Tuesday, April 12, 2016

“ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ား ေလ့လာခ်က္”





ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳျပီး၍ အေလာင္းေတာ္ကုိ မီးပူေဇာ္ေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဓာတ္­ေတာ္မ်ား (၁၆)ျပည္(တစ္တင္း) ကြ်င္းက်န္ခဲ့ပါသည္၊၊ 

(1)စြယ္ေတာ္(၄)ဆူ၊
(2)ညွပ္ရုိးေတာ္ (၂)ဆူ၊
(3)ႏွဖူးသင္းက်စ္ေတာ္(ႏွဖူးရုိး) (၁)ဆူ၊

စုစုေပါင္း (၇)ဆူသည္ မူလပကတိအတုိင္း က်န္ရစ္ခဲ့ပါသည္၊၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပါဠိေ၀ါဟာရျဖင့္ “အသမၻိႏၶ ဓာတ္ေတာ္”ဟု ေခၚပါသည္၊၊ “အ၀ိပၸကိဏၰဓာတ္ေတာ္”ဟုလည္း ေခၚပါသည္၊၊ 

က်န္သည့္သြားေတာ္ အံသြားေတာ္မ်ားအပါအ၀င္ အရုိးေတာ္၊ အေရေတာ္ႏွင့္ ေသြးေတာ္၊ အသား­ေတာ္မ်ားသည္ မူလပုံစံပ်က္ယြင္းျပီး၊ အသြင္ေျပာင္းလွ်က္ ကြ်င္းက်န္ခဲ့ပါသည္၊၊ မူလပုံစံေပ်ာက္ျပီး အစိတ္စိတ္အမႊာမႊာျဖစ္ျပီး က်န္ရစ္ခဲ့သည့္ဓာတ္ေတာ္မ်ားကုိ “၀ိပၸကိိဏၰဓာတ္ေတာ္”ဟု ေခၚပါသည္၊၊ 
ဓာတ္ေတာ္(16)ျပည္ထဲမွ (၁၄)ျပည္သည္ လူ႔ျပည္တြင္ တည္ရွိပါသည္၊၊ က်န္(၂)ျပည္သည္ နဂါး­ျပည္၊ “ရာမရြာ”တြင္ “ဇယေသန-နဂါးမင္း”သည္ေဆာင္ယူျပီး၊ ပူေဇာ္ထားပါသည္၊၊ 

မူလပုံစံမွေျပာင္းလဲျပီး က်န္ရစ္ခဲ့သည့္ဓာတ္မ်ားသည္ ပုံစံအရြယ္အစား(၃)မ်ဳိးကြဲျပီး၊ ဓာတ္ေတာ္­မ်ား­အ­ျဖစ္ က်န္ရစ္ခဲ့ပါသည္၊၊

(1)  မုန္ညွင္းေစ့ပမာဏ ဓာတ္ေတာ္(အေသးဆုံးအရြယ္)၊
(2)  ဆန္ၾကဳိးေစ့ပမာဏ ဓာတ္ေတာ္(အလတ္စားအရြယ္)၊
(3)  ပဲေနာက္ေစ့အခ်မ္းပမာဏ ဓာတ္ေတာ္(အၾကီးစားအရြယ္)၊ တုိ႔ျဖစ္ၾကပါသည္၊၊

ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားသည္ အေရာင္မတူၾကပါ၊ ဓာတ္ေတာ္မ်ားသည္ အေရာင္(၃)မ်ဳိး ကြဲျပားလွ်က္ ကြ်င္းက်န္ခဲ့ၾကပါသည္၊၊ အေရာင္မ်ားမွာ--
(1)  ေရႊေရာင္ (သု၀ဏ ၀ဏ)၊
(2)  ပုလဲေရာင္ (မုတၱသဒိသာ)၊
(3)   နီေသြးေသြးအေရာင္, ျမတ္ေလးပန္းအငုံေရာင္ (သုမန မကုလသဒိသာ)၊ တုိ႔ျဖစ္ၾကပါသည္၊၊

