ဗုဒၶ“အဘိဓမၼာ”သည္ သဘာ၀ေတာေတာင္၊ ေရေၿမ၊ မုိးေကာင္းကင္ႏွင့္၊ လူသားတစ္ဦးၿခင္း၏ ကုိယ္ကာယ ဖြဲ႔စည္းပုံ၊ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာဖြဲ႔စည္း တည္ေဆာက္ထားပုံမ်ားကိုၿပဆိုသည့္ ပိဋကတ္ၿဖစ္ပါသည္၊၊
ဗုဒၶအဘိဓမၼာတြင္ ေဟတု=ဟိတ္ (၆)မ်ဳိးရွိေၾကာင္း ေလ့လာရပါသည္၊၊
(၁) ေလာဘဟိတ္၊
(၂) ေဒါသဟိတ္၊
(၃) ေမာဟဟိတ္၊
(၄) အေလာဘဟိတ္၊
(၅) အေဒါသဟိတ္၊
(၆) အေမာဟဟိတ္တုိ႔ ၿဖစ္ပါသည္၊၊
ပ႒ာန္း(၂၄)ပစၥည္းတြင္ “ေဟတု ပစၥေယာ”ဆုိသည္မွာ အထက္ပါဟိတ္ေၿခာက္မ်ဳိးကို ဆုိလုိပါသည္၊၊ လူသား၏ဘ၀ကုိ ဟိတ္ေၿခာက္မ်ဳိးတုိ႔က ပုံေဖာ္သည္ကုိ “ေဟတုပစၥေယာ”ဟူ၍ မွတ္ယူရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊
“ေဟတု”ဟူေသာ ပါဠိေ၀ါဟာရစကားလုံးကို ၿမန္မာလို ဘာသာၿပန္ရန္ခက္ခဲေသာေၾကာင့္ ေရွးၿမန္မာ ပညာရွိတုိ႔က ပါဠိစကားလုံးကိုပင္ အသြင္ေၿပာင္း၍ “ဟိတ္”ဟူ၍သုံးႏႈံးခဲ့ၾကပါသည္၊၊
ၿမန္မာစကားတြင္ လူတစ္ေယာက္ကို “ဒီလူဟိတ္ၾကီးသည္၊ ဟန္ၾကီးသည္၊ ယၡဳေခတ္- ပဲမ်ားသည္”ဟု ေၿပာဆုိေနၾကသည္မွာ "ေဟတု"ဟူေသာ ပါဠိစကားလုံးကို ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးၿဖင့္ သုံးစြဲေနၾကၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္၊၊
“ေဟတု”ဟူေသာ မူလပါဠိစကားလုံး၏ အနက္အဓိပၸါယ္မွာ “အေၾကာင္း”ဟူ၍ အနက္ေကာက္ရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ အက်ဳိးတစ္စုံတရာၿဖစ္ေပၚေစရန္ၿပဳေပးသည့္ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကုိ “ေဟတု”ဟူ၍ ေခၚဆုိရပါသည္၊၊ အက်ဳိးဆိုရာတြင္ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားအားလုံးႏွင့္၊ ဆုိးက်ဳိးမ်ားအားလုံးတုိ႔ ပါ၀င္ပါသည္၊၊
လူသား၏ပင္ကုိယ္သဘာ၀သည္ ေလာဘဟိတ္၊ ေဒါသဟိတ္၊ ေမာဟဟိတ္အေၿခခံၾကီးေလ့ရွိေၾကာင္း စာေပက်န္းဂန္အသီးသီးတြင္ ေဖာ္ၿပပါရွိသည္၊၊
"ေလာဘဟိတ္" ၾကီးၿခင္းတြင္အေၿခတည္၍ လူသားသည္ရႏုိင္သမွ်ႏွင့္၊ မရႏုိင္သမွ်ကိုပါ လုိခ်င္သည္၊၊ "ေဒါသဟိတ္" ၾကီးသၿဖင့္ တုိက္ခိုက္ၿဖက္ဆီး၊ ရန္ၿပဳလုိသည္၊၊ "ေမာဟဟိတ္" ၾကီးသၿဖင့္ တကယ့္သဘာ၀တရားတုိ႔၏ အစစ္အမွန္သေဘာကုိ မသိႏုိင္ၿဖစ္ရသည္၊၊ (ပညာမတတ္ၿဖစ္ရသည္၊၊)
ဆန္႔က်င္ဘက္စြမ္းအားစုအေနၿဖင့္ ေလာဘဟိတ္ကုိဖိႏွိပ္ႏုိင္ေသာအခါ “အေလာဘဟိတ္” ၿဖစ္ေပၚ လာရသည္၊၊ ေဒါသဟိတ္ကိုဖိႏွိပ္ႏုိင္ေသာအခါ“အေဒါသဟိတ္”ဟူ၍ ၿဖစ္ေပၚလာရသည္၊၊ ေမာဟဟိတ္ကို ဖိႏွိပ္ႏုိင္ေသာအခါ “အေမာဟဟိတ္”ဟူ၍ၿဖစ္ေပၚလာရ ပါသည္၊၊
“အေလာဘဟိတ္”လူသား၏ ႏွလုံးသားတြင္အေၿခတည္လာေသာအခါ တစ္ပါးသူကုိ ကူညီလုိစိတ္မ်ား၊ ေစာင့္ေရွာက္လုိစိတ္မ်ား၊ အလွဴေပးလုိစိတ္မ်ားေပၚထြက္လာရသည္၊၊
“အေဒါသဟိတ္”လူသား၏ႏွလုံးသားတြင္ ၿဖစ္ေပၚလာေသာအခါ လူတုိင္းအေပၚတြင္ ေလးစားလာသည္၊ ၿမတ္ႏုိးလာသည္၊ တန္ဖုိးထားလာသည္၊ ခ်စ္ခင္လာရပါသည္၊၊
“အေမာဟဟိတ္”လူသား၏ ႏွလုံးသားတြင္အေၿခတည္လာေသာအခါ ေလာကႏွင့္၊ ဘ၀တြင္ၿဖစ္ေပၚေနေသာ၊ ေရြ႔ရွားေနေသာ သဘာ၀တရားတုိ႔၏ အေသးစိတ္သဘာ၀ကို သိလာရသည္၊၊ သဘာ၀ကုိ အမွန္တုိင္းၿမင္လာေသာအခါ ပညာဟူ၍ၿဖစ္လာရပါသည္၊၊
