process of consciousness and matter(Dr.Revatadhamma)
+ ၀ိမုတၱိမဂၢပါဠိ
+ Samatha and Vipassana in Theravada Abhidhamma
+ Study of Meditation
+ Mindfulness in Pali Nikaya
+ Mission Accomplishment
+ Two Truth in Abhidhamma
+ Unanswered Quesions (Dr.Karunarasa)
+ Kusala in Pali Canon
+ Including Reflecting
+ Analysis of Punna and Kusala in Pali Nikaya
+ History of Mindfulness in Mahasatipatthana Sutta
+ Manual of Abhidhamma
+ A study of Meditation Method
+ Milinda Panha(Manava)
+ What the Buddha believe
+ Bhikkhuni Sasana
+ Sanskrit English Dictionary
+ Venerable Ananda
+ A study of Mahasatipatthana Sutta on meditation technique By Dr.Asacha
+ The socia-political dimensions of Theravada Buddhism By Dr.Indaka
+ ၁၂ လရာသီ ပြဲေတာ္မ်ားအေၾကာင္း(ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္)
+ အရိပ္(မစႏၵာ)
+ ပါဠိစာေပ
+ the guide of Vipassana
+ Vedananupassa
+ သုေတသန သရုပ္ၿပအဘိဓာန္(ဗ်ာပုံတိုက္သစ္ ဆရာေတာ္)
+ ၿမန္မာၿပည္မွ ေဒါက္တာဘြဲ႔သံဃာေတာ္မ်ား စာရင္း(ေဒါက္တာနႏၵက)
+ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ တဘ၀သံသရာ(ဦးေဃာသိတ)
+ The notion of Ditthi in Theravada Buddhism
+ Hand book of Pali literature(Hinnuber)
+ Causality.Central Philosophy of Buddhism
+ myanmar religion
+ metaphor and literalism by Soonil Hwang
+ Sammasati by Ven P.A.Payutto
+ ဗုဒၶဘာသာအေထြေထြဗဟုသုတ(ဦးခ်စ္ေမာင္(စိႏၱာမဏိ)
+ origin of buddhist meditation by Alexander wynne
+ the theravada polity of Burma by John.H. Badgley
+ Rebirth and Gandhabba by Steffens
+ Major World Religions by Lloyd Ridgeon
+ Therigatha:Women in the footsteps of the Buddha by Kathryn R.Blackstone
+ အာနာပါနဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ ဒါနာဒိဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ ေထရာ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ(ဦးဧသက)
+ ပရိတ္(၁၁)သုတ္၊ ပါဠိ+ၿမန္မာ
+ ေရွးေဟာင္း ၿမန္မာေက်ာက္စာမ်ား-ဒုတြဲ(ဦးၿငိမ္းေမာင္)
+ စာၾကည့္တုိက္ႏွင့္ သုတမယစာေစာင္
+ ရာဇကုမာရ္
+ ၿမစ္တုိ႔၏ မာယာ(ဂ်ဴး)
+ ႏုိင္ငံၿခားကဗ်ာ ခံစားမႈ(ေမာင္သာႏုိး)
+ ရွင္ေစာပု(ခ်စ္ဦးညဳိ)
+ ဘ၀ခရီးသည္(ပါရဂူ)
+ ပါးစပ္ရာဇ၀င္(ေမွာ္ပီဆရာသိမ္း)
+ စာေရးၿခင္း အတတ္ပညာ(ၿမသန္းတင့္)
+ ၿမန္မာေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာမ်ား(ဦးၿငိမ္းေမာင္)
+ ရာဇာဓိရာဇ္အေရးေတာ္ပုံ(Dr.ႏုိင္ပန္းလွ USA)