စြယ္ေတာ္(၄)ဆူသည္ ပကတိအတုိင္းက်န္ရစ္ခဲ့သည့္ အထူးဓာတ္ေတာ္မ်ားျဖစ္ပါသည္၊၊ ယေန႔တုိင္ တည္­ရွိဆဲျဖစ္ပါသည္၊၊ စြယ္ေတာ္ျမတ္(၂)ဆူသည္ လူ႔ျပည္တြင္တည္ရွိျပီး၊ က်န္စြယ္ေတာ္(၂)ဆူမွ (၁)ဆူသည္ သိၾကားမင္းမွ ေဆာင္ယူျပီး “တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္”“စူဠာမဏိေစတီ”တြင္ ဌာပနာ­ထား­ပါ­သည္၊၊ (၁)ဆူကိုမူ “ဇယ­ေသ­န­-နဂါးမင္း”မွေဆာင္ယူျပီး၊ နဂါးျပည္တြင္ ပူေဇာ္ထားပါသည္၊၊ 


“စြယ္ေတာ္(၄)ဆူႏွင့္ တည္ရာအရပ္”
(1) အထက္လက္ယာ၊ (ညာဘက္အထက္) စြယ္ေတာ္ျမတ္သည္ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္တြင္ တည္­­ရွိ­ပါသည္၊
(2) ေအာက္လက္ယာ၊ (ညာဘက္ေအာက္) စြယ္ေတာ္ျမတ္သည္ နဂါးျပည္တြင္ တည္­ရွိ­ပါ­သည္၊၊
(3) အထက္လက္၀ဲ၊ (ဘယ္ဘက္အထက္) စြယ္ေတာ္ျမတ္သည္ ဂႏၶာရတုိင္း (တရုပ္ျပည္)­တြင္ တည္ရွိပါသည္၊
(4) ေအာက္လက္၀ဲ၊ (ဘယ္ဘက္ေအာက္) စြယ္ေတာ္ျမတ္သည္ ကလိဂၤတုိင္း၊ အိႏၵိယ­ေတာင္­ပုိင္းတြင္ တည္ရွိပါသည္၊၊


“ဘယ္ဘက္အထက္ပုိင္း စြယ္ေတာ္ျမတ္”
သာသနာ၀င္က်မ္းမ်ားအလိုအရ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဘယ္ဘက္အထက္ပုိင္း စြယ္ေတာ္ျမတ္သည္ “ဂႏၶာ­­ရတုိင္း”တြင္ တည္ရွိပါသည္၊၊ ဂႏၶာရတုိင္းသည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ အေနာက္ ေျမာက္ဘက္၊ “ကက္­ရွ­မီး­ယားႏုိင္ငံ”တြင္ တည္ရွိပါ­သည္၊ အ­ေနာက္­ပါကစ္စတန္ႏွင့္ နယ္ျခင္းစပ္ေနပါသည္၊ တူရ­ကီ­ႏုိင္­ငံ­ႏွင့္­လည္း အလြန္နီးပါသည္၊၊ “ဗုဒၶသာ­­သ­နိ­­က­­ပဌ၀­ီ၀င္က်မ္း”အလုိအရ “ဂႏၶာရတုိင္း”သည္ “ကက္ရွ­မီး­ယား”­ႏွင့္ တစ္စပ္တည္းတည္­ရွိ­သည္ဟု ဆုိ­ပါသည္၊၊ ဆုိလုိသည္မွာ ဂႏၶာရတုိင္းသည္ ကက္ရွ­မီယား­ႏုိင္­ငံထဲတြင္တည္ရွိသည္ဟု ျဖစ္­ပါသည္၊၊