အထက္တြင္ေဆြးေႏြးခဲ့သည္မွာ ဗုဒၶအဘိဓမၼာမွ ဟိတ္ေၿခာက္မ်ဳိး ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ဟိတ္ေၿခာက္မ်ဳိးတြင္ လုိလားဖြယ္ဟိတ္သုံးမ်ဳိးႏွင့္၊ မလိုလားအပ္ဖြယ္ဟိတ္သုံးမ်ဳိးေပါင္းစပ္ထားသည္ကုိ သတိၿပဳမိမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္တြင္ “ေလာဘဟိတ္”တစ္ခုၿဖစ္ေပၚသည္ႏွင့္ ေဒါသဟိတ္ႏွင့္ ေမာဟဟိတ္တုိ႔သည္လည္း အတူတကြၿဖစ္ေပၚလာရပါသည္၊၊ “အေလာဘဟိတ္”ၿဖစ္ေပၚသည္ႏွင့္ အေဒါသဟိတ္ႏွင့္ အေမာဟဟိတ္တုိ႔သည္လည္း အတူတကြၿဖစ္ေပၚလာရပါသည္၊၊
ဟိတ္ေၿခာက္မ်ဳိးကုိ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေကာက္ခ်က္ခ်ေသာ္ ေလာဘဟိတ္သည္ လူသားႏွင့္ကမၻာေလာကကုိ အရုပ္ဆုိး၊ အၾကည္းတန္ေစတတ္သည့္ ဟိတ္ၿဖစ္ၿပီး၊ အေလာဘဟိတ္သည္ လူသားႏွင့္ ကမၻာေလာကကုိ သာယာလွပေစေသာ ဟိတ္ၿဖစ္သည္ဟု ဆုိလုိပါသည္၊၊
လူသားတုိ႔ေန႔စဥ္ ရင္ဆုိင္ေၿဖရွင္းေနရေသာ ဘ၀ၿပႆနာ၊ ကမၻာ့ၿပႆမ်ားကို မည္သူမည္၀ါကစသည္ဟု ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးၿခင္း လက္ညွဳိးထုိးေနလ်င္လုံး၀မွားယြင္းသည့္ စြပ္စြဲခ်က္ၿဖစ္ပါသည္၊၊ အမွန္မွာ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔၏ ႏွလုံးသားတြင္တည္ရွိေနေသာ အဆုိးဟိတ္၏ မွားယြင္းေနမႈေၾကာင့္သာ ၿဖစ္ရပါသည္၊၊
ထုိအဆုိးဟိတ္ကုိသာ အေကာင္းဟိတ္အၿဖစ္သုိ႔ ၿပဳၿပင္ရယူႏိုင္လ်င္ လူသားတုိ႔၏ဘ၀သာယာမႈႏွင့္၊ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟူသည္မွာ စစ္တုိက္၍ယူေနစရာမလုိေသာ အဓိကေသာ့ခ်က္ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ဤသည္မွာ ဗုဒၶအဘိဓမၼာ၏ လူသားႏွင့္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုိင္ရာ သင္ၾကား၊ ညြန္ၾကားခ်က္ၿဖစ္ပါသည္၊၊
အေလာဘကုိ “ဒါနဟိတ္”ဟူ၍ ေခၚရပါသည္၊၊ အေဒါသဟိတ္ကို “ေမတၱာဟိတ္”ဟူ၍ သုံးႏႈံးပါသည္၊ အေမာဟဟိတ္ကို “ပညာဟိတ္”ဟူ၍ ေခၚဆုိပါသည္၊၊ လူတြင္ ဟိတ္ေၿခာက္မ်ဳိးလည္ပတ္ ၿဖစ္ေပၚေနၿပီး၊ ဟိတ္ေၿခာက္မ်ဳိး၏အားသန္ရာကုိ လူသည္လိုက္ပါၿပဳလုပ္၊ ေဆာင္ရြက္ရသည္ဟု ဗုဒၶအဘိဓမၼာမွ သင္ၿပထားပါသည္၊၊
ဟိတ္တုိ႔၏သေဘာတရားကို ေကာင္းစြာသုံးသပ္ဆင္ၿခင္ၾကည့္လ်င္ ေလာကတြင္ၿဖစ္ေပၚေနေသာ အရာအားလုံး၏ အေၿခခံမူလကိုေကာင္းစြာ သိရွိသေဘာက်လာမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ေကာင္းက်ဳိးမ်ား ၿဖစ္ေပၚလာလ်င္ၿဖစ္ေစ၊ ဆုိးက်ဳိးမ်ားၿဖစ္ေပၚလာသည္ၿဖစ္ေစ၊ အေၿခခံအေၾကာင္းတရားကိုသိရွိလ်င္ ေကာင္းက်ဳိးကို ေကာင္းသည္ထက္ေကာင္းေစရန္၊ ဆုိးက်ဳိးကုိ ရပ္တန္႔သြားေစရန္ လူသားအေနၿဖင့္ အားထုတ္ႏုိင္မည္ၿဖစ္သည္၊၊
လူတုိ႔၏ေန႔စဥ္ဘ၀တြင္ ေဖာ္ၿပၿပီးဟိတ္တုိ႔၏သေဘာမ်ားႏွင့္ ထုိဟိတ္တုိ႔၏အားၾကီးမႈ၊ အားသန္ရာ အေပၚတြင္အေၿခတည္၍ “ေလာဘၾကီးသူမ်ား၊ ေဒါသၾကီးသူမ်ား၊ ေတြေ၀သူမ်ားႏွင့္၊ ရက္ေရာေပးကမ္း၊ ကူညီလွဴဒါန္းတတ္သူမ်ား၊ ေမတၱာအားၾကီးသူမ်ား၊ ပညာေတာ္သူမ်ား”ဟူ၍ လူသားၿခင္းကြဲၿပား၊ ၿခားနားေနၾကၿခင္းကို အဘိဓမၼာရႈေဒါင့္မွ ေလ့လာရရွိႏိုင္ပါသည္၊၊
ဤသုိ႔ ဗုဒၶအဘိဓမၼာကို သေဘာေပါက္နားလည္လ်င္ လူသားတုိ႔တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အဆင့္အတန္း၊ စိတ္ ေနသေဘာထားမ်ား အဘယ့္ေၾကာင့္ကြာဟၾကသည္ကို လက္ခံသေဘာေပါက္လာမည္ ၿဖစ္သည္၊၊ “အေၿခခံဟိတ္မတူ၍ အဆင့္တုိ႔မတူၾကၿခင္း ၿဖစ္သည္၊၊”