+ Buddhism in myanmar by roger bischoff
+ သားေတာ္ရာဟုလာ(ပါရဂူ)
+ ပထမၿမန္မာစာေရးဆရာၾကီးမ်ား(မင္းယုေ၀)
+ မွန္နန္းရာဇ၀င္-အဂၤလိပ္ဘာသာၿပန္
+ သီရိလကၤာဗုဒၶဘာသာသမုိင္း(ဦးေကလာသ)
ME
အလင္း စက္စာအုပ္စဥ္(၂)
3. လူေသလူၿဖစ္၀ါဒါႏု၀ါဒါ ၀ိနိစၧယ (သာသနာေရး ဦးစီးဌာန)
4. ပါဠိစာေပသမုိင္း (မုိင္းခုိင္းၿမိဳ႔စားၾကီး)
5. အိႏၵိယသာသနာသမုိင္း (ဦးၿမင့္ေဆြ)
6. ရာဇကုမာရ (ခ်စ္ဦးညဳိ)
7. ၿမန္မာတုိ႔၏ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ ကိုယ္က်င့္တရား (ေဒၚစြမ္းၾကည္၊ ဘြဲ႔ယူက်မ္းစာ)
8. ၿမန္မာဆုိတာ (ေဒါက္တာသန္းထြန္း)
9. ရာဇာႏွင့္သာသနာ (ပါရဂူ)
10. ဗုဒၶဓမၼအႏွစ္ခ်ဳပ္ (ဦးေကလာသ)
11. သစၥာရွာဖုိ႔ ၿမင္းစီးသူ (ေက်ာ္၀င္း)
12. ဘ၀ခရီးသည္(ပါရဂူ)
13. ေယာနသန္ဇင္ေယာ္()
14. ရင္သားကင္ဆာသုေတသန(ပါေမာကၡ မင္းဓာတု)
15. ကမၻာေက်ာ္၀တၳဳတုိမ်ားႏွင့္ တက္တုိး၏ရွင္းၿပခ်က္
16. ဥေရာပယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာမိတ္ဆက္(ခင္မ်ဳိးခ်စ္)
17. ႏြမ္းလ်အိမ္အၿပန္(ၾကည္ေအး)
18. အေမြ(ေအာင္သင္း)
19. ၿမန္မာ့မဟာဂီတ(လူထုေဒၚအမာ)
20. ၿမန္မာစာ ၿမန္မာမႈကိုၿပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခဲ့ၾကသူမ်ား
21. ဂ်ဴး၏၀တၳဳတုိ ၃၆ပုဒ္
22. ကန္႔ကူလက္လွည္(ေအာင္သင္း)
23. စာေပသမုိင္း ပုဂၢဳိလ္ေရးအေတြးအၿမင္မ်ား(ေမာင္ေဇယ်ာ)
24. Pali commentarial Literature
25. A history of Pali Literature
26. သေၿပညဳိ(မင္းသု၀ဏ္)
27. ပါဠိစာေပသမုိင္း(ေမဘယ္)
28. ၿမန္မာ၀တၳဳတို ၁၀၀
29. Theravada exegetical literature,Atthakatha and Tika
30. အၾကဳိက္ဆုံး၀တၳဳတုိမ်ား
31. အမၺပါလီ(ပါရဂူ)
32. ပိေတာက္ေၿမေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္
33. ပန္းၿမဳိင္လယ္က ဥယ်ာဥ္မွဴး
34. စိမ္းေနအုံးမည့္ ကြ်န္ေတာ့္ေၿမ
35. စစ္တကၠသိုလ္ေရႊရတုမဂၢဇင္း
36. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပုိ႔ခ်ခ်က္-2- ဦးသီလာနႏၵ
37. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္-၃- ဦးသီလာနႏၵ
38. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္-၄- ဦးသီလာနႏၵ
39. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္-5- ဦးသီလာနႏၵ
40. 2009 ပညာသင္ႏွစ္တြင္၊ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊ ေကလနိယတကၠသိုလ္မွ Master of Arts=မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႔ ခံယူၾကမည့္ၿမန္မာသံဃာေတာ္မ်ား ဘြဲ႔ယူအခန္းအနား
41-မဟာဂီတ(လူထုေဒၚအမာ)
2 comments:
အႏွစ္သာရရွိတဲ့ပိုစ့္ေလးပါပဲ..
ကူးယူသြားပါတယ္..
ေက်းဇူးပါ..
စာသားေလးေတြမွာမွတ္သားစရာေလးေတြပါပဲ
လင့္ခ္ခ်ိတ္ခြင့္ျပဳပါ :)
Post a Comment