တရုပ္ျပည္သည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏အေရွ႔ဘက္တြင္ တည္ရွိေသာေၾကာင့္ ဂႏၶာရတုိင္းသည္ တရုပ္ျပည္ မ­ဟုတ္­ေၾကာင္း သိသာပါသည္၊၊ သုိ႔ေသာ္ ျမတ္စြာဘုရား၏စြယ္ေတာ္တစ္ဆူသည္ ဂႏၶာရတုိင္း၊ လက္ရွိ ကက္ရွမီးယားႏုိင္ငံမွ တနည္းနည္းျဖင့္ တရုပ္ျပည္(စိန္႔တုိင္း)သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားဟန္ရွိပါသည္၊၊
ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ လက္ထက္ေတာ္က တရုပ္ျပည္ကုိ “စိနရ=စိန္႔တုိင္းဟုေခၚပါသည္၊၊ ေၾကြထည္- လုပ္ငန္းျဖင့္ အသက္ေမြးၾကေသာေၾကာင့္ “စိနရဟုေခၚျခင္းျဖစ္ပါသည္၊၊ (စိန=ရႊံ ႔၊ ေၾကြ)၊၊ ဂႏၶာ­ရ­တုိင္း­ႏွင့္ စိန­ရတုိ႔သည္ သီးျခားစီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တရုပ္ျပည္သည္ ယခင္က “စိနရဌ=စိန္႔တုိင္း” မျဖစ္ႏုိင္­­ေၾကာင္း သုံးသပ္ႏုိင္ပါသည္၊၊


ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အေလာင္းေတာ္ကို မီးပူေဇာ္စဥ္က ရဟႏၱာမေထရ္တပါးမွ ဘယ္ဘက္­အ­ထက္­ပုိင္း စြယ္ေတာ္ျမတ္ကုိ မီးပုံအတြင္းမွ ယူေတာ္မူျပီး၊ ဂႏၶာရတုိင္း၏မင္း­ထံ­သုိ႔­ကုိးကြယ္ရန္ ေပးအပ္­ခဲ့­ပါ­သည္၊၊ သမုိင္းမွတ္တမ္းတခ်ဳိ႔တြင္­မူ တရုပ္ျပည္နယ္စပ္ “ေရွး­ေဟာင္း­ေစ­တီ­အပ်က္ၾကီးတစ္ဆူ”အထဲမွ ဘာ­သာစကား(၃)မ်ဳိးႏွင့္ ကမၺည္း­ထုိးထားသည့္ စြယ္ေတာ္အစစ္ကုိ တရုပ္လူမ်ဳိးမ်ားက ရရွိထားျခင္း­ျဖစ္­သည္ဟု ဆုိပါသည္၊၊


“ဘယ္­ဘက္၊ ေအာက္ပုိင္းစြယ္ေတာ္ျမတ္” 

ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အေလာင္းေတာ္ကို မီးပူေဇာ္စဥ္ “ရဟႏၱာ-အရွင္ေခမာ”မွ မီးပုံအတြင္းမွ “ဘယ္­ဘက္၊ ေအာက္ပုိင္းစြယ္ေတာ္ျမတ္”ကုိ တန္ခုိးေတာ္ျဖင့္ေဆာင္ယူျပီး ကလိဂၤ­တုိင္း၊ “ျဗဟၼဒတၱမင္း”ထံ­သုိ႔­ကုိး­ကြယ္ရန္ ေပးအပ္ခဲ့ပါသည္၊၊  

ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ “ဘယ္ဘက္၊ ေအာက္ပုိင္းစြယ္ေတာ္ျမတ္”သည္ မူလက “ကလိဂၤတုိင္း”တြင္ တည္­­ရွိပါသည္၊၊ ကလိဂၤတုိင္းသည္ လက္ရွိ အိႏၵိယႏုိင္ငံေတာင္ပုိင္း၊ ကမ္းရုိးတန္းေဒသ၊ “ဘုံေဘျမိ့ဳ”၏ အေရွ႔­ဘက္တြင္ တည္ရွိပါသည္၊၊ 

 ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူအျပီး၊ ႏွစ္ေပါင္း (၆၃၀)ခန္႔ ၾကာေသာအခါ “ကလိဂၤတုိင္း”ကုိ “ဂုဟသီ၀မင္း” အုပ္ခ်ဳပ္ပါသည္၊၊ ဗုဒၶဘာသာ အလြန္အားနည္းသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္၊၊ ဂုဟသီ၀­မင္း­ၾကီး­သည္ “စစ္ျဖစ္၍ က်ရွဳံးခဲ့လ်င္ စြယ္ေတာ္ျမတ္ကုိ လ်ဳိ႔၀ွက္ယူေဆာင္ျပီး၊ သီဟုိဠ္ကြ်န္း သုိ႔ထြက္­ေျပး­ရန္”­ သၼီးေတာ္-ေဟမမာလာအား မွာၾကားထားပါသည္၊၊ 