ဒါနဟိတ္ လူသား၏သႏၱာန္တြင္ အားၾကီးၿဖစ္ေပၚလာေသာအခါ အရာရာကိုအေကာင္းၿမင္လာသည္၊ ပတ္၀န္းက်င္ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းတြင္ ကူညီလုိစိတ္၊ ရုိင္းပင္းလုိစိတ္မ်ား ၿဖစ္ေပၚလာသည္၊ ဘာသာတရား အတြက္ အလွဴအတန္းၿပဳလုိစိတ္မ်ား ၿဖစ္ေပၚလာရပါသည္၊၊
ဒါနဟိတ္ကိုပင္ မိမိ၏သႏၱာန္တြင္ အစဥ္တည္ေအာင္ ၾကဳိးစားရယူႏုိင္လ်င္ ေမတၱာဟိတ္ႏွင့္ ပညာဟိတ္မ်ားပါ အားၾကီးလာၿပီး၊ ဘ၀တြင္လိုအပ္သည့္ အက်ဳိးအမ်ဳိးမ်ဳိးကို အလြယ္တကူ စိတ္စြမ္းအား ႏွင့္ပင္ ရယူႏုိင္လာပါသည္၊၊ ဤသေဘာတရားကို အဂၤလိပ္စာေပတြင္ “A strong mind can move the mountain”.ဟူ၍လည္း ေကာင္း၊ ၿမန္မာစာေပတြင္ “လက္ညွဳိးညႊန္ရာ ေရၿဖစ္သည္”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဆုိထားၾကပါသည္၊၊
သန္မာသည့္စိတ္ဓာတ္ဆုိသည္မွာ ဒါနဟိတ္ဦးေဆာင္သည့္ စိတ္ဓာတ္အရင္းအၿမစ္မ်ားကို ေခၚဆုိပါသည္၊၊
“အရင္းစစ္ေသာ္ အၿမစ္ေၿမက”ဟု ဆုိသည့္အတုိင္း ဘ၀အဆက္ဆက္ ခ်မ္းသာ၊ ၾကီးပြားသူမ်ား၊ ရုပ္ေရ အဆင္းလွပ၊ ေခ်ာေမာသူမ်ား၊ ပညာေတာ္သူမ်ား၊ မိမိကုိယ္တုိင္က ခ်စ္တတ္၍၊ အမ်ား၏ခ်စ္ၿခင္းကို ခံရသူမ်ားအားလုံးတို႔သည္ ဒါနဟိတ္အားေကာင္းခဲ့သူမ်ားၿဖစ္ေၾကာင္း ဗုဒၶအဘိဓမၼာက ညြန္ၿပေနပါသည္၊၊
သက္ေသသာဓကအေနအားၿဖင့္ “ဗုဒၶရွင္ေတာ္လက္ထက္က ဇနီးသည္ဘက္မွ ကုေဋရွစ္ဆယ္၊ ခင္ပြန္းသည္ဘက္မွ ကုေဋရွစ္ဆယ္၊ ကုေဋတစ္ရာ့ေၿခာက္ဆယ္ခ်မ္းသာေသာ ကုေဋၾကြယ္သူေဌးၾကီးတစ္ဦး ရွိခဲ့ပါသည္၊၊
ေငြေၾကးခ်မ္းသာသည့္ သူေဌးၿဖစ္ရေသာ္လည္း ေန႔စဥ္ထမင္းအၿဖစ္ ပုန္းရည္ဟင္းႏွင့္၊ ဆန္ကြဲထမင္း တုိ႔ကိုသာစားသုံးခဲ့ပါသည္၊၊ အခ်ဳိပြဲမုန္႔အၿဖစ္ ဆန္ကြဲကို ကိုယ္တုိင္ငရုပ္ဆုံတြင္ထုေထာင္း၍ အုိးအပူ တြင္ကပ္ကင္၍ စားသုံးေလ့ရွိပါသည္၊၊
သားသမီးဟူ၍မထြန္းကားဘဲ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦးတည္းသာ ဘ၀တစ္သက္တာေနထုိင္သြားၿပီး၊ ကြယ္လြန္
ၾကေသာအခါ သားသမီးအေမြခံမရွိသၿဖင့္ သူတုိ႔၏ၾကြယ္၀မႈအားလုံးကို ႏုိင္ငံေတာ္ဘ႑ာအၿဖစ္ သိမ္းဆည္း သြားခဲ့ပါသည္၊၊”
အထက္ပါဇာတ္လမ္းကုိ သုံးသပ္ေသာအခါ ကုေဋတစ္ရာ့ေၿခာက္ဆယ္ ဇနီးေမာင္ႏွံတုိ႔သည္ ဒါနဟိတ္ နည္းခဲ့၍ မိမိပုိင္ဆုိင္မႈကုိမွ် စံစားခြင့္ရမသြားၾကရသည္ကုိ ေတြ႔ၿမင္ရသည္၊၊ သားသမီးအေမြခံ ကင္းဆိပ္ၿခင္း၊ မိတ္ေဆြနည္းပါးၿခင္းမ်ားမွာလည္း ဒါနဟိတ္နည္းခဲ့ၿခင္းေၾကာင့္ပင္ ၿဖစ္ရသည္၊၊
မိမိကိုယ္ကိုမွ် မခ်စ္တတ္ၿခင္းမ်ား၊ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ေစတနာမထားတတ္၊ မကူညီတတ္၊ လွဴတန္းလုိ သည့္ေစတနာ ေခါင္းပါးၿခင္းမ်ားမွာလည္း ေမတၱာဟိတ္မရွိခဲ့ၿခင္းေၾကာင့္ ၿဖစ္ရပါသည္၊၊ ဘ၀ႏွင့္သံသရာကုိ နားမလည္တတ္၊ သေဘာမေပါက္တတ္ၿခင္းမ်ားမွာ ပညာဟိတ္နည္းပါးခဲ့ၿခင္းမ်ားေၾကာင့္ၿဖစ္ေၾကာင္း သုံးသပ္ရသည္၊၊
မဂၤလသုတ္တြင္ ဒါနဟိတ္ႏွင့္ဆက္စပ္၍ ေဟာေၿပာခ်က္မွာ လြန္စြာမွတ္သားထုိက္ပါသည္၊၊ “ဒါနသည္ အၿမတ္ဆုံးမဂၤလာ ၿဖစ္သည္၊၊ (ဒါနဥၥ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံ၊၊)” လူသားတုိ႔ဆင္ႏႊဲေနသမွ် မဂၤလာမ်ားတြင္ ဒါနမဂၤလာသည္ အေကာင္းဆုံး၊ အသာဆုံး၊ အၿမင့္ၿမတ္ဆုံးမဂၤလာၿဖစ္သည္ဟု ဆုိလိုပါသည္၊၊
အဘယ့္ေၾကာင့္ ဒါနသည္အၿမတ္ဆုံးမဂၤလာ ၿဖစ္လာရသနည္းဟု သုံးသပ္ေသာအခါ ေပးသူတို႔၏ စိတ္ဓာတ္သည္ ေမတၱာႏွင့္ ပညာႏွစ္မ်ဳိးတြင္ အေၿခတည္ေနေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္ရပါသည္၊၊ ဘ၀တြင္လည္း “ဒါန၊ ေမတၱာႏွင့္၊ ပညာ”တို႔သာဦးေဆာင္ေနက မၿပီးေသာအက်ဳိးႏွင့္၊ မေအာင္ၿမင္ႏုိင္ေသာ အခက္အခဲဟူ၍ မရွိႏုိင္ေတာ့ေသာေၾကာင့္လည္း “ဒါနကို အေကာင္းဆုံး မဂၤလာ”ဟု ဆုိလုိဟန္ရွိပါသည္၊၊
ဤေနရာတြင္ ဒါနဟူသည္ကို ဘာသာတရားအတြက္ အလွဴေပးရုံတြင္မရပ္တန္႔ဘဲ ပရဟိတသေဘာ ေဆာင္သည့္ အက်ဳိးၿပဳလုပ္ရပ္မ်ားကိုလည္း ဒါနဟုမွတ္သားသင့္ပါသည္၊၊
အလင္းစက္ စာဖတ္သူမ်ားသုိ႔ အရွင္ ၾကဳိးစားၿပီး၊ အဘိဓမၼာသေဘာဟိတ္မ်ားအေၾကာင္းႏွင့္ ဟိတ္တုိ႔ ၏လူ႔ဘ၀အတြက္အေရးပါပုံကုိ တင္ၿပလိုက္ရပါသည္၊၊ စာဖတ္သူအေနၿဖင့္ မိမိတြင္ မည္သည့္ဟိတ္ အားသာသည္ဆုိသည္ကို စနစ္တက်ဆန္းစစ္ရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊
မိမိ၏လက္ရွိဘ၀ သာယာမႈ၊ မသာမႈႏွင့္၊ ဘ၀ေအာင္ၿမင္မႈ၊ က်ရႈံးမႈတုိ႔သည္ ေဖာ္ၿပခဲ့ၿပီးဟိတ္မ်ားအေပၚတြင္ မ်ားစြာတည္မွီေနသည့္အတြက္ စာဖတ္သူအေနၿဖင့္ ဟိတ္ေကာင္းမ်ား မိမိတြင္ၿဖစ္ေပၚလာေအာင္ ၾကဳိးစားၾကရမည္ၿဖစ္သည္၊၊ အဆိုးဟိတ္မ်ားမိမိရင္ထဲတြင္ မ်ားစြာကိန္းေအာင္းေနပါကလည္း လ်င္ၿမန္စြာဖိႏွိပ္ရပါမည္၊၊
စာဖတ္သူမ်ား ဟိတ္ဟန္ေကာင္းသၿဖင့္ ဘ၀ေအာင္ၿမင္သူမ်ား၊ ေပ်ာ္ရႊင္သူမ်ားၿဖစ္ၾကပါေစေၾကာင္း အလင္းစက္အရွင္ ဆုေတာင္းေပးလုိက္ပါသည္၊၊
ေမတၱာၿဖင့္- - -
အရွင္ေက၀လ(အလင္းစက္)
မကုဋာရာမၿမန္မာေက်ာင္းတုိက္၊ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊
(၁၁.၀၇.၂၀၁၁)
"ဘ၀ကို အလင္းေပးတဲ့ အလင္းစက္"
Saturday, July 23, 2011
လူသားႏွင့္ ဟိတ္ ၊၊ ၊၊
Posted by အလင္း စက္ at 12:58 AM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
"အလင္းစက္"ဆိုက္တြင္ လစဥ္အလိုက္တင္ခဲ့ၿပီးသမွ် စာတမ္းႏွင့္၊ေဆာင္းပါးမ်ား ဖတ္ရႈရန္--
မေလးရွား ေရႊျမန္မာမ်ား၏ ပညာဒါန
ၿမန္မာ့အလွ ပုဂံေဒသ
ဆုေတာင္း၊၊
|
မယ္ေတာ္မာယာ အိပ္မက္ခန္း
ဘုရားအေလာင္းေတာ္
ေဂါ-ခရီးစဥ္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပုံမ်ား
ေလးတင္ခန္း
ယေသာဓရာႏွင့္ ထိမ္းၿမားခန္း
ဆံေတာ္ပယ္ခန္း
ဒုကၠရစရိယက်င့္ခန္း
သုဇာတာ ဃနာႏုိ႔ဆြမ္း
ဘုရားၿဖစ္ခန္း
Sri Lanka timezone
သီရိလကၤာ မဟာေဗာဓိပင္ အစစ္
ဓမၼစၾကၤာေဟာခန္း
သီရိလကၤာ မဟာေဗာဓိပင္ အစစ္
သီရိလကၤာ မဟာေဗာဓိပင္ အစစ္
ရာဟုလာအေမြေတာင္းခန္း
moon stone
Alms contribution bowl for monks
Srilanka Arts
မဟာေစတီ၊ သီရိလကၤာ၊
သီဟုိဠ္-စြယ္ေတာ္
စြယ္ေတာ္စစ္ (သီရိလကၤာ)
ၿမန္မာ-ၿပကၡဒိန္
Srilanka Arts
Srilanka Arts
mountain inscription
Srilanka Arts
Srilanka Arts
Srilanka Pagoda Style
about 2000 years ago,Srilanka
To get Myanmar Font
ကလ်ာဏီေက်ာက္စာ(သီရိလကၤာ)
မဟာေစတီ၊ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊
My Motto
လိုခ်င္တာ ရေအာင္ လုပ္၊၊ ဒါပဲရွိတယ္၊ဆုမေတာင္းနဲ႔၊ အကူညီ မေတာင္းနဲ႔၊၊ It is my motto.