“ေဟမမာလာမင္းသမီး”သည္ ၾကင္ယာေတာ္-ဒႏၱမင္းသားႏွင့္အတူ ခမည္းေတာ္မင္းၾကီးမွာၾကားသည့္ အတုိင္း သီဟုိဠ္ကြ်န္းသုိ႔ စြယ္ေတာ္ျမတ္အား ဆံထုံးၾကားတြင္၀ွက္ယူလာျပီး၊ “သီရိေမဃ၀ဏၰမင္း” အား­ဆက္သခဲ့ပါသည္၊၊ ဤသုိ႔ေသာနည္းျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ “ဘယ္ဘက္၊ ေအာက္ပုိင္းစြယ္ေတာ္ ျမတ္­”သည္ သီဟုိဠ္ကြ်န္း (သီရိလကၤာႏုိင္ငံ)သုိ႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ျပီး၊ ယေန႔တုိင္ အမ်ားျပည္သူတုိ႔ ဖူးေမွ်ာ္ ၾကည­္ညဳိႏုိင္ပါသည္၊၊


“ညာဘက္ညွပ္ရုိးေတာ္”

ညွပ္ရုိးေတာ္(၂)ဆူမွ “ညာဘက္ညွပ္ရုိးေတာ္”သည္ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊ “ထူပါရာမေစတီ”တြင္ ဌာ­ပ­နာ­­ထား­ျပီး၊ ယေန႔တုိင္ေစတီေတာ္ကုိ ဖူးေမွ်ာ္ၾကည္ညဳိႏုိင္ပါသည္၊၊ (B.C.2)ရာစုတြင္ သီရိ­လကၤာ­ႏုိင္­ငံသုိ႔ ျမတ္­စြာဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္စတင္ေရာက္ရွိပါသည္၊၊ ပထမဆုံး သာသနာျပဳမင္း­ျဖစ္­ေသာ “ေဒ­၀ါ­နံပီယတိႆမင္း”သည္ ထူပါရာမေစတီကုိ တည္ျပီးေသာအခါ “အရွင္မဟိႏၵမေထရ္”အား ျမတ္­­စြာ­ဘု­ရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္အစစ္ရလုိေၾကာင္း ေလ်ာက္ထားပါသည္၊၊

ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူေသာ “အရွင္မဟိႏၵ”သည္ တူေတာ္အရင္း ရဟႏၱာ-ကုိရင္သုမနအား တာ၀တိ ံသာ နတ္­ျပည္၊ သိၾကားမင္းထံမွ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ဓာတ္ေတာ္ပင့္ေဆာင္ရန္ ေစလႊတ္ခဲ့ပါသည္၊၊ “သုမန­သာ­မေဏ”သည္ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္၊ သိၾကားမင္းထံၾကြျပီး၊ ဓာတ္ေတာ္အလွဴခံေသာအခါ “သိ­ၾကား­မင္း”သည္ “ညာဘက္ညွပ္ရုိးေတာ္”ကုိ လွဴဒါန္းလုိက္ပါသည္၊၊

အဘုိး-သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီးထံမွ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ဓာတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္အတူ “ညွပ္ရုိးေတာ္”ကုိ “ေဒ၀ါနံ­ပီယတိႆမင္း”ထံေပးအပ္ခဲ့ပါသည္၊၊ မင္းၾကီးသည္ ညွပ္ရုိးေတာ္ႏွင့္ အျခားေသာဓာတ္ေတာ္ မ်ားကုိ “ထူပါရာမေစတီ”ကုိ တည္ထားကုိးကြယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊၊


“ဘယ္ဘက္ညွပ္ရုိးေတာ္”