view
ၿမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေသာ မဟာေဗာဓိပင္(အစစ္)
စြယ္ေတာ္တုိက္
စြယ္ေတာ္တုိက္ခန္း
Shwetigon Pagoda
borobudur in indonesia
THINKING
ပန္းခ်ီမ်ား ခံစားၾကည့္ပါ
ပတၱၿမားေရႊဂူ
ၿပစ္မရွိ ၿပစ္ရွာ။
လမင္းကိုေခြးေဟာင္လို႔
ေရႊလေရာင္ ေၿပာင္မပ်က္တယ္
ထြန္းလ်က္ပင္သာ။
ၿမေရႊဂူ ပတၱၿမားကိုလ၊
၀က္မ်ားက ၿငဴစူစြာ
ညြန္႔လူးကာတိုက္နဲ႔။
ပြတ္ေလေလ၊
ဂူေရႊမွာ အေရာင္ထြက္တယ္၊
ေရွးကထက္ကဲ။ ၊၊
(မန္လည္ဆရာေတာ္)
လမင္းကိုေခြးေဟာင္လို႔
ေရႊလေရာင္ ေၿပာင္မပ်က္တယ္
ထြန္းလ်က္ပင္သာ။
ၿမေရႊဂူ ပတၱၿမားကိုလ၊
၀က္မ်ားက ၿငဴစူစြာ
ညြန္႔လူးကာတိုက္နဲ႔။
ပြတ္ေလေလ၊
ဂူေရႊမွာ အေရာင္ထြက္တယ္၊
ေရွးကထက္ကဲ။ ၊၊
(မန္လည္ဆရာေတာ္)
သီတဂူသိမ္ေတာ္
ဖြားေတာ္မူပုံ
သစ္ပင္
|
"အလင္းစက္"သို
အရွင္ေက၀လ(အလင္းစက္)သည္ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊ မကုဋာရာမၿမန္မာ ေက်ာင္းတုိက္ၾကီးတြင္ သီတင္းသုံးလ်က္-
University of Kelaniya ႏွင့္၊
Buddhist and Pali University of Sri Lanka-တုိ႔တြင္ ပညာသင္ၾကားလ်က္ရွိပါသည္၊၊
အလင္းစက္အရွင္ႏွင့္ ဗုဒၶစာေပမ်ား၊ အေထြေထြသိလိုသည္မ်ား အၾကံၿပဳ ေဆြးေႏြးလိုပါက ေအာက္ပါအီးေမးမွ ေမးၿမန္း၊ အၾကံၿပဳ၊ ေဆြးေႏြးႏုိင္ပါ သည္၊၊
"အလင္းစက္"ဆုိက္တြင္ ေရးသားတင္သမွ်ကုိ ေ၀ဖန္အၾကံၿပဳ၊ အမွားေထာက္ၿပလ်င္လည္း "အလင္းစက္အရွင္"မွ ေက်းဇူးတင္မည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ပညာၿဖင့္ ဘ၀ကို အလွဆင္ႏုိင္သူမ်ားၿဖစ္ၾကပါေစ၊၊
Email- ashinkevala01@gmail.com
Ashin kevala
Makutarama Myanmar Temple,
Dematagoda road, No-284, Colombo-09, Sri Lanka country.
Ph: +94 757 199 820/ +94 758 083 916
အသားထြင္းပန္းခ်ီ(သီရိလကၤာ)
Open Air Theatre
ေစတီပါဒေတာင္
ေရွးေဟာင္းေစာင္းတန္း(သီရိလကၤာ)
ၿမန္မာ စံေတာ္ခ်ိန္
သင္ေသသြားေသာ္
ဪ လူ႕ျပည္ေလာက
လူ႕ဘဝကား
အိုရ နာရ ေသရဦးမည္
မွန္ေပသည္တည္႕ ။
သို႕တျပီးကား
သင္ေသသြားေသာ္
သင္ဖြားေသာေျမ
သင္တို႕ေျမသည္
အေျခတိုးျမႇင့္
က်န္ေကာင္းသင့္၏ ။
သင္၏ မ်ိဳးသား
စာစကားလည္း
ၾကီးပြါးတက္ျမင့္
က်န္ေကာင္းသင့္၏ ။
သင္ဦးခ်၍
အမွ်ေဝရာ
ေစတီသာႏွင့္
သစၥာအေရာင္
ဉာဏ္တန္ေဆာင္လည္း
ေျပာင္လ်က္ ဝင္းလ်က္
က်န္ေစတည္း ။
ေဇာ္ဂ်ီ (ဒီဇင္ဘာ ၁၉၃၅)
ေလ့လာသူမ်ား
Yapahuwa
ၾကည့္သင့္ေသာ ဆုိက္မ်ား
- Sitagu Web-Page
- Burma meditation center for foreigners
- ဦးကုမာရ စာအုပ္စင္
- Oliver dhamma
- ေမာကၡပညာေရး မဂၢဇင္း
- ဆရာေတာ္ ဦးသီရိႏၵ၏ ဆြမ္းအလွဴ ဗြီဒီယုိမွတ္တမ္း-၂
- ဆရာေတာ္ ဦးသီရိႏၵ၏ ေန႔ဆြမ္းအလွဴ ဗြီဒီယုိမွတ္တမ္း
- ဆရာေတာ္ ဦးသိရိႏၵ၏ ဆြမ္းအလွဴဓာတ္ပုံမွတ္တမ္း
- အိပ္မက္လႈိင္းစာအုပ္တုိက္
- စကား၀ါေၿမစာၾကည့္တုိက္
- ေရွးၿမန္မာ
- Burmeseclassic(movies, songs, and news)
- ten basics of meritorious action(book)
- တရားေတာ္မ်ား ေဒါင္းေလာ့လုပ္ရန္
- ႏုိင္ငံအသီးသီးမွ ၿမန္မာေက်ာင္းတုိက္မ်ား
- ၿမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ
- Nibbana.net
- Myanmar Ebooks
- မဂၤလာသတင္းစဥ္
- ဦးေကလာသ၏ ဓမၼအေျဖစာတမ္းမ်ား
- ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ၾကီး
- ကဗ်ာ၀ါသနာရွင္မ်ားအတြက္-ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာစုစည္းမႈ
- သီတဂူဆရာေတာ္၏ တရားေတာ္မ်ား နာယူရန္
- What a Buddha Taught net
- What the Buddha Taught
- Tipitaka quotation
- ဓမၼပဒပါဠိ+English
- Dictionary of Pali Proper names
- Paccuppan Kamma Vada books
- Pitaka knowledge into English
- တိပိဋက ၿမန္မာၿပန္
- ပီနန္ေက်ာင္းၾကီး
- ဦးပုည၀ံသ
- မနာပဒါယီဆရာေတာ္
- Sitagu Star
- သဒၶမၼရံသီတရားေတာ္မ်ားနာယူရန္
- ဓမၼဥယ်ာဥ္ဆရာေတာ္
- ဆဌမူ တိပိဋကပါဠိေတာ္
- ျမန္မာျပန္ တိပိဋက
- A study of the Concept of the Paccekabuddha by Ria Kloppenborg
- B.P.U. university in Srilanka