ဓာတု၀င္က်မ္းမ်ားအလုိအရ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ က်န္ေသာ “ဘယ္ဘက္ညွပ္ရုိးေတာ္”သည္ “ျဗဟၼ­ျပည္”တြင္ တည္ရွိသည္ဟု ေလ့လာရပါသည္၊၊ အခ်ဳိ႔က သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၊ “မဟိယဂၤဏ­ေစ­တီ”­တြင္ “ဘယ္­ဘက္­ညွပ္ရုိးေတာ္” တည္ရွိသည္ဟု ဆုိၾကပါသည္၊ မမွန္ပါ၊၊ မဟိယဂၤဏေစတီတြင္ ျမတ္­စြာ­­ဘု­ရားရွင္၏ “လည္ရုိးေတာ္”ကုိ ဌာပနာထားေၾကာင္း “မဟာ၀ံသက်မ္း”တြင္ “ဂီ၀ိ ံဟု အတိအက်­ေဖာ္­­­ျပ­­ထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္၊၊ ဂီ၀ါ-ပုဒ္သည္ “လည္ပင္း”ဟု ဟုအဓိပၸါယ္ရပါသည္၊၊ “ဂီ၀ိ ံဟု “မ­ဟာ၀ံသက်မ္း”တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာေၾကာင့္ “လည္ပင္းရုိး”ကုိ ဌာပနာထားေၾကာင္း သိရပါသည္၊၊

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သီရိလကၤာသုိ႔ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က သုံးၾကိမ္တုိင္ ၾကြေတာ္မူခဲ့ပါသည္၊ အနာဂတ္အခ်ိန္ကာလတြင္ သာသနာေတာ္စည္ပင္ ျပန္႔ပြားမည့္­ေဒ­သ­ျဖစ္­ေၾကာင္း သိျမင္ေတာ္မူ­ေသာ­­ေၾကာင့္ စစ္တုိက္ေနေသာ ဘီလူးမ်ား၏အလယ္ ေကာင္းကင္ထက္တြင္ ရပ္­ေတာ္မူလွ်က္ ဘီ­လူး­မ်ားအား စစ္ေျပျငိမ္းေစေတာ္မူျပီး၊ တရားေတာ္မ်ား ေဟာ­ၾကားေတာ္­မူ­ခဲ့­ပါ­သည္၊၊

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ တရားေဟာ္ေတာ္မူသည့္ ပလႅင္ေတာ္ႏွင့္၊ ဆံ­ေတာ္­မ်ားကုိ ဌာပနာျပီး၊ “မဟာသုမန-နတ္မင္း”မွ မဟိယဂၤဏေစတီကို တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္­ပါ­သည္၊၊ 

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံအျပီး အေလာင္းေတာ္ကုိ ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ကြ်မ္းစဥ္ “ရဟႏၱာ-သရ­ဘူ­­မေထရ္”မွ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ “လည္ရုိးေတာ္”ကုိ မီးပုံအတြင္းမွတန္ခုိးေတာ္ျဖင့္ ေဆာင္ယူလာျပီး၊ “မဟိယဂၤဏေစတီ”အထဲတြင္ ထပ္မံထည့္သြင္းဌာပနာထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊၊


“ႏွဖူးသင္းက်စ္ေတာ္”

“နလာဋဓာတု၀ံသက်မ္း”အလိုအရ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ “ႏွဖူးသင္းက်စ္ေတာ္”ကုိ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ ေတာင္ပုိင္း၊ ေရာဟနေဒသတြင္ရွိေသာ “တိႆမဟာရာမေစတီေတာ္”တြင္ ဌာပနာထားသည္ဟု ေလ့­လာ­ရပါသည္၊၊ 

ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားအားလုံးကုိ သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီးသည္ မူလဓာတ္ေပါင္းခ်ဳပ္ ေစတီေတာ္ၾကီးထဲမွ ထုပ္ေဆာင္ျပီး၊ အိႏၵိယတြင္ ေစတီေတာ္ေပါင္း(၈၄၀၀၀)ႏွင့္၊ သီရိလကၤာႏုိင္ငံမွ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ေစတီေတာ္မ်ားအထဲတြင္ဌာပနာခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္၊၊ 

သီရိလကၤာႏုိင္ငံသုိ႔ သာသနာျပဳၾကြလာသည့္ “အရွင္မဟိႏၵ၊ သဃၤမိတၱာေထရီ”တုိ႔သည္ သီရိဓမၼာ­ေသာ­က­မင္းၾကီး၏ သားေတာ္ႏွင့္ သၼီးေတာ္အရင္းျဖစ္ပါသည္၊၊ မင္းၾကီးသည္ သားေတာ္ႏွင့္ သၼီးေတာ္­တုိ႔­မွ­တ­ဆင့္ သီရိလကၤာႏုိင္ငံတြင္ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကုိ ေနရာအႏွံ႔ေစတီေတာ္ၾကီးမ်ားအထဲတြင္ လွဴ­ဒါန္း­­ဌာ­ပနာျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊၊

သီရိလကၤာႏုိင္ငံသည္ သာသနာေတာ္စတင္ေရာက္သည့္အခ်ိန္မွစတင္ျပီး၊ ယေန႔တုိင္ သာ­သ­နာအ­ဆက္မပ်တ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ သမုိင္းက်မ္းမ်ားအတိအက်က်န္ရွိျပီး၊ ေစတီေတာ္ၾကီးမ်ားမွာ­လည္း ဌာပ­န­ာထားသည့္ဓာတ္ေတာ္အမည္မ်ားႏွင့္အတူ အခုိင္အမာသိရျခင္း ျဖစ္­ပါ­သည္၊၊

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စြယ္ေတာ္ေစတီမ်ား တည္ထားကုိးကြယ္ၾကပါသည္၊ ထုိေစတီေတာ္မ်ားတြင္ ဌာ­ပ­နာ­သည့္ စြယ္ေတာ္မ်ားမွာ “သီရိလကၤာႏုိင္ငံ-စြယ္ေတာ္”ႏွင့္ “တရုပ္ျပည္-စြယ္ေတာ္”တုိ႔မွ ပြားယူျပီး၊ တည္­ထား­­ကုိး­ကြယ္­ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊ “စြယ္ေတာ္ပြား”ဟု ေခၚၾကပါသည္၊၊

အႏွစ္ခ်ဳပ္သုံးသပ္လ်င္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ မပ်က္မစီးဘဲ မူလအတုိင္းတည္ရွိသည့္ ဓာတ္ေတာ္(၇)မ်ဳိး မွ “စြယ္ေတာ္တစ္ဆူ၊ ညွပ္ရုိးေတာ္တစ္ဆူ၊ ႏွဖူးသင္းက်စ္ေတာ္တစ္ဆူ”တုိ႔သည္ သီရိလကၤာႏုိင္ငံတြင္ ကိန္း၀ပ္စံေတာ္မူလ်က္ရွိပါသည္၊၊ အျခားေသာ ဓာတ္ေတာ္ေျမာက္မ်ားစြာတုိ႔သည္လည္း သီရိလကၤာ ႏုိင္ငံတြင္ ကိန္း၀ပ္စံပယ္ေတာ္မူလွ်က္ရွိေၾကာင္း သမုိင္းက်မ္းအေထာက္အထား အခုိင္အမာျဖင့္ သိရ ပါသည္၊၊

ပါဠိမွတ္တမ္းတင္ သမုိင္းက်မ္းအေထာက္အထားအတိအက်ျဖင့္ တန္ခုိးၾကီးေစတီေတာ္ၾကီးမ်ားကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္---