- ေဒါက္တာနႏၵမာလာ.အဘိဓမၼာပို႔ခ်ခ်က္မ်ား
- Abhidhamma in Practice(book)
- ေဒါက္တာ ေရ၀တဓမၼ စာအုပ္
- ၿမန္မာသတ္ပုံက်မ္း
- စြယ္ေတာ္ဆုိက္(သီရိလကၤာ)
- ယဥ္သင္းအိ တရားဆုိက္
- ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ)
- B.P.S.Publication
- Tipitaka Atthakatha in Sinhala
- Tipitaka Pali in Sinhala
- Dhamma Download
- "အလင္းစက္"မိသားစုကမၻာ
- ဦးကုသလသာမိ
- ဦးသီလာနႏၵ၏ အဘိဓမၼာပုိ႔ခ်ခ်က္မ်ား
- ပရိတ္ၾကီး(၁၁)သုတ္
- မုိးကုတ္၀ိပႆနာေလ့လာ၊ နာယူလုိသူအမ်ားအတြက္
- စြယ္ေတာ္တုိက္(သီရိလကၤာ)
- မီးၿပတုိက္
- Light of Buddha Dhamma foundation
- English Dhamma
- Eleven Media Group
- Top side 50
- ခ်ယ္ရီၿမဳိ႔ေတာ္စာအုပ္စဥ္
- Dhamma Ebooks
- English learning
- ၿမန္မာ တရား၊ ရုပ္ရွင္၊
မ်က္ေၿဖ၊၊ ၊၊
သူတည္းတစ္ေယာက္၊ ေကာင္းဖုိ႔ေရာက္မူ၊ သူတစ္ေယာက္မွာ၊ ပ်က္လင့္ကာသာ၊ ဓမၼတာတည္း၊၊
ေရႊအိမ္နန္းႏွင့္၊ ၾကငွန္းလည္းခံ၊ မတ္ေပါင္းရံလွ်က္၊ ေပ်ာ္စံရိပ္ၿငိမ္၊ စည္းစိမ္မကြာ၊ မင္းခ်မ္းသာကား၊ သမုဒၵရာ၊ ေရမ်က္ႏွာထက္၊ ခဏတက္သည့္၊ ေရပြက္ပမာ၊ တစ္သက္လွ်ာတည္း၊၊
ၾကင္နာသနား၊ ငါ့အားမသတ္၊ ယၡဳလႊတ္လည္း၊ မလြတ္ၾကမၼာ၊ လူတကာတုိ႔၊ ခႏၶာခုိင္ၾကည္၊ အတည္မၿမဲ၊ ေဖာက္လြဲတတ္သည္၊ မခြ်တ္စသာ၊ သတၱ၀ါတည္း၊၊
ရွိခိုးအကြ်န္၊ ပန္ခဲ့တုန္၏၊ ခိုက္ၾကဳံ၀ိပါက္၊ သံသာစက္၌၊ ၾကဳိက္လက္တြန္မူ၊ တုံ႔မယူလုိ၊ သခင္မြန္ကို၊ ခ်န္ဘိစင္စစ္၊ အၿပစ္မဲ့ေရး၊ ခြင့္လ်င္ေပးသည္၊ ေသြးသည္အနိစၥာ၊ ငါးခႏၶာတည္း၊၊ ၊၊
(အနႏၵသူရိယ)
ေရႊအိမ္နန္းႏွင့္၊ ၾကငွန္းလည္းခံ၊ မတ္ေပါင္းရံလွ်က္၊ ေပ်ာ္စံရိပ္ၿငိမ္၊ စည္းစိမ္မကြာ၊ မင္းခ်မ္းသာကား၊ သမုဒၵရာ၊ ေရမ်က္ႏွာထက္၊ ခဏတက္သည့္၊ ေရပြက္ပမာ၊ တစ္သက္လွ်ာတည္း၊၊
ၾကင္နာသနား၊ ငါ့အားမသတ္၊ ယၡဳလႊတ္လည္း၊ မလြတ္ၾကမၼာ၊ လူတကာတုိ႔၊ ခႏၶာခုိင္ၾကည္၊ အတည္မၿမဲ၊ ေဖာက္လြဲတတ္သည္၊ မခြ်တ္စသာ၊ သတၱ၀ါတည္း၊၊
ရွိခိုးအကြ်န္၊ ပန္ခဲ့တုန္၏၊ ခိုက္ၾကဳံ၀ိပါက္၊ သံသာစက္၌၊ ၾကဳိက္လက္တြန္မူ၊ တုံ႔မယူလုိ၊ သခင္မြန္ကို၊ ခ်န္ဘိစင္စစ္၊ အၿပစ္မဲ့ေရး၊ ခြင့္လ်င္ေပးသည္၊ ေသြးသည္အနိစၥာ၊ ငါးခႏၶာတည္း၊၊ ၊၊
(အနႏၵသူရိယ)
အမ်ိဳးအစား
- article (33)
- myanmar books (1)
- notes (2)
- poem (3)
စာမွတ္စု
|
Followers
အေတြး
Arts
Arts
ancient India at the time of the Buddha
room library
အလင္း စက္
အလင္း စက္- စာအုပ္စဥ္
+ ေပထက္အကၡရာတင္ ေနာက္က်ေပမယ့္
+ ဘာသာၾကီးေလးခုအႏွစ္သာရ
+ သဂၤါယနာ
+ သူငယ္ခ်င္းလုိပဲဆက္၍ေခၚမည္ ခုိင္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ Ashin Mahakassapa
+ Ashin Ananda
+ မုိးနဲ႔ ေၿမ
+ Nibbana and Theravada perpective,Dr,Dhammapiya
+ နိဗၺာန္ (ေဒါက္တာမၼပီယ)
1 .Ph,D Thesis by Dr.Dhammasami
2 .Dr.Dhammasami
3 .Dr.Dhammasi
4 .Dr.Dhammasami
5 .Dr.Dhammasami
6 .Dr.Dhammasami
7 .Dr.Dhammasami
8 .Dr.Dhammasami
9 .Dr.Dhammasami
+ ၀ိသုဒၶိမဂ္ၿမန္မာၿပန္ (မဟာစည္)
+ ၾသကာသဋီကာ
+ ၀ိဇၨာမဂၢဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ နိဗၺာန္ (ပါရဂူ)
+ ကစၥည္းသဒၵါၾကီး (အဂၤလိပ္ဘာသာၿပန္)
+ Getting Ph.D
+ တိပိဋကလမ္းညြန္ (ဦးကိုေလး)
+ King Asoka and Buddhism
+ ၿမန္မာစာေပတုိက္ပြဲၾကီးမ်ား အေၾကာင္း (ေမၿမဳိ႔ မုိးၾကည္)
+ Pali Roots in Saddaniti (Dr.Silananda)
+ 2.Pali Roots in Saddaniti (Dr.Silananda)
+ လြမ္း (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ လြမ္းေတးမဆုံးေစႏွင့္ ေစာနန္းသခင္ (တကၠသိုလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ မုိးည အိပ္မက္ၿမဴ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ကဗ်ာ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ညီမေလးရယ္ စုိးရိမ္မိတယ္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ေႏြကႏၱာဦး (တကၠသိုလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ မုိးေတြရြာမွၿဖင့္လ်င္ကြယ္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ေမာင့္ဘ၀ ညအလားကြယ္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
တန္ခူးေလႏွင့္ေလ်ာေတာ့သည္(တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ေယာမင္းၾကီး ဦးဘုိးလႈိင္ အတၳဳပၸတၱိႏွင့္၊ ရာဇာဓမၼသဂၤဟက်မ္း
+ ႏွင့္ေငြ႔တေထာင့္ မုိးတေမွာင့္ (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ၀သန္ေလခ်ိန္ မွန္ကူး (တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္)
+ ကဗ်ာဆရာ၏ ရိုးေၿဖာင့္မႈ (ဒဂုံတာယာ)
+ History of Srilanka
+ ပါရမီဒီပနီ(လယ္တီ)
+ သမၼာဒိဌိဒီပနီ(လယ္တီ)
+ ဥတၱမပုရိသဒီပနီ(လယ္တီ)
+ ဗုဒၶအံေတာ္သမုိင္း
+ တင္မုိးအမွတ္တရ
+ နိယာမဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ ဗုဒၶဘာသာအႏုပညာ(တုိက္စုိး)
+ ေမတၱသုတ္(ဦးသုခ)
+ Abhidhamma Research Study(Nyanaponika)
+ ၿမတ္ဗုဒၶေဒသနာ(ဦးကိုေလး)
+ ၿမတ္ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူရာ မဇၹ်ိမေဒသ(U kelasa)
ညီေတာ္အာနႏၵာ၏ ဘ၀တသက္တာမွတ္တမ္း.ဒုတြဲ
+ ငါးရာ့ငါးဆယ္အႏွစ္ခ်ဳပ္(ဦးေအာင္ညြန္႔၀င္း)
+ ပါဠိစာေပ သမုိင္း(ေဒၚအုန္း)
+ ကိုရမ္က်မ္း
+ ၃၇ မင္း(ဦးဖုိးက်ား)
+ ေဗာဇၹ်င္ခုႏွစ္ပါးတရာေတာ္(သေၿပကန္ဆရာေတာ္)
+ သေၿပညဳိ(မင္းသု၀ဏ္)
1. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္(ဦးသီလာနႏၵ)
+ Abhidhammasamuccaya by Asanga (Walpola Rahula)
+ Kusala in Canon and Commentary
+ Writing Thesis(24.9.2010)
+ A study of Moegoke meditation method
+ Research Project,how to write it
+ Patthanuddesadipani
+ Roots,good and evil
+ Dhamma Theory(Y.Karunarasa)
+ Molecular cousciousness of Theravada
+ နိဗၺာနဒီပနီ
+ အနတၱဒီပနီ
+ အာနာပါနဒီပနီ
+ ဥေရာပဒီပနီ
+ ၀ိပႆနာဒီပနီ
+ စတုသစၥဒီပနီ
+ လကၡဏဒီပနီ
+ နိဗၺာန္အေမးေၿဖဒီပနီ
+ လယ္တီတရားေဟာ
+ ေဗာဓိပကၡိယဒီပနီ
+ သရဏဂုဏ္၀ိနိစၦယ
+ ဘာ၀နာဒီပနီ
+ Mudita(Nyanamolika)
+ The Buddha and his Teaching
+ Process of consciousness and matter in Abhidhamma(Dr.Revatadhamma)
+ Scientific Base of Consciousness of Abhidhamma
+ Woman in the Modern Society
+ သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္(English)
+ Rupa in Abhidhamma
+ Process of consciousness and matter(Dr.Revatadhamma)
+ ၀ိမုတၱိမဂၢပါဠိ
+ Samatha and Vipassana in Theravada Abhidhamma
+ Study of Meditation
+ Mindfulness in Pali Nikaya
+ Mission Accomplishment
+ Two Truth in Abhidhamma
+ Unanswered Quesions (Dr.Karunarasa)
+ Kusala in Pali Canon
+ Including Reflecting
+ Analysis of Punna and Kusala in Pali Nikaya
+ History of Mindfulness in Mahasatipatthana Sutta
+ Manual of Abhidhamma
+ A study of Meditation Method
+ Milinda Panha(Manava)
+ What the Buddha believe
+ Bhikkhuni Sasana
+ Sanskrit English Dictionary
+ Venerable Ananda
+ A study of Mahasatipatthana Sutta on meditation technique By Dr.Asacha
+ The socia-political dimensions of Theravada Buddhism By Dr.Indaka
+ ၁၂ လရာသီ ပြဲေတာ္မ်ားအေၾကာင္း(ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္)
+ အရိပ္(မစႏၵာ)
+ ပါဠိစာေပ
+ the guide of Vipassana
+ Vedananupassa
+ သုေတသန သရုပ္ၿပအဘိဓာန္(ဗ်ာပုံတိုက္သစ္ ဆရာေတာ္)
+ ၿမန္မာၿပည္မွ ေဒါက္တာဘြဲ႔သံဃာေတာ္မ်ား စာရင္း(ေဒါက္တာနႏၵက)
+ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ တဘ၀သံသရာ(ဦးေဃာသိတ)
+ The notion of Ditthi in Theravada Buddhism
+ Hand book of Pali literature(Hinnuber)
+ Causality.Central Philosophy of Buddhism
+ myanmar religion
+ metaphor and literalism by Soonil Hwang
+ Sammasati by Ven P.A.Payutto
+ ဗုဒၶဘာသာအေထြေထြဗဟုသုတ(ဦးခ်စ္ေမာင္(စိႏၱာမဏိ)
+ origin of buddhist meditation by Alexander wynne
+ the theravada polity of Burma by John.H. Badgley
+ Rebirth and Gandhabba by Steffens
+ Major World Religions by Lloyd Ridgeon
+ Therigatha:Women in the footsteps of the Buddha by Kathryn R.Blackstone
+ အာနာပါနဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ ဒါနာဒိဒီပနီ(လယ္တီဆရာေတာ္)
+ ေထရာ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ(ဦးဧသက)
+ ပရိတ္(၁၁)သုတ္၊ ပါဠိ+ၿမန္မာ
+ ေရွးေဟာင္း ၿမန္မာေက်ာက္စာမ်ား-ဒုတြဲ(ဦးၿငိမ္းေမာင္)
+ စာၾကည့္တုိက္ႏွင့္ သုတမယစာေစာင္
+ ရာဇကုမာရ္
+ ၿမစ္တုိ႔၏ မာယာ(ဂ်ဴး)
+ ႏုိင္ငံၿခားကဗ်ာ ခံစားမႈ(ေမာင္သာႏုိး)
+ ရွင္ေစာပု(ခ်စ္ဦးညဳိ)
+ ဘ၀ခရီးသည္(ပါရဂူ)
+ ပါးစပ္ရာဇ၀င္(ေမွာ္ပီဆရာသိမ္း)
+ စာေရးၿခင္း အတတ္ပညာ(ၿမသန္းတင့္)
+ ၿမန္မာေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာမ်ား(ဦးၿငိမ္းေမာင္)
+ ရာဇာဓိရာဇ္အေရးေတာ္ပုံ(Dr.ႏုိင္ပန္းလွ USA)
+ Buddhism in myanmar by roger bischoff
+ သားေတာ္ရာဟုလာ(ပါရဂူ)
+ ပထမၿမန္မာစာေရးဆရာၾကီးမ်ား(မင္းယုေ၀)
+ မွန္နန္းရာဇ၀င္-အဂၤလိပ္ဘာသာၿပန္
+ သီရိလကၤာဗုဒၶဘာသာသမုိင္း(ဦးေကလာသ)
ME
အလင္း စက္စာအုပ္စဥ္(၂)
3. လူေသလူၿဖစ္၀ါဒါႏု၀ါဒါ ၀ိနိစၧယ (သာသနာေရး ဦးစီးဌာန)
4. ပါဠိစာေပသမုိင္း (မုိင္းခုိင္းၿမိဳ႔စားၾကီး)
5. အိႏၵိယသာသနာသမုိင္း (ဦးၿမင့္ေဆြ)
6. ရာဇကုမာရ (ခ်စ္ဦးညဳိ)
7. ၿမန္မာတုိ႔၏ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ ကိုယ္က်င့္တရား (ေဒၚစြမ္းၾကည္၊ ဘြဲ႔ယူက်မ္းစာ)
8. ၿမန္မာဆုိတာ (ေဒါက္တာသန္းထြန္း)
9. ရာဇာႏွင့္သာသနာ (ပါရဂူ)
10. ဗုဒၶဓမၼအႏွစ္ခ်ဳပ္ (ဦးေကလာသ)
11. သစၥာရွာဖုိ႔ ၿမင္းစီးသူ (ေက်ာ္၀င္း)
12. ဘ၀ခရီးသည္(ပါရဂူ)
13. ေယာနသန္ဇင္ေယာ္()
14. ရင္သားကင္ဆာသုေတသန(ပါေမာကၡ မင္းဓာတု)
15. ကမၻာေက်ာ္၀တၳဳတုိမ်ားႏွင့္ တက္တုိး၏ရွင္းၿပခ်က္
16. ဥေရာပယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာမိတ္ဆက္(ခင္မ်ဳိးခ်စ္)
17. ႏြမ္းလ်အိမ္အၿပန္(ၾကည္ေအး)
18. အေမြ(ေအာင္သင္း)
19. ၿမန္မာ့မဟာဂီတ(လူထုေဒၚအမာ)
20. ၿမန္မာစာ ၿမန္မာမႈကိုၿပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခဲ့ၾကသူမ်ား
21. ဂ်ဴး၏၀တၳဳတုိ ၃၆ပုဒ္
22. ကန္႔ကူလက္လွည္(ေအာင္သင္း)
23. စာေပသမုိင္း ပုဂၢဳိလ္ေရးအေတြးအၿမင္မ်ား(ေမာင္ေဇယ်ာ)
24. Pali commentarial Literature
25. A history of Pali Literature
26. သေၿပညဳိ(မင္းသု၀ဏ္)
27. ပါဠိစာေပသမုိင္း(ေမဘယ္)
28. ၿမန္မာ၀တၳဳတို ၁၀၀
29. Theravada exegetical literature,Atthakatha and Tika
30. အၾကဳိက္ဆုံး၀တၳဳတုိမ်ား
31. အမၺပါလီ(ပါရဂူ)
32. ပိေတာက္ေၿမေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္
33. ပန္းၿမဳိင္လယ္က ဥယ်ာဥ္မွဴး
34. စိမ္းေနအုံးမည့္ ကြ်န္ေတာ့္ေၿမ
35. စစ္တကၠသိုလ္ေရႊရတုမဂၢဇင္း
36. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပုိ႔ခ်ခ်က္-2- ဦးသီလာနႏၵ
37. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္-၃- ဦးသီလာနႏၵ
38. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္-၄- ဦးသီလာနႏၵ
39. အဘိဓမၼာသင္ၾကားပို႔ခ်ခ်က္-5- ဦးသီလာနႏၵ
40. 2009 ပညာသင္ႏွစ္တြင္၊ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊ ေကလနိယတကၠသိုလ္မွ Master of Arts=မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႔ ခံယူၾကမည့္ၿမန္မာသံဃာေတာ္မ်ား ဘြဲ႔ယူအခန္းအနား
41-မဟာဂီတ(လူထုေဒၚအမာ)
1 comments:
ေက်းဇူးၾကီးလွပါသည္ အရွင္ဘုရား။ ဟိတ္(၆)မ်ဳိးမွ ေကာင္းေသာဟိတ္ မ်ားျဖင့္သာ ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ သတိႏွင့္ ဆင္ျခင္ၾကိဳးစားပါမည္ဘုရား။
အရွင္ဘုရား က်န္းမာပါေစ
Post a Comment