(1) စြယ္ေတာ္ (ကႏၵီျမ့ဳိ)၊

(2) ညွပ္ရုိးေတာ္-ထူပါရာမေစတီ (အႏုရာဓပူရျမ့ဳိ)၊ 

(3) မဟာေဗာဓိပင္ (အႏုရာဓပူရျမ့ဳိ)၊

(4) ႏွဖူးသင္းက်စ္ေတာ္-တိႆမဟာရာမေစတီ (ကုိလံဘုိေတာင္ပုိင္း၊ ေရာဟနေဒသ)၊

(5) လည္ရုိးေတာ္-မဟိယဂၤဏေစတီ (မဟိယဂၤဏျမ့ဳိ)၊ 

(6) လင္းလြန္းပင္ေစတီ-ရာဇာရတနေစတီ (နာဂဒီပ၊ ဂ်ဖနာျမ့ဳိ)၊

(7) ကလ်ာဏီေစတီ (ကိုလံဘိုျမဳိ့)၊

(8) ေျခေတာ္ရာေတာင္ (စရီပါဒ)၊၊


ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အထင္ကရဓာတ္ေတာ္မ်ား တည္ရွိရာေနရာ(၈)ခုသုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စဥ္မ်ား လာေရာက္ ဖူးေမွ်ာ္ၾကည္ညဳိသင့္လွပါသည္၊၊ အျခားေသာထူးျခားသည့္ ဆင္းတုေတာ္ၾကီးမ်ား၊ သမုိင္း­၀င္ေနရာမ်ား၊ ဧရာမၾကီးမ်ားသည့္ ေစတီေတာ္ၾကီးမ်ားလည္း အလြန္မ်ားျပားစြာ တည္ရွိပါသည္၊၊ (၉)­ရက္­ခန္႔ အခ်ိန္ယူဖူးေမွ်ာ္လ်င္ ေဖာ္ျပျပီးေနရာအားလုံးနီးပါး ျပည့္စုံႏုိင္ပါသည္၊၊

(သီရိလကၤာႏုိင္ငံ ဘုရားဖူးသူေတာ္စဥ္မ်ားႏွင့္ အမ်ားျပည္သူမ်ားအတြက္ ယၡဳစာတမ္းငယ္ကုိ ေရးသား တင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊၊ အမွားေတြ႔ရွိလ်င္ အျပစ္မတင္ဘဲ အၾကံျပဳေဆြးေႏြးၾကဖုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ ပါသည္၊၊)

ျမန္မာႏုိင္ငံအပါအ၀င္ အျခားေသာႏုိင္ငံေပါင္းမ်ားစြာမွ ဘုရားဖူးမ်ားျဖင့္ ရာသီမပ်တ္စည္ကားေနသည့္ အိႏၵိယ­သမုဒၵရာအတြင္းမွ ကြ်န္းငယ္ေလးတစ္ခုျဖစ္ေသာ လကၤာဒီပကြ်န္း၊ သီဟုိဠ္ကြ်န္း၊ တမၺပဏၰိ ကြ်န္းဟု အမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးေခၚေသာ သီရိလကၤာႏုိင္ငံသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စဥ္မ်ားအတြက္ အ­ထူး­လာေရာက္သင့္သည့္ ေနရာတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးလွ်က္ စာတမ္းကိုအဆုံးသတ္ လိုက္­ရပါ­သည္၊၊ က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ..၊၊       ၊၊




[က်မ္းကုိး/ ပါရာဇိက႑အကထာ၊ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္၊ ဒီဃနိကာယ္၊ ဗုဒၶ၀ံသပါဠိ၊ မဟာ၀ံသ၊ ထူပ၀ံသ၊ ဒီပ၀ံသ၊ နလာဋဓာတု၀ံသ၊ ဓာတု၀ံသ၊ ဒါဌာ၀ံသ၊ သမႏၱစကၡဳဒီပနီက်မ္း-ပံ-၂၉၆၊ ဗုဒၶသာ­သ­နိ­က­ပဌ၀ီ၀င္က်မ္း-ေတာင္ေပါက္ဆရာေတာ္၊ ဗုဒၶ၏ သီရိလကၤာခရီး-အရွင္ေကလာသ၊ ဓာတု၀ိဘဇန­သုတ္၊ သီတဂူဆရာေတာ္၊၊ Pāli Proper Names By G.P. Malalasekera, Vo. I-II]         




                                                             
                                                                             အရွင္ေက၀လ (အလင္းစက္)
                                                                                     Ph.D (Thesis)
                                                                                 B.A, M.A (Buddhism)
                                                                        University of Kelaniya, Sri Lanka
                                                                             University of BPU, Sri Lanka
                                                                                  Ph:+94 757171832

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP